КРЕАТИВНА ОСВІТА ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОЇ ОСОБИСТОСТІ

  • Є. О. Бєлка ВСП «Фаховий коледж харчових технологій та підприємництва Дніпровського державного технічного університету» https://orcid.org/0009-0004-2942-2263
Ключові слова: креативність, інноваційна особистість, креативне середовище, професійна компетентність освітян, педагогічний супровід, новітні технології, технології розвитку творчих здібностей здобувачів освіти

Анотація

У дослідженні розглядаються основи педагогічних впливів у системі освіти для розвитку самоактуалізації та творчої самореалізації в різних видах життєдіяльності. Самореалізація та креативність – це ознака успішності людини, а здатність і вміння самореалізуватися – це перспективи цієї успішності. Саме тому розвиток креативності у здобувачів освіти і здатність їх до самореалізації в процесі навчання і в самостійному житті – одне з основних завдань педагогічних працівників. Це було важливо завжди, але в умовах воєнної ситуації і швидких геополітичних змін – особливо. Саме сучасність потребує модернізації освіти, що зумовлює глобальні зміни у філософії освіти, створення нових концептуальних засад розвитку креативної освіти, проєктування інноваційної мети, завдань, методів освітньої діяльності. Виникає необхідність переведення закладів загальної середньої, професійної та вищої освіти в режим випереджувального розвитку, який би сприяв створенню умов для становлення особистості як творця і проєктувальника свого життя. Створення в освітніх закладах системи креативної системи освіти – нагальна потреба часу. У ній учень/здобувач освіти активно діє, проєктує своє майбутнє, свій шлях, ураховуючи власні можливості, моделюючи завдання самовдосконалення, самовиховання, самоосвіти. При цьому особливого значення набуває інноваційність особистості, її здатність породжувати незвичайні ідеї, відхилятися від традиційних схем мислення, здатність до творчого нестандартного мислення, вміння ефективно розв’язувати складні проблемні ситуації та проблеми власної життєдіяльності, аналізувати поточний момент і прораховувати майбутнє. Якості інноваційної особистості можуть бути сформовані в процесі спеціально організованих видів діяльності, педагогічної підтримки в системі освіти, яка сама має бути креативною та перспективною, прагне до творчого розв’язання проблем через використання сучасних інноваційних технологій для досягнення визначеної мети.

Посилання

1. Биковська О.В. Інноваційний поступ ЦПР. Позашкілля. 2007. № 1. С. 5–7.
2. Камінська В.В. Критичне мислення як ознака компетентнісної особи ХХІ століття. Компетентність педагога: від фахових знань до інноваційної культури. Луцьк, 2009. Волин. ін-т післядиплом. пед. освіти. С. 62–70.
3. Ковальчук В. Технологія навчання дорослих на основі особистісно орієнтованого підходу. Шкільний світ. Київ, 2011. № 3. С. 36–39.
4. Лебедєв О. Компетентнісний підхід в освіті. Позашкілля. 2010. № 1. С. 17–18.
5. Рак С. Соціально-психологічний тренінг як засіб підвищення комунікативної компетентності учасників навчально-виховного процесу. Рідна школа. 2014. № 6. С. 58–61.
6. Ткачук О. Формування життєвих комптентностей учнів на уроках етики як основа соціалізації особистості. З досвіду роботи. Історія України. 2013. № 2. С. 16–19.
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Бєлка, Є. О. (2024). КРЕАТИВНА ОСВІТА ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОЇ ОСОБИСТОСТІ. Педагогічні науки: теорія та практика, (4), 93-98. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-4-13
Розділ
РОЗДІЛ V. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ВИХОВАННЯ