ТЕСТУВАННЯ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В УМОВАХ ОРГАНІЗАЦІЇ ІНТЕНСИВНОГО КУРСУ НАВЧАННЯ: АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню ефективності інтенсивного курсу з іноземної мови для майбутніх фахівців авіаційної галузі в контексті забезпечення взаємосумісності підрозділів Збройних Сил України з підрозділами держав-членів НАТО. З огляду на важливість володіння англійською мовою у військовій сфері було проведено аналіз рівня сформованості іншомовної комунікативної компетентності курсантів льотного факультету Харківського Національного університету Повітряних Сил імені Івана Кожедуба. У рамках дослідження використано стандартизоване тестування за методикою НАТО STANAG 6001, яке охоплює чотири основні види мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання та письмо. Тестування проводилося у два етапи: вхідне тестування перед початком навчання та вихідне тестування після завершення інтенсивного курсу. Результати дослідження демонструють значний прогрес у рівні мовної компетентності курсантів. Порівняльний аналіз вхідного та вихідного тестування показав, що жоден учасник не залишився на початкових рівнях (СМР 0 та СМР 0+), а значна частина курсантів досягла рівня СМР 2, що є необхідним для професійного використання мови у військовій та авіаційній сферах.Аналіз останніх досліджень у сфері військової педагогіки та методики викладання іноземних мов підтвердив, що інтенсивні мовні курси є дієвим інструментом підвищення рівня мовленнєвої компетентності військових фахівців. Визначено ключові фактори успішності навчання: інтенсивне занурення у мовне середовище, адаптивний підхід до викладання, використання автентичних матеріалів та стандартизоване оцінювання.Результати дослідження підтверджують доцільність подальшого впровадження інтенсивних курсів у систему підготовки військових фахівців. Вони можуть бути використані для розробки методичних рекомендацій та вдосконалення навчальних програм у військових навчальних закладах. Подальші дослідження можуть бути спрямовані на вдосконалення методик викладання, розширення використання технологій дистанційного навчання та інтеграцію сучасних цифрових платформ для самостійного вдосконалення мовних навичок.
Посилання
2. Вовк О. І. Інтенсивне навчання англійської мови : навч.посіб. Черкаси : САН, 2010. 192 с.
3. Деркач А. С. Інтенсивне навчання іноземних мов: базові методи, принципи і моделі. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. 2018. № 148. С. 49–53.
4. Дорожня карта вдосконалення мовної підготовки у Збройних силах України. URL: https://www.mil. gov.ua/ content/education/doroznya_karta_2021.pdf.
5. Єрастова-Михалусь І.Б. The Results of Implementation of Intensive Foreign Language Course in the Pedagogical Process of Flight Faculty Cadets Language Training. «Новітні технології – для захисту повітряного простору»: зб. тез доп. міжнар. наук.-практ. конф., м. Харків, 2–3 травня 2024 р. Харків, 2024. С. 743–744.
6. Замотаєва Н. В. Військова педагогіка: історія, теорія, практика : навч. посіб. Київ : Альфа Реклама, 2021. 364 с.
7. Мачинська Н.І., Стельмах С.С. Сучасні форми організації навчального процесу у вищій школі: навчально-методичний посібник. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2012. 180 с.
8. Ягупов В.В. Теорія і методика військового навчання: монографія. Київ: Тандем, 2000. 380 с.
9. Fulcher G., Davidson F. Language Testing and Assessment. Routledge, 2012.