ПЕДАГОГІЧНІ ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Ключові слова: іншомовна підготовка, іншомовна компетентність, педагогічні принципи, комунікативна компетенція, навчальний процес.

Анотація

У статті проаналізовано педагогічні принципи формування іншомовних компетенцій майбутніх учителів початкової школи, стисло розглянуто існуючі педагогічні принципи формування іншомовних компетенцій майбутніх учителів початкової школи як категорії дидактики, що характеризують способи використання законів навчання у кореляції з цілями навчального процесу, а також проблему їх удосконалення; визначено характер відносин між теоретичними принципами навчання іноземних мов і практичним способом досягнення оптимальності навчального процесу. З’ясовано, що педагогічні принципи певною мірою становлять основу процесу формування іншомовних компетенцій майбутніх учителів початкової школи: взаємопов’язане і взаємозалежне навчання видам мовленнєвої діяльності; самостійне розширення словарного запасу і вдосконалення своїх мовних можливостей шляхом опанування додаткової інформації з різних наукових і літературних джерел та деякі інші. Дослідження набуває актуальності також тому, що проводиться у рамках лінгвістичної самоосвіти, тобто розвитку вмінь майбутніх учителів початкової школи самостійно вдосконалювати свої мовні та мовленнєві здібності. Виокремлено конкретні принципи навчання іноземних мов майбутніх учителів початкової школи, серед яких детальніше розглянуто принцип інтенсивності навчання майбутніх учителів початкової школи. У процесі дослідження встановлено, що цей принцип полягає у взаємопов’язаному і взаємозалежному навчанні всім видам мовленнєвої діяльності у відведений час; свідомому сприйнятті та засвоєнні мовного матеріалу, а також його багаторазовому й систематичному повторенні у зв’язку з раніше вивченим, що надає можливість відпрацювати автоматичні навички у мовленнєвій діяльності; самостійному розширенні словарного запасу і вдосконаленні своїх мовних можливостей шляхом опанування додаткової інформації з різних наукових і літературних джерел. У дослідженні наведено приклад реалізації принципу інтенсивності навчання та результати (знання, навички та вміння), отримані майбутніми вчителями початкової школи.

Посилання

1. Мартинова Р. Ю. Цілісна загальнодидактична модель змісту навчання іноземних мов : дис. … д-ра пед. наук: 13.00.09. Київ, 2007. 454 с.
2. Мартынова Р. Ю. Грамматика английского языка в интенсивном режиме : экспериментальное учебное пособие. Одесса : ЮГПУ им. К. Д. Ушинского, 2009. 79 с.
3. Ніколаєва С. Ю. Проблеми сучасної методики викладання іноземних мов. Київ, 1998. 232 с.
4. Стандарт вищої освіти України. Ступінь – бакалавр. Спеціальність 013 Початкова освіта. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vyshcha/naukovometodychna rada/proekty_standartiv_ VO/013-pochatkova-osvita-bakalavr-21.09.7
5. Флегонтова Н. М. Короткий словник актуальних педагогічних термінів / упор. Н. М. Флегонтова. Київ : КНУТД, 2013. 55 с.
6. Richards J., Rodgers T. S. Approaches and Methods in Language Teaching. New York : Cambridge University Press, 2001. 171 р.
7. Shulman L. S. Knowledge and teaching: Foundations of the new reform: Harvard Educational Review, 1987. 57 (1). Р. 1–22.
Опубліковано
2022-06-03
Як цитувати
Алексєєва, О. Б. (2022). ПЕДАГОГІЧНІ ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 94-99. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-1-14
Розділ
РОЗДІЛ IV. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ