ВИКОРИСТАННЯ ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА ДЛЯ ВІДБУДОВИ ПОШКОДЖЕНИХ ОБ’ЄКТІВ ІНФРАСТРУКТУРИ ВНАСЛІДОК ЗБРОЙНОГО КОНФЛІКТУ НА СХОДІ УКРАЇНИ

Ключові слова: державно-приватне партнерство, державний інвестиційний проект, договір про спільну діяльність, договір про управління майном, змішаний договір, інфраструктура, концесія, механізм ДПП.

Анотація

Статтю присвячено актуальній темі щодо використання механізму державно-приватного партнерства (ДПП) для вирішення важливих соціально-економічних проблем, зокрема пов’язаних із відбудовою пошкоджених або зруйнованих об’єктів інфраструктури внаслідок збройного конфлікту на Східній Україні. Розкрито сутність та законодавчі основи ДПП як форми ділових відносин між державним та приватним секторами економіки (у вигляді договорів про концесію, спільну діяльність, управління майном, змішаного договору тощо) з приводу реалізації проектів, що матимуть велику суспільну користь. Визначено, що ДПП являє собою співробітництво між державою та приватним партнером, засноване на довірі та прозорості, розподілі ризиків та відповідальності. Доведено, що ДПП є найбільш привабливим способом використання ресурсів (як матеріальних, так і нематеріальних) та досвіду приватного сектора для будівництва великомасштабних об’єктів інфраструктури.

Також зазначимо відсутність стратегічного погляду на пріоритети державного інвестування в Україні, що негативно впливає на систему планування та управління державними інвестиціями загалом. Запропоновано стратегію використання державно-приватного партнерства для відбудови зруйнованих об’єктів інфраструктури внаслідок збройного конфлікту на сході України. Головна мета цієї стратегії полягає в забезпеченні населення якісною інфраструктурою та створенні сприятливих умов для сталого та динамічного економічного розвитку Луганської та Донецької областей з метою залучення вітчизняного та закордонного капіталу та людських ресурсів, а також розвитку екологічно чистих високотехнологічних галузей. Водночас  розроблена стратегія дозволяє подолати інфраструктурний дефіцит та зменшити навантаження на бюджети державного та місцевих рівнів.

Посилання

1. Varnavskyi, V. H., Klymenko, A. V., & Korolov, V. A. (2010). Hosudarstvenno-chastnoe partnerstvo: teoryia y praktyka [Public-private partnership: theory and practice]. Moskva : Yzd. dom Hos. un-ta Vysshei shkoly ekonomiky [in Russian].
2. Hrytsenko, L. L. (2012). Kontseptualni zasady derzhavno-pryvatnoho partnerstva [Conceptual principles of public-private partnership]. Visnyk Sumskoho derzhavnoho universytetu. Seriia «Ekonomika» – Bulletin of Sumy State University. Economy series, 3, 52-59 [in Ukrainian].
3. Rassadnykova, C. I. (2012). Kontseptualne obgruntuvannia derzhavno-pryvatnoho partnerstva v konteksti formuvannia investytsiinoi pryvablyvosti obiektiv ekolohichnoi infrastruktury [Conceptual justification of public-private partnership in the context of shaping the investment attractiveness of environmental infrastructure]. Mechanism of Economic Regulation, 2, 176–185. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mre_2012_2_21 [in Ukrainian].
4. Antoniuk, L.L., & Poruchnyk, A.M. (2000). Venchurnyi kapital: zarubizhnyi dosvid ta problemy stanovlennia v Ukraini [Venture capital: foreign experience and becoming problems in Ukraine]. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].
5. Hornyk, V. H., & Datsii, N. V. (2005). Investytsiino-innovatsiinyi rozvytok promyslovosti [Investment-innovative development of industry]. Kyiv: Vyd-vo NADU [in Ukrainian].
6. Illiashenko, S.M. (2010). Marketynh, menedzhment, innovatsii [Marketing, management, innovation]. Sumy : TOV «TD «Papirus» [in Ukrainian].
7. Iossa, Elisabetta, & Saussier, St´ephane (2018). Public private partnerships in Europe for building and managing public infrastructures: an economic perspective. Annals of Public and Cooperative Economics, 89:1, pp. 25–48 [in English].
8. Aseev, Yu., Pylaev, S., Smelyanska, Ya., Yegorova, A., & Zakharov, Ye. (2018). Report the loss of civilian population, the destruction of housing and infrastructure as a result of the armed conflict in eastern Ukraine. Kharkiv: LLB ‘Human Rights Publisher’. Retrieved from http://khpg.org/files/docs/1539108739.pdf [in English].
9. The war in Donbas: realities and prospects of settlement. (2019). (n.d.). razumkov.org.ua. Retrieved from http://razumkov.org.ua/uploads/journal/eng/NSD177-178_2019_eng.pdf [in English].
10. Ukraine. Economic Update. May 23, 2019. (n.d.). worldbank.org. Retrieved from http://pubdocs.worldbank.org/en/677701558601578072/Ukraine-Economic-Update-Spring-2019-en.pdf [in English].
11. Stan zdiisnennia DPP v Ukraini [Status of PPP implementation in Ukraine]. (n.d.). me.gov.ua. Retrieved from http://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=62a9b6fb-27ff-462a-b351-eeeadfb26b6f&title=StanZdiisnenniaDppVUkraini [in Ukrainian].
Опубліковано
2019-10-23
Як цитувати
Клименко, С. (2019). ВИКОРИСТАННЯ ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА ДЛЯ ВІДБУДОВИ ПОШКОДЖЕНИХ ОБ’ЄКТІВ ІНФРАСТРУКТУРИ ВНАСЛІДОК ЗБРОЙНОГО КОНФЛІКТУ НА СХОДІ УКРАЇНИ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (3 (43), 137-141. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/economics/article/view/119
Розділ
Управління проектами та фінансово-економічна безпека в умовах глобалізації