ВИВЧЕННЯ ІДІОМАТИКИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗАСОБОМ ІКТ ЯК ДЕТЕРМІНАНТА РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОСТІ ТА ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ СТУДЕНТІВ

Ключові слова: ідіоми, метафори, концептуальні метафори, креативність, пізнавальний інтерес

Анотація

У статті розглянуто питання вивчення ідіоматики англійської мови засобом ІКТ як детермінанти розвитку креативності та пізнавального інтересу студентів під час практичних занять з дисциплін «Практика усного і писемного мовлення: англійська мова», «Практикум англійської мови». Виокремлено освітній потенціал впровадження методу, який містить метафоричні відображення, а також дослідження особливостей вивчення ідіоматичних виразів засобом ІКТ як детермінанти розвитку креативності та пізнавального інтересу студентів на заняттях з дисциплін «Практика усного і писемного мовлення: англійська мова», «Практикум англійської мови». Теоретично обґрунтовано сутнісні характеристики феномену «ідіома», або «ідіоматичний вираз», згідно з Оксфордським словником англійської мови, що визначається як група слів, значення яких неможливо вивести з окремих слів, що її утворюють. Представлено та схарактеризовано типологію англійських ідіом за Дж. Вінгфілдом. Акцентовано увагу на доцільності використання методу аналогій та створення образів з метою припущення гіпотези про етимологічне походження ідіом. Наведено приклади виконання завдань з метою встановлення асоціацій між поняттями у вигляді розробки ребусів. Здійснено експериментальне дослідження щодо вивчення потенціалу впровадження методу, який містить метафоричні відображення, а також дослідження особливостей вивчення ідіоматичних виразів засобом ІКТ як детермінанти розвитку креативності та пізнавального інтересу студентів на заняттях з дисциплін «Практика усного і писемного мовлення: англійська мова», «Практикум англійської мови». Доведено, що застосування методу метафоричних зображень та ІКТ під час вивчення ідіоматики англійської мови сприяє активізації навчально-пізнавальної діяльності майбутніх фахівців; урізноманітненню дидактичного інструментарію врахуванням різних каналів сприймання ними інформації; досягненню конкретно визначеної мети освітнього процесу, зокрема навчальної, розвивальної та виховної; вмотивуванню до навчання; врахуванню освітніх потреб; створенню сучасного освітнього середовища та онлайн-простору навчання; організації інноваційного освітнього процесу; інтеграції, диференціації, індивідуалізації, навчання тощо.

Посилання

1. Abdul Majeed & Co. Wingfield. R. J. (2021). English idiom in a second language-teaching situation. ELT Journal, 22(3), 231–234. URL: http://dx.doi.org/10.1093/elt/XXII.3.231
2. Boers F. (2020). Metaphor awareness and vocabulary retention. Applied Linguistics, 21(4), 553-571. URL: http://dx.doi.org/10.1093/applin/21.4.553.
3. Boers F. (2021). Remembering figurative idioms by hypothesising about their origins. Prospect, 16(3), 35-43.
4. Brovko K., Bakhov I., Zhdanova-Nedilko O., Onats O., Kostenko D. (2022). A diagnosis of the levels of development of higher education students’ cognitive activity in the process of learning a foreign language using ICT during practical classes. Rev. EntreLínguas, Araraquara, (8(2)), 1-14. URL: https://doi.org/10.29051/el.v8iesp.2.17310.
5. Cibelli E., Yang Xu, Joseph L. Austerweil, Thomas L. Griffiths, and Terry Regie (2016). The Sapir-Whorf Hypothesis and Probabilistic Inference: Evidence from the Domain of Color. PLoS One, 11(8): e0161521. URL: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0161521.
6. Deignan, A., Gabrys, D., & Solska, A. (2017). Teaching English metaphors using cross-linguistic awareness-raising activities. ELT Journal, 51(4), 352-60. URL: http://dx.doi.org/10.1093/elt/51.4.352.
7. Durdas А., Kostenko O. & Mostytska L. (2021). Modern approaches to teaching foreign languages at French universities. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 2, 86–91. URL: https//doi: 10.28925/1609-8595.2021.2.12.
8. Erarslan А. (2021). English language teaching and learning during Covid-19: A global perspective on the first year. Journal of Educational Technology & Online Learning, 4(2). P. 349–367.
9. Gibbs R. W., Bogdanovich, J. M., Skyes, J. R., & Barr, D. J. (2017). Metaphor in idiom comprehension. Journal of Memory and Language, 37(2), 141–154. URL: http://dx.doi.org/10.1006/jmla.1996.2506.
10. Ismail S., Mohamed Kassem M, Revisiting Creative Teaching Approach in Saudi EFL Classes: Theoretical and Pedagogical Perspective. World Journal of English Language, 12, 142 (2022). doi.org/10.5430/wjel.v12n1p142.
11. Kamal M., Zubanova S., Isaeva A., Movchun V. (2021). Distance learning impact on the English language teaching during COVID-19. Educ Inf Technol (Dordr), 1–13. URL: https://doi.org/10.1007/s10639-021-10588.
12. Kömür S., & Çimen, S. S. (2019). Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (İLKE) [Journal of the Institute of Social Sciences (Policy)], 23, 205–222.
13. Kövecses Z. (2021). A cognitive linguistic view of learning idioms in an FLT context. In M. Pütz, S. Niemeier, & R. Dirven (Eds.). Applied cognitive linguistics II: Language pedagogy, 87–115. Berlin: Mouton de Gruyter.
14. Kövecses Z., & Szabó, P. (2018). Idioms: A view from cognitive semantics. Applied Linguistics, 17(3), 326–355. http://dx.doi.org/10.1093/applin/17.3.326
15. Oxford English Dictionary, second edition, edited by John Simpson and Edmund Weiner, Clarendon Press, 1989.
16. Tan C.-Y.; Chuah, C.-Q.; Lee, S.-T.; Tan, C.-S. (2021). Being Creative Makes You Happier: The Positive Effect of Creativity on Subjective Well-Being. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18 (14), 7244. URL: https://doi.org/10.3390/ijerph18147244.
17. Кosharna N., Terletska L., Chahrak N., Nazarenko O., Vovchasta N. (2021). Changes in the methodology of teaching foreign languages at higher educational institutions under current conditions. «Laplage Em Revista (International)», 192, 1621–1628. URL: https://doi.org/10.1016/j.procs.2021.08.166.
Опубліковано
2023-08-31
Як цитувати
Бровко, К. А., Дурдас, А. П., & Сопова, Д. О. (2023). ВИВЧЕННЯ ІДІОМАТИКИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗАСОБОМ ІКТ ЯК ДЕТЕРМІНАНТА РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОСТІ ТА ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ СТУДЕНТІВ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 17-23. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2023-2-03
Розділ
РОЗДІЛ II. ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ (З ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ)