ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИКИ ТАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ТЕНІСИСТІВ 10–12 РОКІВ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ АНІМАЦІЙНИХ ІЛЮСТРАЦІЙ

Ключові слова: тактика, підготовка, анімація, теніс, технології

Анотація

Мета: обґрунтування ефективності використання методики тактичної підготовки із застосуванням анімаційних ілюстрацій у тренувальному процесі тенісистів 10–12 років. Матеріали та методи. У дослідженні взяли участь 16 тенісистів віком 10–12 років, із них 8 тенісистів було обрано до складу експериментальної групи та 8 тенісистів увійшли до складу контрольної групи. У контрольній групі заняття проводилися за традиційною методикою, а в експериментальній групі додатково були введені вправи з використанням анімаційних ілюстрацій та допоміжні спеціалізовані тренажери з техніко-тактичної підготовки гравців. Педагогічні спостереження проводилися в процесі тренувань. Було проведено психофізіологічне тестування за допомогою комп’ютерних програм «Психодіагностика», «Діагност», програми С.С. Єрмакова «Реакція вибору», а також тестування техніко-тактичної підготовленості за всесвітньою системою «Міжнародного тенісного номеру» (MTN). У статистичному аналізі порівняно середні значення, значення критерію Стьюдента. Результати. Наведено принцип наочності навчання та використано інтерактивний метод вирішення тактичних завдань. Доведено, що метод навчання тенісистів, який застосовується, збільшив практично всі показники тестування спеціальної фізичної та техніко-тактичної підготовленості, якості виконання ударів у розіграшах. Розроблений метод позитивно впливає на точність ударів і результативність завершення розіграшів у матчах. Висновки. Тактичні комбінації у тенісі дуже варіативні. Тактика тенісиста залежить від стилю гри. Проте спортсменам віком 10–12 років складно виробити свій стиль гри через психологічну напругу на змаганнях. Таким чином, найефективнішим є використання у матчах заздалегідь вивчених та доведених до автоматизму тактичних комбінацій і дій. У нашій роботі розкрито ефективність застосування методики тактичної підготовки тенісистів із використанням анімаційних ілюстрацій. Ця методика дала змогу покращити якість і точність влучення ударів у визначену зону, а також сприяла більш швидкому ухваленню рішення в ігрових ситуаціях на корті. Розроблена методика адекватна розв’язанню завдань тренувального процесу з тактичної підготовки тенісистів 10–12 років і може бути рекомендована у широкій практиці тренувань тенісистів вікової категорії до 10 років.

Посилання

1. Ahmadi A., Rowlands D., James D.A. (2009) Towards a wearable device for skill assessment and skill acquisition of a tennis player during the first serve. Sports Technology. Vol. 2. P. 129–136.
2. Chunguan Yu., Bochkovskaya V., Aganov S. (2018) Characteristics of the performance indicators of tennis players in the game. Scientific notes of the university im. P.F. Lesgafta. Vol. 3. P. 157.
3. Crognier L., Féry Y. (2005) Effect of tactical initiative on predicting passing shots in tennis. Applied Cognitive Psychology. The Official Journal of the Society for Applied Research in Memory and Cognition. Vol. 19(5). P. 637–649.
4. Хузар В. Процес управління фізичною культурою і спортом. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання i спорту. 2001. № 17. С. 9–18.
5. Хузар В. Інформація та інформаційне забезпечення фізичної культури i спорту. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання i спорту. 2000. № 16. С. 3–7.
6. Костюкевич В. Моделирование в системе подготовки спортсменов высокой квалификации. Физическая культура, спорт и здоровье нации. 2014. № 18. С. 92–102.
7. Kozina Z. et al. (2018) Method of integral development of speed-power qualities and accuracy of throws at young basketball players 12–13 years. Health, Sport, Rehabilitation. Vol. 4(2). P. 39–51.
8. Kozina Z. et al. (2018) The influence of a special technique for developing coordination abilities on the level of technical preparedness and development of psycho-physiological functions of young volleyball players 14–16 years of age. Journal of Physical Education and Sport. Vol. 18(3). P. 1445–1454.
9. Kozina Z. et al. (2018) Influence of self – regulation psychological and physical means on aged people’s functional state. Journal of Human Sport and Exercise. Vol. 13(1). P. 99–115.
10. Kozina Z. et al. (2018) Multimedia technologies as a means of training athletes in student basketball. Health, Sport, Rehabilitation. Vol. 4(4). P. 50–61.
11. Muzhychuk V., Shevchenko O. (2017). Changes in the level of effectiveness of technical and tactical actions in the competitive activity of tennis players 13–14 years old. Sports games. Vol. 3. P. 25–28.
12. Pereira C. et al. (2017) Analysis of The Distances Covered And Technical Actions Performed By Professional Tennis Players During Official Matches. Journal of Sports Sciences. Vol. 35(4). P. 361–368.
13. Платонов В. Структура в содержании непосредственной подготовки спортсменов высокой квалификации к главным соревнованиям. Наука в Олимпийском спорте. 2018. № 2. С. 17–41.
14. Шалар O., Стрикаленко E., Піпаєва Н. Психофізіологічні особливості веслярів-академістів високої кваліфікації. Здоров’я, спорт, реабілітація. 2015. № 1. С. 99–102.
15. Triolet C. et al. (2013) Quantifying the nature of anticipation in professional tennis. Journal of Sports Sciences. Vol. 31(8). P. 820–830.
16. Kozina Z., Sobko I., Repko O. (2015) The applying of the concept of individualization in sport. Journal of Physical Education and Sport. Vol. 15(2). P. 172.
Опубліковано
2022-04-18
Як цитувати
Євтифієва, І. І., Євтифієв, А. С., Слєпушкін, С. О., & Новомлинський, Є. М. (2022). ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИКИ ТАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ТЕНІСИСТІВ 10–12 РОКІВ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ АНІМАЦІЙНИХ ІЛЮСТРАЦІЙ. Фізичне виховання та спорт, (4), 112-119. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2021-4-15
Розділ
РОЗДІЛ III. ОЛІМПІЙСЬКИЙ І ПРОФЕСІЙНИЙ СПОРТ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають