СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МІНІБАСКЕТБОЛУ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

Ключові слова: мінібаскетбол, спортивна спеціалізація, навчально- тренувальний процес, дитячо-юнацький спорт.

Анотація

У статті розглянуто проблеми сучасного мінібаскетболу в Донецькій області. Проведено анкетування тренерів Донецької області, які проводять навчально-тренувальний процес з баскетболу, з метою виявлення проблем дитячого баскетболу в області. Визначено кількість тренерів, які займаються підготовкою юнаків та дівчат, вік, тренерський стаж роботи, перспективи розвитку мінібаскетболу в області. До основних проблем розвитку мінібаскетболу в Донецькій області тренери відносять: недостатню кількість тренерів – 65,5%, недостатність баскетбольних баз в області – 52,5%, конкурентність інших видів спорту (футбол, хокей, волейбол) – 45,8%, недостатню кількість команд віком від 6 років – 32%, відсутність науково-методичних розробок, матеріалів та навчальних програм для набору з 6 років у спортивну секцію баскетболу – 24,5%, матеріально-технічне забезпечення для проведення занять з дітьми віком 6–7 років – 12,5%. Обґрунтовані умови вирішення проблем розвитку та становлення мінібаскетболу в Донецькій області. Проведені дослідження свідчать про наявність тенденції до ранньої спеціалізації та розходження думок фахівців щодо віку початку занять мінібаскетболом та змісту програми тренування на початковому етапі підготовки. Проблеми сучасної підготовки дітей в умовах ранньої спеціалізації у спортивних іграх та їх зв’язок із побудовою навчально-тренувального процесу. Доведено, що рання спеціалізація у спортивних іграх та світовий практичний досвід західних баскетбольних академій свідчить, що діти з 6–7-річного віку можуть успішно вчитися азів баскетболу, а потім починають систематично тренуватися і брати участь у змагальній діяльності. Позитивним аспектом раннього відбору є можливість краще відібрати фізично обдарованих дітей, але з такими спортсменами треба працювати інакше, і не всі тренери готові до такої роботи. Тенденції сучасного баскетболу вказують на велику вірогідність досягнення спортивних успіхів завдяки ранній спортивній спеціалізації та ранньому відбору. У разі початку занять мінібаскетболом з дітьми 6–7 років необхідно враховувати вікові особливості фізичного та психологічного розвитку дитини, що є запорукою спортивного довголіття.

Посилання

1. Безмилов М. Актуальні проблеми підготовки в баскетболі. Молодь та олімпійський рух : збірник тез доповідей XIIІ Міжнародної конференції молодих вчених, 16 травня 2020 року. 2020. С. 50–52.
2. Мітова О., Онищенко В. Структура та зміст навчально-тренувального процесу дітей 6–7 років на першому році занять мінібаскетболом. Спортивний вісник Придніпров’я. Науково-практичний журнал. 2017. № 2. С. 101–108.
3. Мітова О., Онищенко В. Теоретичні аспекти з мінібаскетболу для тренерів початкової підготовки (розраховано на дітей 6–7 років) : Методичні рекомендації для тренерів ДЮСШ та СДЮСШОР. 2016. 24 с.
4. Онищенко В. Аналіз рівня фізичного здоров’я дітей 6–7 років, які займаються мінібаскетболом. Спортивний вісник Придніпров’я : науково-практичний журнал ДДІФКіС. 2014. Вип. 3. С. 77–81.
5. Онищенко В. Технологія початкової підготовки дітей 6–7 років у мінібаскетболі. Фізична культура, спорт та здоров’я : матеріали XV Міжнародної науково-практичної конференції. 2015. С. 76–78.
6. Пайє Б., Пайє П. Баскетбол для юніорів. 110 вправ від найпростіших до складних. 2008. 352 с.
7. Солтик О. Формування концептуальної моделі професійної діяльності викладача фізичного виховання вищого навчального закладу : автореф. дис. канд. наук із фізичного виховання і спорту : 24.00.02. Київ, 2003. 21 с.
8. Сортел Н. Баскетбол: перші кроки 100 вправ та порад для юних гравців. 2002. 237 с.
9. Сущенко Л. Теоретико-методологічні засади професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту у вищих навчальних закладах : автореф. дис. доктора пед. наук : 13.00.04. Київ, 2003. 46 с.
Опубліковано
2023-01-09
Як цитувати
Гейтенко, В. В., & Сорокін, Ю. С. (2023). СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МІНІБАСКЕТБОЛУ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ. Фізичне виховання та спорт, (3), 53-58. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2022-3-07
Розділ
РОЗДІЛ ІІ. ОЛІМПІЙСЬКИЙ І ПРОФЕСІЙНИЙ СПОРТ