ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ США В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВЦІ БАКАЛАВРІВ З ІТ

Ключові слова: хмарні сервіси в навчанні, підготовка бакалаврів з ІТ в США, топ-університети в галузі ІТ, освітні інновації, навчальні програми з комп’ютерних наук, цифрові технології в освіті.

Анотація

Статтю присвячено порівнянню силабусів навчальних дисциплін з ІТ (інформаційних технологій) у провідних університетах США в аспекті використання хмарних технологій в навчальному процесі. Основна мета полягає у виявленні найбільш успішних практик, які можуть бути впроваджені в закладах вищої освіти України. У статті розглядалися загальнодоступні хмарні сервіси (платні та безкоштовні), а також вивчався досвід створення нових систем, які вирішують потреби конкретного університету, що пов’язані зі специфікою його навчального процесу, та нестандартних проблем. Актуальність дослідження зумовлена стрімким розвитком цифрових технологій та їх впливом на сферу освіти, зокрема в контексті пандемії COVID-19, військової агресії країни-терориста та переходу на дистанційне навчання. Також під час дослідження було виявлено, що багато викладачів навчають майбутніх бакалаврів з ІТ використовувати вузькоспеціалізовані сервіси, що стануть їм у пригоді в їх майбутній професійній діяльності. Причому навчальні курси не мають на меті навчити цим сервісам, а самі сервіси використовуються для вдосконалення навчального процесу. Тим самим сама організація процесу навчання, побудована на комбінації різних програм, розвиває у студентів навички, необхідні в майбутній професійній діяльності. У статті використано дані з різних рейтингів з навчання ІТ бакалаврів для обрання пʼятьох найкращих університетів в цій галузі. І потім розкрито основні аспекти використання хмарних сервісів у навчанні ІТ-фахівців з огляду на аналіз силабусів навчальних дисциплін зі схожих тематик цих університетів. У дослідженні використані різноманітні методи аналізу, зокрема порівняльний огляд рейтингів кращих університетів, вивчення структури навчальних програм і оцінка використання технологій у навчальному процесі. Отримані результати дають змогу краще зрозуміти роль хмарних сервісів у сучасній ІТ-освіті, виокремити кращі практики й надати рекомендації для вдосконалення освітніх програм закладів вищої освіти України в майбутньому.

Посилання

1. Taylor Z.W., Childs J., Bicak, I. et al. Is Bigger, Better? Exploring U.S. News Graduate Education Program Rankings and Internet Characteristics. Interchange, vol. 50, pp. 205–219, 2019. DOI: 10.1007/s10780-019-09366-0.
2. F. Pop and V. Cristea. Distributed systems education: From traditional models to new paths of learning, 2019, 22nd International Conference on Control Systems and Computer Science (CSCS), pp. 383–386, 2019. DOI: 10.1109/CSCS.2019.00070.
3. H. Han and S. Trimi. Cloud Computing-based Higher Education Platforms during the COVID-19 Pandemic, IC4E ‘22: Proceedings of the 2022 13th International Conference on E-Education, E-Business, E-Management, and E-Learning, pp. 83–89, 2022. DOI: 10.1145/3514262.3514307.
4. Yusuf A., Pervin N. and Román-González M. Generative AI and the future of higher education: a threat to academic integrity or reformation? Evidence from multicultural perspectives. International Journal of Educational Technology in Higher Education, vol. 21, 2024, Art. no. 21. DOI: 10.1186/s41239-024-00453-6.
5. Delcker J., Heil J., Ifenthaler D. et al. First-year students AI-competence as a predictor for intended and de facto use of AI-tools for supporting learning processes in higher education. International Journal of Educational Technology in Higher Education, vol. 21, 2024, Art. No 18. DOI: 10.1186/s41239-024-00452-7.
6. Rankings revealed: QS USA University Rankings 2021. QS Quacquarelli Symonds Limited. [Online]. Available: https://www.qs.com/rankings-revealed-qs-usa-university-rankings-2021 (accessed: Mar. 27, 2024).
7. About us. Helping the world’s universities to achieve excellence. THE – Times Higher Education. [Online]. Available: https://www.timeshighereducation.com/about-us (accessed: Mar. 27, 2024).
8. Katsumoto S., Bowman N.A. and Tennessen N.F. The role of rankings in shaping the institutional enrollment of international students. Higher Education, 2024. DOI: 10.1007/s10734-024-01208-y.
9. Find Your Perfect U. Research degrees, colleges and places. Connect to the future you’ve been working towards. Universities.com. [Online]. Available: https://www.universities.com/ (accessed: Mar. 27, 2024).
10. Shahjahan R.A. and Bhangal N.K. Cultural studies and university rankings: a case study of Quacquarelli Symonds (QS). Scandinavian Journal of Educational Research, vol. 68, no. 1, pp. 53–66, 2024. DOI: 10.1080/00313831.2023.2212016.
11. Best universities in the US for computer science degrees 2024. THE – Times Higher Education. [Online]. Available: https://www.timeshighereducation.com/student/best-universities/best-universities-us-computer-science-degrees (accessed: Mar. 27, 2024).
12. Szluka P., Csajbók E. and Győrffy B. Relationship between bibliometric indicators and university ranking positions. Scientific Reports, vol. 13, 2023, Art. no 14193. DOI: 10.1038/s41598-023-35306-1.
13. Kabo F. The Associations between University Rankings and Resource Sharing among Academic Libraries. Portal – Libraries and the Academy, vol. 21, no 3, pp. 619–640, 2021. DOI: 10.1353/pla.2021.0033.
14. Best General Computer Science colleges in the U.S. for 2024. Universities.com. [Online]. Available: h t t p s : / / w w w. u n i v e r s i t i e s . c o m / f i n d / u s / b e s t / c o m p u t e r- t e c h n o l o g y / c o m p u t e r- s c i e n c e (accessed: Mar. 27, 2024).
15. Zhu M. Effective Pedagogical Strategies for STEM Education from Instructors’ Perspective: OER for Educators. Open Praxis, vol. 12, no. 2, pp. 257–270, 2020. DOI: 10.5944/openpraxis.12.2.1074.
16. Introduction To C++ Massachusetts Institute of Technology. [Online]. Available: https://ocw.mit.edu/courses/6-096-introduction-to-c-january-iap-2011/pages/syllabus/ (accessed: Mar. 27, 2024).
17. CS106B Course Syllabus. [Online]. Stanford University. Available: https://web.stanford.edu/class/cs106b/ (accessed: Mar. 27, 2024).
18. About | gocanvas. Stanford University [Online]. Available: https://gocanvas.stanford.edu/about (accessed: Mar. 27, 2024).
19. About Ed. edstem.org [Online]. Available: https://edstem.org/about (accessed: Mar. 27, 2024).
20. Gradescope | Center for Teaching and Learning. Stanford University [Online]. Available: https://ctl.stanford.edu/use-learning-technology/gradescope (accessed: Mar. 27, 2024).
21. CS107 / AC207: Systems Development for Computational Science. Institute for Applied Computational Science [Online]. Available: https://harvard-iacs.github.io/2021-CS107/ (accessed: Mar. 27, 2024).
22. The incredibly easy, incredibly engaging Q&A platform. Piazza Technologies [Online]. Available: https://piazza.com/ (accessed: Mar. 27, 2024).
23. EECS16A, Designing Information Devices and Systems I. eecs16a.org [Online]. Available: https://eecs16a.org/ (accessed: Mar. 27, 2024).
24. COS 326 Functional Programming. Princeton University [Online]. Available: https://www.cs.princeton.edu/courses/archive/fall23/cos326/index.php (accessed: Mar. 27, 2024).
Опубліковано
2024-12-12
Як цитувати
Павлига, П. Д. (2024). ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ США В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВЦІ БАКАЛАВРІВ З ІТ. Педагогічні науки: теорія та практика, (3), 179-189. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-3-23
Розділ
РОЗДІЛ VI. ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ