ПЕРСПЕКТИВИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ УКРАЇНСЬКОЇ ПРОДУКЦІЇ НА СВІТОВОМУ РИНКУ (НА ПРИКЛАДІ ЦУКРОВОЇ ГАЛУЗІ)

Ключові слова: конкурентоспроможність, цукрова галузь, торгівля, розвиток, перспективи

Анотація

У статті авторами досліджується цукрова галузь України, яка є однією із найстаріших та найбільш конкурентоспроможних вітчизняних індустріальних галузей. Зазначається, що галузь здобула свою конкурентоспроможність в результаті сприятливих умов для вирощення та обробки цукрових буряків. Авторами зауважено, що цукор – стратегічний продовольчий товар і з кожним роком даний продукт посідає вагоміше місце в світовій торгівлі що дає змогу розглядати ринок цукру-піску з цукрових буряків як один із найважливіших секторів продовольчого ринку України. Констатується, що під час війни в Україні цукрове виробництво зазнало багатьох втрат, серед них: втрата посівних площ, виробничої інфраструктури, логістичних мереж, трудових ресурсів. Обгрунтовується, чому війна з рф змусила українських виробників цукру функціонувати в надзвичайному стані, що спричинило стрімку переорієнтацію виробництва та торгівлі. У статті зазначено, що, оскільки, в економіці держави цукробуряковий комплекс завжди мав стратегічне значення, сучасний стан і проблеми цукрової галузі в останні роки викликають занепокоєння і підштовхують фахівців та експертів шукати можливі шляхи їх вирішення, перспективи відновлення і розвитку. Тому вивчення і аналіз проблем та можливостей цукрової промисловості у розрізі зовнішньої торгівлі на сьогоднішній день є актуальним. Автори припускають, що конкурентна позиція цукрової галузі України дає всі підстави стверджувати, що вітчизняні виробники цукру мають широкі перспективи подолання проблем спричинених війною та відновити свої виробничі потужності.

Посилання

1. Antonyuk K. I. Modern problems of entrepreneurship development in Ukraine. Ukraine economy. Kyiv. 2019. No. 10. P. 45-49.
2. Antonyuk K. I. Conceptual model of positioning strategy. Management in Ukraine. Kyiv. 2020. No. 4. P. 88-95.
3. Antoniuk K. I. Peculiarities of differentiation as the basis of competitive strategy. Bulletin of the Kyiv National University named after T.G. Shevchenko. Kyiv. 2021. No. 2. P. 99-104.
4. Internet page of the National Sugar Association of Ukraine «Ukrtsukor» URL: http://www.ukrsugar.com/en. (date of application: 23.04.2024)
5. Kudenko N.V. Marketing research of enterprises using quality management techniques. Bulletin of Mykhailo Ostrogradsky National University of Kremenchug. Kremenchuk. 2023. No. 1. P. 67-82.
6. State Statistics Service of Ukraine URL: https://www.ukrstat.gov.ua/ (date of application: 23.04.2024)
Опубліковано
2024-11-13
Як цитувати
Дугієнко, Н., & Руднік, О. (2024). ПЕРСПЕКТИВИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ УКРАЇНСЬКОЇ ПРОДУКЦІЇ НА СВІТОВОМУ РИНКУ (НА ПРИКЛАДІ ЦУКРОВОЇ ГАЛУЗІ). Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (3 (63), 53-58. https://doi.org/10.26661/2414-0287-2024-3-63-08
Розділ
Теоретико-прикладні аспекти економічних процесів в Україні та світі