ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО СПОРТИВНО-ТУРИСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Ключові слова: спортивно- туристична діяльність, фахівці фізичної культури, спортивний туризм, спеціалізовані організаційні навички

Анотація

У статті аналізується проблема підготовки майбутніх фахівців фізичної культури до спортивно-туристичної діяльності. Послідовно відстоюється думка, що спортивно-туристична діяльність є значущим фактором у підготовці студентів-фізкультурників та в їхній подальшій професійній діяльності. Аналізується внесок вітчизняних науковців і фахівців-практиків у дослідження проблеми професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури до спортивно-туристичної діяльності. Розкривається суть поняття готовності майбутніх фахівців фізичної культури до професійної діяльності. Визначаються основні складники професійної діяльності фахівців фізичної культури та якості спеціалістів зі спортивно-туристичного супроводу. Наводиться визначення спортивного туризму, на яке спирається автор у своїй статті. Окреслюється соціальне значення спортивного туризму. Вказується на новітні проблеми у сфері спортивного туризму. Визначається місце спортивного туризму в галузі фізичної культури. Розкриваються особливості спортивної складової туристського походу, що важливо власне для студентів-фізкультурників. Підкреслюється думка про необхідність формувати у майбутніх фахівців із фізичної культури компетентностей зі сфери спортивного туризму, набуття первинного досвіду участі та організації в спортивно-туристичних заходах. У межах традиційних форм організації освітнього процесу аналізуються методичні особливості занять з туристичної тематики для студентів-фізкультурників. Пропонується безпосередньо запроваджувати в підготовку фахівців із фізичної культури деякі методики з підготовки майбутніх фахівців-туристів. Наводяться результати авторського дослідження щодо рівня сформованості професійних компетентностей зі спортивного туризму в майбутніх фахівців фізичної культури. Підкреслюється думка, що успішність підготовки студентів у сфері спортивного туризму залежить від наявності в освітніх та освітньо-професійних програмах достатньої кількості відповідних дисциплін та їх змістового наповнення. Перспективним напрямом дослідження визначено аналіз наявних та розроблення нових форм неакадемічної спортивно-туристичної діяльності майбутніх фахівців фізичної культури з метою набуття і накопичення студентами особистого досвіду, корисного для подальшої роботи з дітьми.

Посилання

1. Гук Н.А. Організаційна модель підготовки майбутніх фахівців фізичної культури та туризму до спортивно-туристичноЇ роботи. Молодий вчений. 2018. № 10(62). С. 582–586.
2. Дишко О.Л., Ковальчук В.В., Палюх М.М. Туристичний водний похід у системі практичної підготовки бакалаврів з фізичної культури і спорту. Академічні студії. Луцьк, 2021. С. 33–43.
3. Зігунов Р.В. Сутність маркетингу та менеджменту туристсько-спортивної діяльності. Україна майбутнього: перспективи інтеграції та інноваційного розвитку: матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Суми 12-14 верес. 2018 р.). Суми, 2018. С. 23–24.
4. Колотуха О.В. Географія спортивного туризму та активної рекреації: словник-довідник. Харків, 2019. 300 с.
5. Конох А.П., Маковецька Н.В., Конох А.А. Формування фахової компетентності майбутніх викладачів фізичного виховання у сфері екологічного туризму. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. 2021. Вип. 5K (134). С. 182–186.
6. Мельничук Д., Бойко Д. Особливості формування професійної майстерності майбутніх учителів фізичної культури засобами інноваційних технологій. URL: http://eprints.zu.edu.ua/9147/1/Статт.pdf (дата звернення: 12.08.2023).
7. Оніщук Л.М. Спортивний туризм як засіб національно-патріотичного виховання студентів. URL: http://prbdut.at.ua/doku/problema/sportivnij_turizm_jak_zasib_nacionalno-patriotichn.pdf. (дата звернення: 10.08.2023).
8. Оніщук Л. Спортивно-оздоровчий туризм як чинник професійного становлення майбутніх фахівців фізичної культури. Актуальні проблеми розвитку фізичної культури спорту і туризму в сучасному суспільстві: матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції (м. Івано-Франківськ, 27 листоп. 2020 р.). Івано-Франківськ, 2020. С. 25–26.
9. Остапчук В. Сучасні особливості спортивних туристських походів в Україні. Рекреаційна географія і туризм. 2017. № 2. С. 93–100.
10. Отравенко О.В. Інноваційні методи навчання як основа якісної професійної підготовки майбутнього вчителя фізичної культури. Open educational e-environment of modern University, special edition. 2019. С. 222–230.
11. Рибалко П. Особливості професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до подальшої фахової діяльності. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2019. № 9(93). С. 235–244.
12. Сірий О. Характерні особливості спортивно-оздоровчого туризму. Актуальні проблеми розвитку освіти в сфері туризму, фізичної культури та спорту: матеріали VI Всеукраїнської наук.-практ. конф. (м. Хмельницький, 21-22 берез. 2023 р.). Хмельницький, 2023. С. 88–89.
13. Скрипченко І.Т. Аналіз змістового наповнення програм закладів вищої освіти, які готують майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту для роботи у сфері дитячо-юнацького туризму. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. 2018. Вип. 152(1). С. 119–123. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2018_152%281%29__28 (дата звернення: 14.07.2023).
14. Чалій Л.В. Формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації позакласної роботи з туризму : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Луцьк, 2017. URL: http://www.rshu.edu.ua/images/afto/d_003.pdf (дата звернення: 20.07.2023).
Опубліковано
2023-11-28
Як цитувати
Дишко, О. Л. (2023). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО СПОРТИВНО-ТУРИСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Педагогічні науки: теорія та практика, (3), 56-62. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3916
Розділ
РОЗДІЛ IIІ. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ