УМОВИ ФОРМУВАННЯ ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Анотація
У статті представлено теоретичне дослідження проблеми формування логіко-математичної компетентності дітей дошкільного віку. Доведено, що перший досвід формування елементарних математичних знань дитина отримує в сім’ї ще в ранньому дитинстві, надалі роботу в означеному напрямі продовжує заклад дошкільної освіти. Наголошено, що результатом сформованості зазначеної компетентності є наявність пізнавальної мотивації, базису логіко-математичних, дослідницьких знань, набутих дитиною умінь і навичок. Представлено сутність поняття «педагогічна умова». За результатами опрацювання літературних джерел та публікацій визначено, що формування означеної компетентності є центром наукових розвідок багатьох відомих дослідників. Визначено та представлено умови формування логіко-математичної компетентності дошкільників: співпраця батьків та закладу дошкільної освіти; реалізація технології формування логіко-математичної компетентності, яка ґрунтується на принципах розвивального навчання; ефективна організація дистанційної освіти; впровадження діяльнісного підходу у формуванні логіко-математичної компетентності дошкільників; запровадження економічної освіти дошкільників як складової частини логіко-математичного розвитку дітей, що має бути впроваджено в роботу закладів дошкільної освіти з метою ефективності математичного розвитку дошкільників. Авторами дослідження проілюстровано взаємозв’язок умов формування логіко-математичної компетентності дошкільників. Визначено сучасні шляхи комунікації батьків та педагогів закладів дошкільної освіти, етапи підготовки вихователем дистанційного заняття, сутність поняття «дистанційна освіта». Зазначено форми та методи роботи вихователя з дошкільниками в дистанційному форматі (проведення квесту, інтерактивної гри, розваги тощо). У дослідженні доведено, що підхід навчання через гру забезпечує отримання знань дітьми через практичну діяльність, проілюстровано характеристики гри. Представлено основні освітні завдання економічної освіти дошкільників.
Посилання
2. Базовий компонент дошкільної освіти. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf (дата звернення: 29.06.2024).
3. Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод., допов.) / уклад. та гол. ред. В.Т. Бусел. Київ, Ірпінь : ВТФ «Церун», 2007. 1736 с.
4. Зайцева Л. Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку : навч. посіб. Запоріжжя : СТАТУС, 2021. 296 с.
5. Камангар М. Теоретичні засади інноваційних тенденцій розвитку сучасної освіти. Дитячий садок. 2009. С. 22–26.
6. Полєвікова О., Швець Т. Особливості логіко-математичного розвитку дошкільників за допомогою флеш-ігор. Educological discourse. 2021. № 3. Вип. 34. С. 144–159.
7. Фунтікова О.О. Дитина і розумова діяльність : до питання про навчання. Дошкільна освіта. 2004. № 4. С. 33–37.
8. Pyle A., Danniels E. A continuum of play-based learning : The role of the teacher in play-based pedagogy and the fear of hijacking play. Early Education and Development. 2017. № 28 (3). P. 274–289.