НАЙКРАЩІ ПРАКТИКИ СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В АМЕРИКАНСЬКИХ ШКОЛАХ: РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В УКРАЇНІ
Анотація
У статті розглянуто ефективні освітні політики та інноваційні практики інтеграції соціально-емоційного навчання (СЕН) в академічне середовище, які можуть бути запроваджені в українській шкільній системі та використані вчителями англійської мови для підтримки благополуччя своїх учнів. Імплементація СЕН у шкільну освіту США є центром уваги педагогів, дослідників і політиків. СЕН спрямоване на розвиток самосвідомості, соціальних навичок та емоційного благополуччя паралельно з академічним розвитком. Стратегії СЕН включають створення інклюзивного середовища, фокусування на розвитку соціально-емоційних компетентностей та інтеграцію СЕН в академічні завдання через кооперативне навчання та рефлексивні вправи. Освітні організації та програми (ініціатива ASCD Whole Child, NCELA, Harmony Academy), охоплюючи здоров’я, безпеку, залучення та готовність до життя учнів поза школою, пропонують практичні інструменти для впровадження СЕН у різноманітних контекстах. Дослідження підкреслює роль СЕН у покращенні академічної успішності та емоційної стійкості. Під час пандемії COVID-19 рекомендації щодо застосування СЕН стали життєво важливими інструментами для розв’язання освітніх завдань. Федеральні ініціативи та освітні організації (CASEL) підтримали широке впровадження СЕН. Під час навчання англійської мови інтегрування СЕН забезпечується попереднім вивченням ключової лексики для формування впевненості, використанням візуальних засобів для підтримки розуміння та рефлексивною діяльністю (ведення щоденника). Створення спільної розповіді й завдання «Питання дня» сприяють самовираженню, емпатії та соціальній обізнаності. Щоденні перевірки емоційного стану учнів, практика вдячності та спільні проєкти спрямовані на розвиток у школярів емоційного інтелекту і навичок відповідального прийняття рішень. Українська шкільна система потребує всебічної підтримки, інтеграції найкращих світових практик та національних змін у ставленні до пріоритетності психічного здоров’я дітей, що є колективною відповідальністю суспільства за стабільне майбутнє нації.
Посилання
2. Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning. CASEL Guide to Schoolwide SEL. (2021). Retrieved from https://schoolguide.casel.org/
3. Elias, M. J., Zins, J. E., Weissberg, R. P., Frey, K., Greenberg, M. T., Haynes, M. N., … Shriver, P. T. (1997). Promoting Social and Emotional Learning: Guidelines for Educators. Alexandria, Virginia, USA: ASCD.
4. Harmony Academy. Social, Emotional & Academic Research. Retrieved from https://harmony-academy.org/research/
5. National Clearinghouse for English Language Acquisition. English Learner Tool Kit. Retrieved from https://ncela.ed.gov/educator-support/toolkits/english-learner-toolkit
6. National Clearinghouse for English Language Acquisition (2024). National Clearinghouse for English Language Acquisition: History & Mission. Retrieved from https://ncela.ed.gov/about
7. New York State Education Department. (2019). Social Emotional Learning: A Guide to Systemic Whole School Implementation. Retrieved from https://www.p12.nysed.gov/sss/documents/GuideToSystemicWholeSchoolImplementationFINAL.pdf
8. O’Loughlin, J.B., & Custodio, B.K. (2020). Supporting the journey of English learners after trauma. University of Michigan Press.
9. Schwartz, H., Schu, C. (2024). 3 Updates to Our Guidance for Advancing SEL in the Classroom. Retrieved from https://casel.org/blog/3-updates-to-our-guidance-for-advancing-sel-in-the-classroom/
10. Skoog-Hoffman, A., Miller, A.A., Plate, R.C., Meyers, D.C., Tucker, A.S., Meyers, G., Schlund, J. (2024). Social and Emotional Learning in U.S. Schools: Findings from CASEL’s Nationwide Policy Scan and the American Teacher Panel and American School Leader Panel Surveys. RAND Corporation. Retrieved from https://www.rand.org/pubs/research_reports/RRA1822-2.html
11. U.S. Department of Education, Office of Special Education and Rehabilitative Services. (2021). Supporting Child and Student Social, Emotional, Behavioral, and Mental Health Needs. Washington, DC. Retrieved from https://www.ed.gov/sites/ed/files/documents/students/supporting-child-student-social-emotionalbehavioral-mental-health.pdf
12. U.S. Department of Education (2024). Social Emotional and Behavioral Support. Retrieved from https://www.ed.gov/teaching-and-administration/safe-learning-environments/covid-19/social-emotionalbehavioral-support
13. Yoder, N., Impellizeri Cignatta, W., & Winborne-Phillips, K. (2023). A Case Study of Harmony Third Edition Across Four Districts. Executive Summary. Retrieved from https://harmony-academy.org/research/
14. Zacarian, D., Alvarez-Ortis, L., Haynes, J. (2017). Teaching to strengths: supporting students living with trauma, violence, and chronic stress. Alexandria, Virginia, USA: ASCD.
15. Zins, J. E., Bloodworth, R. P., Weissberg, R. P., & Walberg, H. J. (2004). The scientific base linking social emotional learning to school success. In J. E. Zins, R. P. Weissberg, M. C. Wang, & H. J. Walberg (Eds.), Building academic success on social emotional learning: What does research say? (pp. 3-22). New York: Teachers College Press.