ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДНИЙ АСПЕКТ МОВНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ
Анотація
У статті розглянуті творчі аспекти педагогічної майстерності, професійні, організаторські здібності педагога та значення особистих якостей викладача в роботі зі студентами мовної майстерності. Встановлено, що зміна й урізноманітнення засобів виразності акторського мистецтва пов’язані з інтенсивністю духовної діяльності людини. Виявлено залежність особистісних якостей, знань та здібностей педагога та змісту творчого становлення майбутнього актора. Виокремлені та проаналізовані чинники, що впливають на ефективність освітнього процесу, а саме: традиції та досвід видатних педагогів попередніх поколінь, аналіз та вивчення кращих зразків сучасної практики, активне використання принципів індивідуальної та самостійної роботи студентів. Доведено, що в опануванні майстерності акторського впливу на аудиторію значне місце відводиться не тільки природним задаткам педагога, а й постійному прагненню вдосконалювати свій талант, здобувати знання, аналізувати досвід, набутий у процесі навчання, виховання, практичної діяльності.
Посилання
2. Горчаков Н. К. С. Станиславский о работе режиссера с актером. Москва: ВТО, 1958.
3. Довженко О. Твори в 5 т. Київ, 1966. Т. 5. С. 320.
4. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. / З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова та ін.; за ред. З. Н. Курлянд. 2-ге вид., переробл. і допов. Київ: Знання, 2005. С. 155-159.
5. Станиславский К. С. Работа актера над собой. Москва: Искусство, 1985. Т. 2. 479 с.
6. Станиславский К. С. Начало сезона. Статьи, речи, беседы, письма / сост.: Т. Кристи, Н. Чушкина. Москва, 1983. С. 194-195.
7. Кан-Калик В. А. Учителю о педагогическом общении. Москва: Просвещение, 1987. 190 с.