ВИХОВАННЯ НАЦІОНАЛЬНО СВІДОМОЇ ОСОБИСТОСТІ НА ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ

  • О. М. Штепа Відокремлений структурний підрозділ «Фаховий коледж харчових технологій та підприємництва Дніпровського державного технічного університету» https://orcid.org/0009-0001-7994-9977
Ключові слова: національне виховання, патріотизм, здобувачі освіти, технології, особистість, моральні якості

Анотація

У статті розглядається проблема національно-патріотичного виховання молоді в сучасному українському суспільстві. Зростання уваги до цього питання зумовлене ситуацією в молодіжному середовищі, що потребує формування громадянських і патріотичних цінностей у майбутніх поколінь. Виховання молоді як майбутніх громадян, які незабаром будуть виконувати соціально значущі ролі та впливати на розвиток країни, є важливою складовою частиною забезпечення стабільного та успішного майбутнього держави. Проаналізовано роль національних і моральних цінностей, які сприяють гармонійному розвитку особистості, формують почуття відповідальності перед суспільством та стимулюють до активної громадянської позиції. Значну увагу приділено застосуванню сучасних технологій у процесі викладання української мови та літератури, що дозволяє зробити освітній процес більш інтерактивним і цікавим для молоді, сприяє підвищенню їх залученості та зацікавленості в темі патріотизму. Обговорюються також ефективні методи педагогічного впливу на формування моральних якостей молоді, зокрема толерантність, відповідальність, повага до державних символів і готовність захищати інтереси своєї країни. Акцентується на важливості комплексного підходу до патріотичного виховання здобувачів освіти, який поєднує традиційні та інноваційні педагогічні практики. У статті висвітлено актуальність національно-патріотичного виховання молоді в контексті повномасштабного вторгнення рф в Україну. Наголошується на важливості активної громадянської позиції здобувачів освіти для забезпечення майбутнього держави в умовах війни. Розглянуто національно-патріотичне виховання як засіб зміцнення національної ідентичності, формування моральних цінностей та підвищення солідарності серед здобувачів освіти.

Посилання

1. Бех І.Д. Особистість на шляху до духовних цінностей : монографія. Київ – Чернівці : «Букрек», 2018. С. 160–163.
2. Бондаренко Н.В., Косянчук С.В. Національно-патріотичне виховання у контексті сучасних викликів : методичні рекомендації для вчителів, методистів, авторів програм і підручників, науковців, викладачів, студентів закладів професійної й вищої освіти, управлінців, політиків. Київ : Фенікс, 2022. С. 10–12.
3. Бондаренко Н.В., Косянчук С.В. Соціальний аспект формування українськомовної компетентності старшокласників. Гуманітарний вісник Полтавського національного технічного університету імені Юрія Кондратюка. Полтава : ПолтНТУ імені Юрія Кондратюка, 2018. Вип. 3. 100 с.
4. Монахов В.М. Информационная технология обучения с точки зрения методических задач реформы школ. Вопросы психологии. 1986. № 2. С. 27–36.
5. Петрочко Ж.В. Національні цінності як сучасний державницько-суспільний пріоритет України. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді : зб. наук. праць ; Інститут проблем виховання НАПН України. Київ, 2017. Вип. 21 (2). 154 с.
6. Скрипник Л.П. Фразеологія української мови. Київ : Перун, 1973. 280 с.
7. Указ Президента України від 18 травня 2019 року № 286/2019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286/2019#n15
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Штепа, О. М. (2024). ВИХОВАННЯ НАЦІОНАЛЬНО СВІДОМОЇ ОСОБИСТОСТІ НА ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (4), 114-120. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-4-16
Розділ
РОЗДІЛ V. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ВИХОВАННЯ