ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ НАВИЧОК ГОВОРІННЯ НА РІЗНИХ РІВНЯХ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВНЗ

Ключові слова: відкрита дискусія, гра на критичне мислення, гра-розмова, діалогічне та монологічне мовлення, комунікативна компетентність

Анотація

У статті розглянуто ефективні форми та методи навчання студентів вищої освіти говорінню англійською мовою на різних етапах вивчення англійської мови під час навчання у вищих навчальних закладах. Ефективність навчання студентів залежить від їх мотивації навчитися вільно говорити англійською мовою та їхнього вчителя, тому важливо вибрати найбільш оптимальні методи та форми навчання говорінню на англійській мові.Метою вчителя англійської мови є розвиток комунікативних умінь і навичок студентів. Розвиток комунікативної компетенції є основою вивчення іноземних мов. Студенти повинні розуміти та самостійно створювати висловлювання англійською мовою в незалежності від конкретної ситуації в процесі спілкування. Виявлено й проаналізовано низку проблем навчання іншомовного мовлення та запропоновано шляхи їх вирішення; визначено значення ефективного завдання для розвитку мовлення, підібрано вправи для розвитку мовленнєвих умінь студентів та формування в них комунікативної компетентності. Наведено приклади ефективних завдань з англійського мовлення, спрямованих на розвиток і вдосконалення мовленнєвих навичок на різних мовних рівнях: Гра в асоціації слів;Гра «20 запитань»; Розмова «Змії та драбини»; «Дві правди та брехня»; «Ви б хотіли…»; «Безлюдний острів»; «Що робити, якщо… – питання для мислення»; «Я б ніколи це не зробив»; «Теми для дебатів»; Гра «Приналежності до словника»; Ігри на відгадування дієслів; «Вгадай країну за їжею; Гра в словниковий запас у ресторані; Веселі вправи з порівняльними прикметами; Веселі вправи з неправильними дієсловами минулого часу; Гра «Як погода» та інші. Успішність спілкування англійською мовою залежить від ефективних мовленнєвих завдань, формування діалогічного та монологічного мовлення, використання можливості залучення кожного студента до процесу мовлення на заняттях з іноземної мови.

Посилання

1. Abbasi, M. H., Siddiqi, A., & Azim, R. U. A. (2011). Role of effective communications for enhancing leadership and entrepreneurial skills in university students. International Journal of Business and Social Science, 2(10).
2. Bharathi, A. V. (2011). Communication skills–core of employability skills: Issues & concerns. Higher Learning Research Communications, 6(4), 5.
3. Chaney, A. L., & T. L. Burk. (1998). Teaching Oral Communication in Grades K-8. Boston: Allyn& Bacon.
4. Nunan, D. (1989). Designing tasks for the communicative classroom.Cambridge: Cambridge University Press.
5. Rao, P. S. (2019). The importance of speaking skills in English classrooms. Alford Council of International English & Literature Journal (ACIELJ), 2(2), 6–18.
6. Richards, Jack C. (1990). Conversationally Speaking: Approaches to the speaking of conversation. In Jack C. Richards, The Language Teaching Matrix. New York: Cambridge University Press, 67–85.
7. Tanjung, F. Z. (2018). Language learning strategies in English as a foreign language classroom in Indonesian higher education context. LLT Journal: A Journal on Language and Language Teaching, 21(Suppl), 50–68.
8. Thornbury, S. (2005). How to Teach Speaking. Pearson: Longman.
9. Wallace, C. (2001). Reading. R. Carter & D. Nunan (Eds.), The Cambridge guide to teaching English to speakers of other languages. Cambridge: Cambridge University Press, 21–27.
10. 100 ESL Games. Ready-To-Use Games To Teach English. (2025). Retrieved from: https://games4esl.com/ esl-classroom-games/
Опубліковано
2025-03-26
Як цитувати
Рагуліна, Н. В., & Соловйова, О. В. (2025). ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ НАВИЧОК ГОВОРІННЯ НА РІЗНИХ РІВНЯХ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВНЗ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 143-148. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2025-1-19
Розділ
РОЗДІЛ VII. ПЕДАГОГІКА ВИЩОЇ ШКОЛИ