СТРУКТУРНИЙ АНАЛІЗ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВИКЛАДАЧІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН ТЕХНІЧНОГО КОЛЕДЖУ

  • С. Г. Садовенко
Ключові слова: професійна компетентність, професійно-педагогічна компетентність, психолого-педагогічна компетентність, спеціальні дисципліни, технічний коледж, педагогічна діяльність

Анотація

У статті зроблено аналіз ключових компетентностей викладачів спеціальних дисциплін технічного коледжу, зокрема професійної, професійно- педагогічної, психолого-педагогічної компетентностей у роботах вітчизняних та зарубіжних науковців. Проаналізовано складові та компоненти розуміння та потрактування сутності зазначених компетентностей дослідниками, визначено специфічні риси та відмінності в підходах щодо тлумачення їхньої сутності та ролі у діяльності педагога. Запропоновано серію структурних схем та блоків, що дають змогу наочно викласти основні аспекти статті. Підкреслено, що створення технології розвитку психолого-педагогічної компетентності викладача є необхідною умовою формування висококваліфікованого спеціаліста.

Посилання

1. Головань М. С. Система компетенцій випускника вищого навчального закладу напряму підготовки «фінанси і кредит». Вища школа. 2011. № 9. С. 27-38.
2. Костылева Н. Е. Психолого-педагогические условия эффективности управления развитием профессиональной компетентности учителей в процессе гуманизации и демократизации школы: автореф. дис. ... канд. психол. наук. Казань, 1997. 19 с.
3. Краевский В. В., Хуторской А. В. Предметное и общепредметное образование в образовательных стандартах. Педагогика. 2003. № 2. С. 3-10.
4. Кузьмина Н. В. Профессионализм преподавателя и мастера производственного обучения. Москва: Высшая школа. 1990. С.90.
5. Лукьянова М. И. Развитие психолого-педагогической компетентности учителя: дис. ... д-ра психол. наук. Москва, 1995. 324 с.
6. Маркова А. К. Психологический анализ профессиональной компетентности учителя. Советская педагогика. 1990. № 8. С. 26-29.
7. Митина Л. М. Психология личностно-профессионального развития субъектов развития образования. Москва; Санкт-Петербург: Нестор-История, 2014. 125 с.
8. Отрощенко Л. С. Професійно-педагогічна компетентність викладача як умова ефективного дидактичного процесу у ВНЗ економічного профілю. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2015. № 1 С. 346.
9. Павлютенков Є. М. Моделювання в системі освіти (у схемах і таблицях). Управління школою. Харків: Основа. 2008. № 7. 128 с.
10. Садовенко С. Г. Методичні аспекти розвитку психолого-педагогічних компетентностей викладачів спеціальних дисциплін технічного коледжу. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки. 2018. № 2. С.57-65. 11. Уйсімбаєва Н. В. Розвиток професійної компетентності – шлях до підготовки висококваліфікованих фахівців. Рідна школа. 2006. № 9. С. 17-19.
12. Шапошников К. В. Контекстный подход в процессе формирования профессиональной компетентности будущих лингвистов-переводчиков: автореф. дисс. … канд. пед. наук: 13.00.08. Йошкар-Ола, 2006. 26 с.
13. Юртаєва О. О. Професійно-педагогічна компетентність викладача вищого навчального закладу: навч. посіб. / за ред. І. Л. Холковської. Вінниця: ТОВ «Нілан ЛТД», 2017. 144 с.
14. Ягупов В. В. Педагогіка: навч. посіб. Київ : Либідь, 2002. 506 с.
Опубліковано
2019-10-23
Як цитувати
Садовенко, С. Г. (2019). СТРУКТУРНИЙ АНАЛІЗ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВИКЛАДАЧІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН ТЕХНІЧНОГО КОЛЕДЖУ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 56-60. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/554