ПОРІВНЯННЯ ПОКАЗНИКІВ ЗМАГАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ТА КИТАЙСЬКИХ БАДМІНТОНІСТІВ ВІКОМ 10−12 РОКІВ

Ключові слова: частки, показники, змагальна діяльність, кваліфіковані, бадмінтоністи

Анотація

Ефективне програмування навчально-тренувального процесу вимагає систематичності аналізу, впровадження та оцінки показників змагальної діяльності. Мета – порівняти частки показників змагальної діяльності українських та китайських бадмінтоністів віком 10−12 років. Застосовано теоретичний аналіз та узагальнення, аналіз документальних матеріалів, педагогічне спостереження, методи математичної статистики. Педагогічне спостереження проводилося за змагальною діяльністю бадмінтоністів віком 10−12 років на Міжнародному дитячому турнірі з бадмінтону «Львівські зустрічі» пам’яті М.П. Камінського (Україна, 2019) та на змаганнях регіонального рівня провінції Гуанчжоу (КНР, 2019). Загалом проаналізовано одиночні ігри за участю 59 українських та 65 китайських бадмінтоністів віком 10–12 років. Вивчалися частки показників тривалості окремих компонентів гри, результативно значущі техніко-тактичні дії та базові переміщення. У змагальній діяльності китайських спортсменів найбільш конкурентною та гострою є боротьба в першому геймі. У ньому спортсмени намагаються протиставити усі власні сильні сторони та максимально вивчити суперника. Стосовно українських спортсменів ми спостерігаємо здебільшого рівномірний розподіл між геймами. Китайські спортсмени частіше встигають на позицію для виконання атакувальних дій другого темпу, а українські спортсмени намагаються завершити розіграш волану активними (більш затратними) техніко-тактичними діями. Китайські спортсмени ведуть більш агресивну змагальну діяльність із пошуком слабких сторін супротивника, натомість українські бадмінтоністи перебувають у «режимі очікування». Зі збільшенням тривалості змагальної діяльності частки «чистого» ігрового часу для українських та китайських спортсменів мають різну спрямованість. У спортсменів України вони поступово знижуються, а в представників КНР, навпаки, виявляють тенденцію до підвищення. Такі особливості вказують на вищі функціональні можливості саме китайських спортсменів, що дає змогу рекомендувати змінювати певні акценти в тренувальній діяльності українських бадмінтоністів 10−12 років.

Посилання

1. Каратник І.В. Удосконалення швидкісно-силової підготовленості бадмінтоністів на етапі спеціалізованої базової підготовки : автореф. дис. … канд. наук із фізичного виховання та спорту : 24.00.01; Львівський державний університет фізичної культури. Львів, 2017. 20 с.
2. Мартынова А.С. Совершенствование методики развития координационных способностей бадминтонистов на этапе начальной подготовки : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Набережные Челны, 2012. 22 с.
3. Паршин М.С. Скоростно-силовая подготовка юных бадминтонисток 12–16 лет : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Москва, 2006. 24 с.
4. Рыбаков Д.П. Методика обучения технике нападающего удара в бадминтоне по материалам экспериментальных исследований : автореф. дис. … пед. наук : 13.00.04; Государственный ордена Ленина и ордена Красного Знамени институт физической культуры имени им. П.Ф. Лесгафта. Ленинград, 1976. 20 с.
5. Шиян В.М. Критерії відбору бадмінтоністів на етапі попередньої базової підготовки : автореф. дис. : 24.00.01 ; Дніпропетровський державний інститут фізичної культури і спорту. Дніпро, 2011. 20 с.
6. Ю Лювей, Каратник І.В., Пітин М.П. Показники змагальної діяльності бадмінтоністів на етапі попередньої базової підготовки. Фізичне виховання та спорт. 2021. № 3. С. 45–52.
7. Abián, P., Castanedo, A., Feng, X. Q., Sampedro, J., Abian-Vicen, J. Notational comparison of men’s singles badminton matches between Olympic Games in Beijing and London. International Journal of Performance Analysis in Sport, 2014. 14, 42−53.
8. Cabello Manrique, D., González-Badillo, J. J. Analysis of the characteristics of competitive badminton. British Journal of Sports Medicine, 2003. 37, 62–66.
9. Heang, L.J., Hoek, W.E., Quin, C.K., Yin, L.H. Effect of plyometric training on the agility of students enrolled in required college badminton programme. Journal of Sports Sciences, 2012. 24, 1−18.
10. Karatnyk, I., Hrechaniuk, O., Pityn, M. Structure and content of competitive activity of 15–17 years old badminton players. Journal of Physical Education and Sport, 2015, № 15 (4), 834−837. doi:10.7752/jpes.2015.04128
11. Ooi, C.H, Tan, A., Ahmad, A., Kwong, K. W., Sompong, R., Mohd Ghazali, K.A., Thompson, M.W. Physiological characteristics of elite and sub-elite badminton players, Journal of Sports Sciences, 2009. 27, 1591−1599.
12. Sturgess, S., Newton, R.U. Design and implementation of a specific strength program for badminton. Strength Conditioning Journal, 2008. 30, 33−41.
Опубліковано
2022-04-18
Як цитувати
Ю, Л. (2022). ПОРІВНЯННЯ ПОКАЗНИКІВ ЗМАГАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ТА КИТАЙСЬКИХ БАДМІНТОНІСТІВ ВІКОМ 10−12 РОКІВ. Фізичне виховання та спорт, (4), 150-157. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2021-4-20
Розділ
РОЗДІЛ III. ОЛІМПІЙСЬКИЙ І ПРОФЕСІЙНИЙ СПОРТ