АНАЛІЗ ТЕХНІЧНИХ ПОМИЛОК ПРИ ВИКОНАННІ ЗМАГАЛЬНОЇ ВПРАВИ ПОШТОВХУ КЛАСИЧНОГО ЮНИМИ ВАЖКОАТЛЕТАМИ НА ЕТАПІ ПОПЕРЕДНЬО-БАЗОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Ключові слова: технічні помилки, поштовх класичний, попередньо- базова підготовка, юні спортсмени

Анотація

Мета статті полягала у дослідженні аналізу технічних помилок при виконанні змагальної вправи поштовху класичного юними важкоатлетами на етапі попередньо-базової підготовки. Дослідження проводився у 2-х ДЮСШ у місті Ромни ДЮСШ імені Калнишевського та у місці Полтава ДЮСШ № 2, у ньому брали участь 42 спортсмени етапу попередньо-базової підготовки віком 12-13 років у категорії до 50 кілограмів. Задля розподілення спортсменів по групах і виявлення високого середнього та низького рівня фізичної та технічної підготовленості нами були проведені контрольно-перевідні нормативи. Виявлена якість виконання елементів техніки другої змагальної вправи поштовху класичного у юних важкоатлетів 12-13 років різних груп за рівнем фізичної підготовленості. Найбільш значуще оцінено виконання юними штангістами першої групи: «тяги штанги» (5,5±0,52 бали), «підриву штанги» (5,5±0,45 бали), «присіду атлета зі штангою на грудях» (4,6±0,29 бали), «вставання атлета зі штангою на грудях» (5,7±0,31 бали), «попередній присід атлета» (7,4±0,32 бали), «виштовхування атлетом штанги» (7,2±0,52 бали), «опорний присід» (7,1±0,45 бали), що переважно більш якісно (p<0,05-0,01) виконували ніж спортсмени групи 3 (з низьким рівнем фізичних якостей). Було виявлено, що перевага у кілограмах не завжди є показником високої технічної підготовленості спортсменів, тому технічну складову слід перевіряти на різних варіаціях відсотків та повторень. Також встановлено, що безперечно високий рівень фізичних якостей був вирішальним аспектом переваги однієї групи над іншою, недостатній рівень фізичного розвитку не дозволяв витримували навантаження та значною мірою порушували техніку виконання. У ході нашого дослідження ми прийшли до висновків, що спортсменам із низьким рівнем фізичної підготовленості треба акцентувати свою увагу на технічній складовій та треба приділити велику увагу розвитку загальної та спеціальної фізичної підготовки. Таким чином, у ході нашого дослідження було виявлено, що спортсменам із низьким рівнем фізичної підготовленості треба акцентувати свою увагу на технічній складовій та працювати у діапазоні 60-70 % від 5 до 7 повторень за підхід. Такий невеликий відсоток та відповідна висока кількість повторень у ході тренувального процесу зможе усунути багато технічних помилок та недоліків.

Посилання

1. Півень О.Б., Дорофеєва Т.І. Залежність спортивного результату від фізичного розвитку, морфо-функціональної та спеціальної силової підготовленості важкоатлетів на етапі попередньої базової підготовки. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2017. № 4(60). С. 86–90.
2. Півень О.Б. Особливості навчально-тренувального процесу важкоатлетів 15-16 років в змагальному періоді річного макроциклу з використанням різних методів швидкісно-силової підготовки. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, Серія 9. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт).2017. № 9. С. 86–90.
3. Платонов В.Н. Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая теория и ее практические приложения : учебн. для тренеров : в 2 кн. Київ : Олимп. лит., 2015. Кн. 2. 752 с.
4. Власко С., Джим В. Динаміка показників загальної фізичної підготовленості кваліфікованих армспортсменів. Єдиноборства. 2023. № 1(27) С. 14–23.
5. Джим В.Ю., Мулик В.В. Вплив занять гирьовим спортом на прояв спеціальної фізичної підготовленості школярів 9-11 класів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2023. № 1(159), С. 76–79. URL: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.1(159).19.
6. Джим В.Ю., Канунова Л.В. Аналіз тренувальних занять учнів старшої загальноосвітньої школи, які займаються у секції з важкої атлетики. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. Праць. 2022. Вип. 90. С. 42–47. URL: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.90.09.
7. Олешко В.Г. Теорія та методика тренерської діяльності у важкій атлетиці: підруч. для студ. закл. вищої освіти з фіз. виховання і спорту. Київ : Національний університет фізичного виховання і спорту України, Олімпійська література, 2018. 332 с.
8. Джим В.Ю. Сравнительный анализ техники рывковых упражнений в тяжелой атлетике и гиревом спорте. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2013. № 11. С. 10–16.
9. Канунова Л.В., Плотніков Є.К., Півень О.Б. Диференціювання навантажень в базовому мезоциклім зі СФП у юних гирьовичок 14-15 років з урахуванням фаз специфічного біологічного циклу. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2020. № 5(79). С. 58–64.
10. Tykhorskyi O. et al. (2021). «Anthropometrical changes of highly-skilled female bodybuilders during basic mesocycle of annual preparation». Gazzetta Medica Italiana-Archivio per le Scienze Mediche. Т. 180. №. 9. С. 429–434.
11. Tykhorsky O., Dzhym E., Ponomarenko R. (2021), «Anthropometrical changes of highly-skilled female bodybuilders during basic mesocycle of annual preparation», Gazzetta Medica Italiana – Archivio per le Scienze Mediche 2021 September, № 180(9), pp. 429–434.
12. Tykhorsky O., Dzhym V., Galashko M., Dzhym E., (2018) Analysis of the morphological changes in beginning bodybuilders due to resistance training. Journal of Physical Education and Sport (JPES), 18 Supplement issue 1, Art 52, pp. 382–386. DOI:10.7752/jpes.2018.s152.
13. Visek A. J., Watson J. C., Hurst J. R. (2010). Athletic identity and aggressiveness: A cross-cultural analysis of the athletic identity maintenance model. International Journal of Sport and Exercise Psychology. Vol.8(2). pp. 99–116. doi:10.1080/1612 197X.2010.9671936.
14. Podrihalo, O.O., Podrigalo, L.V., Bezkorovainyi D.O., et al. (2020). The analysis of handgrip strength and somatotype features in arm wrestling athletes with different skill levels. Physical education of students, 24(2), 120–126. URL: https://doi.org/10.15561/20755279.2020.0208.
Опубліковано
2023-05-25
Як цитувати
Канунов, Р. А., Джим, В. Ю., & Півень, О. Б. (2023). АНАЛІЗ ТЕХНІЧНИХ ПОМИЛОК ПРИ ВИКОНАННІ ЗМАГАЛЬНОЇ ВПРАВИ ПОШТОВХУ КЛАСИЧНОГО ЮНИМИ ВАЖКОАТЛЕТАМИ НА ЕТАПІ ПОПЕРЕДНЬО-БАЗОВОЇ ПІДГОТОВКИ. Фізичне виховання та спорт, (1), 88-95. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2023-1-12
Розділ
РОЗДІЛ ІІ. ОЛІМПІЙСЬКИЙ І ПРОФЕСІЙНИЙ СПОРТ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають