УМОВИ ФОРМУВАННЯ ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Ключові слова: логіко-математична компетентність, логіко-математичний розвиток, заклад дошкільної освіти, педагогічна умова, дистанційна освіта

Анотація

У статті представлено теоретичне дослідження проблеми формування логіко-математичної компетентності дітей дошкільного віку. Доведено, що перший досвід формування елементарних математичних знань дитина отримує в сім’ї ще в ранньому дитинстві, надалі роботу в означеному напрямі продовжує заклад дошкільної освіти. Наголошено, що результатом сформованості зазначеної компетентності є наявність пізнавальної мотивації, базису логіко-математичних, дослідницьких знань, набутих дитиною умінь і навичок. Представлено сутність поняття «педагогічна умова». За результатами опрацювання літературних джерел та публікацій визначено, що формування означеної компетентності є центром наукових розвідок багатьох відомих дослідників. Визначено та представлено умови формування логіко-математичної компетентності дошкільників: співпраця батьків та закладу дошкільної освіти; реалізація технології формування логіко-математичної компетентності, яка ґрунтується на принципах розвивального навчання; ефективна організація дистанційної освіти; впровадження діяльнісного підходу у формуванні логіко-математичної компетентності дошкільників; запровадження економічної освіти дошкільників як складової частини логіко-математичного розвитку дітей, що має бути впроваджено в роботу закладів дошкільної освіти з метою ефективності математичного розвитку дошкільників. Авторами дослідження проілюстровано взаємозв’язок умов формування логіко-математичної компетентності дошкільників. Визначено сучасні шляхи комунікації батьків та педагогів закладів дошкільної освіти, етапи підготовки вихователем дистанційного заняття, сутність поняття «дистанційна освіта». Зазначено форми та методи роботи вихователя з дошкільниками в дистанційному форматі (проведення квесту, інтерактивної гри, розваги тощо). У дослідженні доведено, що підхід навчання через гру забезпечує отримання знань дітьми через практичну діяльність, проілюстровано характеристики гри. Представлено основні освітні завдання економічної освіти дошкільників.

Посилання

1. Баглаєва Н.І. Індивідуально-диференційований підхід до формування математичних уявлень у дітей шостого року життя : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. Київ, 1997. 17 с. ; Саксаганський П.К. Думки про театр. Київ : Мистецтво, 1955. 233 с.
2. Базовий компонент дошкільної освіти. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf (дата звернення: 29.06.2024).
3. Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод., допов.) / уклад. та гол. ред. В.Т. Бусел. Київ, Ірпінь : ВТФ «Церун», 2007. 1736 с.
4. Зайцева Л. Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку : навч. посіб. Запоріжжя : СТАТУС, 2021. 296 с.
5. Камангар М. Теоретичні засади інноваційних тенденцій розвитку сучасної освіти. Дитячий садок. 2009. С. 22–26.
6. Полєвікова О., Швець Т. Особливості логіко-математичного розвитку дошкільників за допомогою флеш-ігор. Educological discourse. 2021. № 3. Вип. 34. С. 144–159.
7. Фунтікова О.О. Дитина і розумова діяльність : до питання про навчання. Дошкільна освіта. 2004. № 4. С. 33–37.
8. Pyle A., Danniels E. A continuum of play-based learning : The role of the teacher in play-based pedagogy and the fear of hijacking play. Early Education and Development. 2017. № 28 (3). P. 274–289.
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Кузнецова, Ю. Л., Самсонова, О. О., & Чорна, Г. В. (2024). УМОВИ ФОРМУВАННЯ ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. Педагогічні науки: теорія та практика, (4), 121-127. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-4-17
Розділ
РОЗДІЛ VI. ДОШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА