ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ РЕСУРСІВ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ

Ключові слова: мультимедіа-технології, міжкультурна комунікація, комунікативно спрямоване навчання, складники навчання, візуальний приклад

Анотація

У пропонованій статті презентовано та проаналізовано особливості застосування мультимедіа (зокрема мультфільмів) під час формування іншомовної комунікативної компетенції у процесі навчання української мови іноземних студентів. У практиці навчання української мови іноземців використання мультимедійних ресурсів є досить актуальним, оскільки уможливлює створення моделі, максимально наближеної до дійсності; сприяє глибокому ознайомленню іноземних студентів зі звичаями, суспільним життям українців; занурення їх в автентичне українське мовне оточення за допомогою аудіовізуальних засобів. Перегляд мультфільмів є невід’ємним компонентом вивчення іноземної мови, сприяє розвитку навичок аудіювання та збагаченню словникового запасу. Кожен урок іноземної мови – це досвід міжкультурного спілкування, адже кожне іншомовне слово відображає чужий світ і чужу ментальність. У процесі вивчення української мови як іноземної доцільно використовувати мультимедійні технології, особливо анімаційні фільми, які дають змогу зберегти емоційну та інтелектуальну цілісність, краще забезпечити формування іншомовної комунікативної компетенції студентів, сприяти їх навчанню, розвитку індивідуального мислення. Мультфільми доцільно використовувати на комбінованих заняттях для розширення знань, умінь і навичок та розвитку мовлення. Конкретний спосіб реалізації залежить від рівня підготовки групи та визначеної мети заняття. Спочатку метою перегляду мультфільмів є забезпечення сприятливих емоційних умов та зняття напруження. За умови володіння мовою на рівнях В1, В2 після перегляду мультфільмів доцільним буде проведення рольової гри за сюжетною ситуацією чи організація обговорення побаченого з висловленням власної думки. У пропонованій статті ми надали методичні рекомендації щодо використання аудіовізуальних засобів на різних етапах вивчення української мови. Використання мультимедійних засобів у вивченні української мови як іноземної суттєво підвищує зацікавленість студентів і впливає на краще засвоєння і запам’ятовування лексичного матеріалу.

Посилання

1. Мисик В. Застосування мультимедійних презентацій на уроках української мови. Методичні студії : збірник науково-методичних праць. Вип. 1 / укл.: А. Загнітко (відп. ред.) та ін. Донецьк : ДонНУ, 2009.
2. Фіцула М.М. Педагогіка. Тернопіль : Богдан, 2008.
3. Paivio, A. Mental representations: a duel coding approоch. Oxford, University Press, 1986.
4. Velički, D. (2015). Characteristics and particularities of educating the net-generation. The 2015 WEI International Academic Conference Proceedings. Prague, Czech Republic.
5. The West East Institute. Аудіоказка «Мавка. Лісова пісня» – історія за мотивами драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». URL: https://www.youtube.com/watch?v=tJEyL1TbSbs.
6. Веснянка у виконанні гурту «ДахаБраха». URL: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=4_nR7bvlkKY&fbclid= (дата звернення: 05.11.2023).
7. Дівчинка та зайці. Мультфільми українською мовою. URL: https://www.youtube.com/watch?v=9EKnm-HGlE (дата звернення: 25.10.2023).
8. Лепетуни. Mova (із субтитрами). URL: https://www.youtube.com/watch?v=oV16Oq3LFcA (дата звернення: 25.10.2023).
9. Мавка: Лісова пісня. URL: https://sweet.tv/promo_mavka?utm_source=K_facebook&utm_medium=(дата звернення: 05.11.2023).
10. Пісня «Лісова пісня». URL: https://www.youtube.com/watch?v=vCgxufg6xzE (дата звернення: 04.11.23).
11. Різдвяна казка (за мотивами оповідання «Сльоза» Марка Черемшини). URL: https://www.youtube.com/watch?t=160&v=bDDGr3Bz4aE&feature= (дата звернення: 25.10.2023).
12. Щедрик. Олег Скрипка та Ле Гранд Оркестр. URL: https://www.youtube.com/watch?t=17&v= (дата звернення: 25.10.2023).
13. Внутрішні органи людини. URL: (https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v= (дата звернення: 25.10.2023).
Опубліковано
2023-12-19
Як цитувати
Деньга, О. А., & Сидоренко, Л. М. (2023). ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ РЕСУРСІВ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ. Педагогічні науки: теорія та практика, (4), 177-183. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2023-4-26
Розділ
РОЗДІЛ VIІI. ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ