КОНЦЕПТУАЛЬНА МОДЕЛЬ ТА ТЕХНОЛОГІЯ ПРОЄКТУВАННЯ КОНСАЛТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ

Ключові слова: консалтинг, консалтингова діяльність, концептуальна модель, технологія проєктування консалтингової діяльності, система вищої освіти, управління консалтинговою діяльністю

Анотація

У статті розкрито концептуальну модель і технологію проєктування консалтингової діяльності в закладі вищої освіти в умовах невизначеності. Обґрунтовано, що використання концептуальної моделі та технології проєктування консалтингової діяльності у ЗВО може бути доцільним і сприяти суб’єкту систематично й послідовно набувати знання, навички та компетенції. Розкрито, що характерною особливістю консалтингово-зорієнтованих управлінських впливів є цілеспрямованість для узгодженості взаємодії об’єктів управління. На основі сутнісної характеристики управління обґрунтовано методологічні основи проєктування консалтингової діяльності в ЗВО в умовах невизначеності. Розкрито теоретичне обґрунтування концепції системи й доведено, що теорія органічно поєднується з практикою. Аргументовано, що концепція системи повинна включати методологічний, теоретичний, технологічний концепти. У статті представлено розроблену авторську концептуальну модель проєктування консалтингової діяльності в закладі вищої освіти, яка розкриває структуру змодельованої системи управління консалтинговою діяльністю в її причинно-наслідкових зв’язках і властивості елементів. Описано характеристику провідних блоків концептуальної моделі. Розкрито технологію проєктування консалтингової діяльності в закладі вищої освіти в умовах невизначеності. Складовість та етапність процесу проєктування консалтингової діяльності у ЗВО встановлюють саму структуру технології, яку визначають безпосередньо на основі сутності проєктування як процесу, що відбувається протягом різних за тривалістю, але завершених проміжків часу, котрі впливають на управлінський процес ЗВО. Це дає змогу виокремити послідовність кроків, з’ясувати їх сутність, зміст, особливості. У статті розглянуто труднощі й суперечності, притаманні становленню інформаційно-консультативного середовища закладу вищої освіти та розвитку консалтингової діяльності в освітній галузі.

Посилання

1. Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. та голов. ред. В.Т. Бусел. Київ, 2005. 1728 с.
2. Драгунова В. Педагогічні умови впровадження інноваційного менеджменту в систему середньої освіти : дис. ... канд. пед. наук ; ЖДУ ім. І. Франка. Житомир, 2019. URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30396
3. Драгунова В. Концепція проєктування консалтингової діяльності як інструмент підвищення конкурентоспроможності ЗВО у системі неперервної освіти. Імідж сучасного педагога. 2023. Вип. 6 (213). С. 25–30. URL: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-25-30
4. Драгунова В. Характеристика концепції системи проєктування консалтингової діяльності в закладі вищої освіти в умовах невизначеності. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. 2024. Вип. 1 (360). С. 180–187. URL: https://doi.org/10.12958/2227-2844-2024-1(360)-180-187
5. Міровська М. Теорія і практика управління освітнім процесом на основі кейс-менеджменту в закладах вищої освіти : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.06 «Теорія і методика управління освітою» ; ДЗВО «Університет менеджменту освіти». Київ, 2018. 500 с.
6. Пікельна В. Управлінські моделі в керівництві школою. Радянська школа. 1989. № 6. С. 56.
7. Пушкар Т. Моделювання як теоретичний метод розробки педагогічн технології підтримки вчителів філологічного профілю. Підходи А. С. Макаренка до використання педагогічного моделювання. Витоки педагогічної майстерності. 2013. Вип. 11. С. 273–278. URL: file:///C:/Documents%20and%20Settings/Admin.
8. Рожнова Т. Особливості моделювання управління професійно- технічним навчальним закладом в умовах інноваційних процесів. Теорія та методика управління освітою. 2010. Вип. 3. URL: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ttmuo /2010_3/index.htm
9. Рябова З. Моделювання та проектування як ефективні засоби забезпечення якості надання освітніх послуг. URL: http://lib.iitta.gov.ua/7004/1.pdf
10. Словник-довідник з професійної педагогіки / уклад. та голов. ред. А.О. Семенова. Одеса : Пальміра, 2006.
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Драгунова, В. В. (2024). КОНЦЕПТУАЛЬНА МОДЕЛЬ ТА ТЕХНОЛОГІЯ ПРОЄКТУВАННЯ КОНСАЛТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ. Педагогічні науки: теорія та практика, (4), 74-80. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-4-12
Розділ
РОЗДІЛ IV. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ