ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Ключові слова: віртуальне освітнє середовище, адаптивне навчання, імерсивні технології, штучний інтелект в освіті, синхронна комунікація, мультимедійний контент, гейміфікація навчання, персоналізована освіта, цифрова компетентність

Анотація

У статті представлено теоретичний аналіз сучасних технологічних рішень для дистанційного навчання англійської мови. Розглянуто концептуальні засади впровадження цифрових інструментів у віртуальне освітнє середовище та їх вплив на формування мовленнєвих компетенцій. Досліджено методологічні підходи до організації освітнього процесу з використанням синхронних та асинхронних форм взаємодії. Проаналізовано потенціал адаптивних технологій і штучного інтелекту для індивідуалізації навчання та оптимізації викладацької діяльності. Обґрунтовано теоретичні аспекти застосування гібридних моделей навчання в контексті мовної освіти. Систематизовано наукові погляди щодо забезпечення ефективного моніторингу навчальних досягнень і психологічного супроводу в дистанційному форматі. Окреслено концептуальні напрями розвитку технологічно збагаченого навчання англійської мови. Досліджено переваги та обмеження інтеграції мультимедійних ресурсів і візуальних матеріалів у процес навчання, що сприяє підвищенню мотивації здобувачів вищої освіти і полегшенню засвоєння нових знань. Проаналізовано роль мобільних додатків та інструментів для управління навчанням у дистанційній освіті, що дозволяє забезпечити гнучкість освітнього процесу та персоналізовані підходи до викладання. Розглянуто перспективи використання ігрових технологій у навчанні англійської мови для стимулювання активної участі здобувачів освіти в освітньому процесі. Висвітлено актуальні виклики, пов’язані із забезпеченням кібербезпеки та захистом персональних даних у процесі впровадження цифрових технологій у мовну освіту.

Посилання

1. Гуржій А.М., Лапінський В.В. Електронні освітні ресурси – від теорії до практики. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Збірник наукових праць. Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. Київ-Вінниця, 2014. Вип. 38. С. 3–11.
2. Кравчина Т.В. Дистанційне навчання і викладання англійської мови: переваги та недоліки. Електронне наукове фахове видання «Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету». 2021. Вип. 11 (Листопад). С. 71–79. URL: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2021.116
3. Краснопольський В.Е. Іншомовна підготовка студентів нефілологічних спеціальностей на основі створенні і використання web-технологій : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01 ; Східноукраїнський національний університет. Київ, 2019. 438 с.
4. Черненко А.В. Цифрові технології у процесі навчання майбутніх учителів іноземних мов. Педагогіка та психологія : Збірник наукових праць. Харків, 2019. Вип. 61. С. 193–200.
5. 90% вчителів англійської володіють нею на рівні В2 і вище: дослідження Мінцифри та British Council. Урядовий портал. URL: https://www.kmu.gov.ua/news/90-vchyteliv-anhliiskoi-volodiiut-neiuna-rivni-v2-i-vyshche-doslidzhennia-mintsyfry-ta-british-council
6. Martyushev N., Shutaleva A., Malushko E., Niko№va Z., Savchenko I. Online Communication Tools in Teaching Foreign Languages for Education Sustainability. Sustainability. 2021. Vol. 13. P. 11127. DOI: https://doi.org/10.3390/su131911127.
7. Köprülü F., Öznacar B. Analysis of University Students' Attitudes Towards Distance Learning in Foreign Language Education Based on Various Variables. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. 2019. Vol. 10, №. 1. P. 123–128. URL: https://lumenpublishing.com/journals/index.php/brain/article/view/2136
8. Nugroho A., Ilmiani D., Rekha A. EFL Teachers’ Challenges and Insights of Online Teaching amidst Global Pandemic. Metathesis: Journal of English Language, Literature, and Teaching. 2021. Vol. 4. №. 3. DOI: https://doi.org/10.31002/metathesis.v4/3.3195
9. Lestiyanawati R., Widyantoro A. Strategies and Problems Faced by Indonesian Teachers in Conducting E-Learning System During COVID-19 Outbreak. Journal of Culture, Literature, Linguistic and English Teaching. 2020. Vol. 2. №. 1. P. 71–82.
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Литвінчук, Т. О., & Малімон, Л. М. (2024). ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (4), 157-162. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-4-23
Розділ
РОЗДІЛ VIII. ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ