МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИ ПРОВЕДЕННЯ КАМПАНІЇ “BREXIT” У ВЕЛИКОБРИТАНІЇ

Ключові слова: кампанія “Вrexit”, Європейський Союз, маркетингові технології, соціальні мережі, таргетована реклама

Анотація

У статті автор розглядає кампанію “Вrexit” 2016 року у Великобританії щодо виходу з Європейського Союзу, що спричинена низкою економічних, політичних, соціальних та історичних передумов, які формували суспільне незадоволення членством країни в Європейському Союзі. Досліджено організацію кампанії з метою виходу Великої Британії з Європейського Союзу, яка стала однією з найвпливовіших і резонансних політичних кампаній у сучасній історії Європи. Також проаналізовано маркетинговий складник кампанії в спрямуванні й переконуванні британських виборців у необхідності виходу з ЄС і, по суті, зміні зовнішньополітичного курсу. Відмічено, що протягом політичної кампанії британське суспільство розкололося на прихильників і противників відділення від ЄС, що сприяло оформленню двох напрямів – за Brexit і проти нього. Серед маркетингових аспектів кампанії “Brexit” можна виділити такі: сегментацію аудиторії й виокремлення своїх прибічників кожною зі сторін, використання емоційної апеляції та аргументів (національний суверенітет і контроль над імміграцією), маніпулювання цифрами, значну підтримку з боку деяких провідних британських медіа, використання соціальних мереж, таких як Facebook і Twitter, Big Data й таргетованої реклами для точного досягнення окремих аудиторій із персоналізованими повідомленнями, спрощених або неправдивих даних і фейкових рекламних повідомлень, розроблення веб-сайтів, друкованої продукції та мобільних додатків для підвищення включеності аудиторії. Також з’ясовано, що маркетингова кампанія з просування ідеї виходу з Європейського Союзу мала успіх, досягла поставленої мети, проте використовувала технології з високим рівнем маніпулятивного тиску, порушенням конфіденційності приватної інформації, уперше в Європі була апробована таргетована реклама в такому форматі, проявивши загрози демократичності політичних процесів. Але на технологічному рівні маркетинговий складник доводить ефективність використання технологій політичного маркетингу в різних політичних кампаніях.

Посилання

1. Polling on new EU Referendum question shows “leave” lead for first time since November 2014. URL: https://www.survation.com/new-polling-on-new-proposed-eu-referendum-question-shows-leave-lead-for-first-time-since-november-2014/.
2. Costs and benefits of UK’s EU membership report published. Офіційний сайт Парламенту Великобританії. 2017. URL: http://www.parliament.uk/business/committees/committeesa-z/commons-select/treasurycommittee/news-parliament-2015/eureferendum-report-16-17.
3. The Guardian view on the leave campaign: anatomy of another elite. URL: https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/jun/14/the-guardian-view-on-the-leave-campaign-anatomy-of-another-elite.
4. Cadwallard Carole. Facebook’s role in Brexit – and the threat to democracy. TED. 2019. URL: https://www.ted.com/talks/carole_cadwalladr_facebook_s_role_in_brexit_and_the_threat_to_democracy?language=uk#t-903287.
5. Chakelian Anoosh. Facebook releases Brexit campaign ads for the fake news inquiry – but what’s wrong with them? URL: https://www.newstatesman.com /politics/2018/07/facebook-releases-brexit-campaign-ads-fakenews-inquiry-what-s-wrong-them.
6. Raven Peter One in five who voted for Brexit now think it was the wrong decision. URL: https://yougov.co.uk/politics/articles/44445-one-five-who-voted-brexit-now-think-it-was-wrong-d?redirect_from=%2Ftopics%2Fpolitics%2Farticles-reports%2F2022%2F11%2F17%2Fone-five-who-voted-brexit-now-think-it-was-wrong-d.
7. More Brits than ever say Brexit was wrong choice: YouGov survey. URL: https://www.reuters.com/world/uk/more-brits-than-ever-say-brexit-was-wrong-choice-yougov-survey-2023-07-17/.
Опубліковано
2024-12-30