ПЕДАГОГІЧНИЙ ПРОЄКТ ТА ПРОЄКТНА КУЛЬТУРА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ

Ключові слова: педагогічний проєкт, майбутній учитель, проєктна культура, школа, освіта

Анотація

Педагогічний проєкт та проєктна культура майбутніх учителів є актуальною темою в галузі педагогічної освіти. У сучасному світі, де навчальні програми змінюються, інновації в освіті швидко розвиваються, а вимоги до педагогічних професіоналів зростають, здатність до ефективного проєктування та реалізації освітніх заходів стає ключовою вимогою. Стаття присвячена дослідженню ролі педагогічного проєкту та проєктної культури у підготовці майбутніх учителів. Автор аналізує, як проєктна діяльність впливає на розвиток творчих та організаційних здібностей студентів-учителів, а також на їхню професійну компетентність та готовність до викликів сучасного освітнього середовища. Зокрема, у статті досліджується вплив проєктної культури на становлення педагогічної особистості майбутніх учителів. Аналізуються позитивні зміни в їхньому пізнавальному інтересі, комунікативних навичках, творчому мисленні та самоорганізації. Зазначається, що вміння працювати над проєктами розвиває у студентів самостійність та впевненість у своїх здібностях, що позитивно впливає на їхню професійну самооцінку та готовність до викликів педагогічної практики. Також у статті акцентується увага на важливості впровадження інноваційних методів навчання та інтерактивних технологій у педагогічну практику. Зазначається, що проєктна діяльність допомагає майбутнім учителям впроваджувати новітні педагогічні засоби та підходи, забезпечуючи якісну підготовку учнів до життя у сучасному суспільстві. Доведено важливість педагогічного проєкту та проєктної культури у формуванні компетентних та креативних учителів. Встановлено, що розвиток проєктних навичок у майбутніх учителів сприяє підвищенню якості освітнього процесу, підготовці висококваліфікованих фахівців та забезпеченню успіху у сучасному освітньому середовищі. Перспективи подальших досліджень вбачаємо в аналізі досвіду впровадження проєктних методів та проєктної культури в педагогічних закладах вищої освіти та їх впливу на підвищення якості навчання.

Посилання

1. Зіневич В. Проектна діяльність та проектна культура як передумови інноваційної діяльності педагога. Витоки педагогічної майстерності. Серія «Педагогічні науки». 2015. Вип. 15. С. 100–106.
2. Косович О.В. Проектна діяльність як одна з форм інноваційних методичних технологій навчання. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Педагогіка, соціальна робота». 2011. Вип. 22. С. 76–78.
3. Мойсеюк Н.Є. Педагогіка : навчальний посібник. 5-те видання, доповнене і перероблене. Київ, 2007. 656 с.
4. Мондич О.В. Формування предметної компетентності майбутніх вчителів початкових класів у процесі вивчення анатомії і фізіології. Освітологічний дискурс. 2016. № 2. С. 125–136.
5. Підласий І.П. Практична педагогіка або три технології. Інтерактивний підручник для педагогів ринкової системи освіти. Київ : Видавничий Дім «Слово», 2004. 616 с.
6. Попович Х.С. Розвиток проєктної культури педагогів. Парадигмальна модель керівника сфери освіти у контексті євроінтеграційних процесів : матеріали Міжнародного форуму управлінської діяльності (18–19 травня 2019 року). Тернопіль : КРОК, 2019. С. 249–252.
7. Порох Л. Шляхи інноваційних перетворень у закладах освіти. Рідна школа. 2001. № 7. С. 10–13.
8. Пушкарьова Т.О. Психолого-педагогічний аспект педагогічного проектування. Наука і освіта. 2017. № 3. С. 11–18.
9. Рабченюк Т.С. Управління процесом упровадження досягнень педагогічної науки та передового педагогічного досвіду в шкільну практику. Освіта і управління. 1998. № 2. С. 27–32.
10. Уруський В.І. Формування готовності вчителів до інноваційної діяльності : методичний посібник. Тернопіль : ТОКІППО, 2005. 96 с.
11. Хаджирадєва С.К., Барбан М.М. Основи управління соціально-педагогічними проектами : навчальний посібник. Одеса : ПНПУ, 2011. 144 с.
12. Цуркан Т.Г., Жмурчик Н. Формування проектної культури молодших школярів в освітньому середовищі школи. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. № 65. Т. 1. С. 132–135.
13. Шевцова С.М. Становлення методологічної культури вчителя на основі проектної діяльності : автореф. дис. ... к-та філософ. наук : спец. : 09.00.10 «Філософія освіти» Київ : Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2010. 23 с.
14. Яценко С. Формування професійної компетентності майбутніх учителів у процесі підготовки до проєктної діяльності. Нові технології навчання. 2022. № 96. С. 186–191.
Опубліковано
2023-11-28
Як цитувати
Козленко, В. Г. (2023). ПЕДАГОГІЧНИЙ ПРОЄКТ ТА ПРОЄКТНА КУЛЬТУРА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ. Педагогічні науки: теорія та практика, (3), 75-82. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3919
Розділ
РОЗДІЛ IIІ. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ