ЕКСТРАПОЛЯЦІЯ НАУКОВИХ ПОЛОЖЕНЬ У ТЕОРЕТИЧНУ РОЗРОБКУ ПРОБЛЕМИ ІГРОВОГО ТРЕНІНГУ В КОНТЕКСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО АКТОРА

Ключові слова: екстраполяція наукових положень, ігровий тренінг, акторський тренінг, професійна підготовка, майбутній актор.

Анотація

У статті розглядається значення сучасних наукових положень, які розкривають механізми внутрішньої організації творчої особистості. Пояснюється важливість тренування психофізичного «інструменту» актора на основі наукових здобутків сьогодення для забезпечення тим самим його найбільшої ефективності та продуктивності. Розглядається використання ігрового акторського тренінгу у професійній підготовці майбутнього актора у взаємодії із сучасними освітніми тенденціями, а саме гуманізацією та індивідуалізацією освітнього процесу. У статті висвітлюється вплив ідей І. Павлова, Зігмунда Фрейда, Еміля Золя, Чарльза Дарвіна на роботу театральних діячів та зокрема на акторський тренінг. Виявлено вплив знань, які базуються на східних практиках, ритуальних діяннях; містичних традицій та езотеричних трудів на вправи акторського тренінгу. Знайдено зв’язок між психофізичним апаратом актора та об’єктивними законами природи, які впливають на психічні процеси студента у процесі професійної підготокиі. Акцентується увага на тренуванні психофізичного «інструмента» актора зважаючи на сучасні наукові здобутки з психології, психофізіології, біоенергетики, а саме методи активного впливу на психічні процеси студента, способи тренування та розвитку їхньої рухливості, засновані на процесах психічної саморегуляції. Акцентується увага на понятті М.Б. Олександровської «інтеграційна методологія», яке є актуальним для сучасного викладача акторської майстерності, оскільки передбачає консолідацію безлічі областей, шкіл, напрямків, рівнів знань про людину в смисловому полі психології та різних сферах активності людей. У статті розглянуто книгу театрального педагога С.В. Гіппіуса «Тренінг розвитку креативності. Гімнастика почуттів», у якій автор проаналізував акторський тренінг із точки зору психофізіології, науково обґрунтував і визначив місце і значення акторського тренінгу в акторському вихованні як фундаменту акторської школи. Автор статті розглядає значення володіння педагогом знаннями з психології для допомоги майбутньому актору подолати стресові стани, які формують у студента підвищення рівня тривожності та посилюють самоконтроль.

Посилання

1. Александровская М.Б. Профессиональная подготовка актеров в пространстве Евразийского театра XXI века. Санкт-Петербург : Изд-во «Чистый лист», 2011. 392 с.
2. Василики Велтсиста. Феномен актерского восприятия и его значение в процессе профессионального воспитания актера. Автореферат. Москва, 2019. 27 с. URL: http://docplayer.com/211574689-Vasilikiveltsista- fenomen-akterskogo-vospriyatiya-i-ego-znachenie-v-processe-professionalnogo-vospitaniyaaktera- na-pravah-rukopisi.html (дата звернення: 15.01.2022).
3. Гиппиус С.В. Тренинг развития креативности. Гимнастика чувств. Санкт-Петербург : Издательство «Речь», 2001. 225 с.
4. Гоулман Д. Емоційний інтелект. Харків : Віват, 2019. 512 с.
5. Грачова Л.В. Процессы психической саморегуляции актерской профессии. Автореферат. Санкт-Петербург, 1992. 21 с. URL: https://cheloveknauka.com/v/405393/a?#?page=1 (дата звернення: 21.01.2022).
6. Маслоу А. Психология бытия. Москва : Рефл-Бук, 1997. 319 с.
7. Сергиенко Е.Л. Психологическая готовность к актерской профессиональной деятельности. URL: http://www.art-education.ru/electronic-journal/psihologicheskaya-gotovnost-k-akterskoyprofessionalnoy- deyatelnosti (дата звернення: 21.10.2021).
8. Станиславский К.С. Собрание сочинений в 8 томах. Т. 2. Москва : Искусство, 1989. 511 с.
9. Стариков П.А. Как найти вдохновение и использовать его ресурсы: современные возможности. 2016. 555 с.
10. Черкасский С.Д. Мастерство актера: Станиславский – Болеславский – Страсберг: История. Теория. Практика. Санкт-Петербург : РГИСИ, 2016. 816 с.
11. Чиксентмихайи М. В поисках потока: Психология увлеченности повседневной жизнью. Санк-Петербург : Basic Books, 2003. веб-сайт. URL: https://www.rulit.me/books/v-poiskah-potoka-psihologiyavklyuchennosti- v-povsednevnost-read-210191-1.html (дата звернення: 21.11.2021).
Опубліковано
2023-02-28
Як цитувати
Кривошеєва, О. В. (2023). ЕКСТРАПОЛЯЦІЯ НАУКОВИХ ПОЛОЖЕНЬ У ТЕОРЕТИЧНУ РОЗРОБКУ ПРОБЛЕМИ ІГРОВОГО ТРЕНІНГУ В КОНТЕКСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО АКТОРА. Педагогічні науки: теорія та практика, (4), 49-55. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-4-07
Розділ
РОЗДІЛ IIІ. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ