ІНТЕГРАЦІЯ ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ В ДИСЦИПЛІНУ «ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ»

Ключові слова: особистісно-орієнтований підхід, фізичне виховання, заклади вищої освіти, інноваційні методики, розвиток фізичних якостей, рухливі ігри

Анотація

Дисципліна «Теорія і методика фізичного виховання у закладах вищої освіти» потребує інноваційних підходів для підвищення її ефективності й розвитку фізичних якостей студентів. У статті висвітлено сучасні підходи до викладання, зокрема інтеграцію особистісно-орієнтованого підходу, який спрямований на врахування індивідуальних потреб, інтересів і здібностей студентів. Особливу увагу приділено створенню сприятливого середовища для навчання, що сприяє активному залученню студентів у навчальний процес і формуванню в них відповідального ставлення до власного фізичного розвитку. Мета дослідження – упровадження особистісно-орієнтованого підходу в дисципліну «Теорія і методика фізичного виховання у закладах вищої освіти» з метою підвищення ефективності навчального процесу й розвитку фізичних якостей студентів. Об’єкт дослідження – вплив особистісно-орієнтованого підходу на ефективність фізичного виховання й мотивацію студентів до здорового способу життя. Предмет дослідження – процес викладання дисципліни «Теорія і методика фізичного виховання у закладах вищої освіти». Отримані результати свідчать про зростання мотивації студентів до навчання, покращення їхньої фізичної активності й академічних успіхів. Зазначено, що особистісно-орієнтоване навчання забезпечує інтеграцію теоретичних знань із практичними навичками через групову роботу, проєктну діяльність, використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, а також адаптацію програм до фізичних можливостей студентів. Викладачі відіграють роль менторів, допомагаючи студентам у досягненні їхніх індивідуальних цілей. У статті підкреслено, що впровадження особистісно-орієнтованого підходу у фізичне виховання є перспективним напрямом модернізації освітнього процесу у вищій школі. Такий підхід сприяє не лише розвитку фізичних здібностей студентів, а й формуванню в них відповідальності за власне здоров’я та активної громадянської позиції. Надано рекомендації щодо вдосконалення навчальних програм, упровадження рухливих ігор, рольових ігор, індивідуального планування тренувань та інших інноваційних практик у навчальний процес.

Посилання

1. Бойко Ю.С., Соколенко Л.С., Танасійчук Ю.М. Інтеграція новітніх методик викладання фізичного виховання в закладах вищої освіти України з використанням технологій для дистанційного навчання. Академічні візії. 2023. № 20. C. 1–10.
2. Кожокар М.В., Осадець М.М., Первухіна С.М., Аналіз стану та перспектив розвитку системи фізичної культури у закладах вищої освіти в умовах сьогодення. Молодий вчений. 2023. № 12 (124). С. 50–53.
3. Кудряшова Т., Філіпов Є., Харахайчук А., Шаляпіна І. Шляхи модернізації системи фізичного виховання в закладах вищої освіти. Вісник науки та освіти. 2024. № 1 (19). С. 990–1001.
4. Латишев М.В., Квасниця О., Цісар В. Фізичне виховання здобувачів вищої освіти: огляд сучасних наукових досліджень. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. 2024. № 7 (180). С. 93–97.
5. Нестеренко О.М., Шпітун І.І., Бабич Т.М. Інноваційні підходи до викладання фізичної культури в закладах вищої освіти: підвищення ефективності навчання та розвитку фізичних якостей студентів. Академічні візії. 2024. № 35. C. 1–10.
6. Оксьом П., Азаренков В., Бережна Л. Сучасний стан та проблеми забезпечення викладання навчальної дисципліни «Фізичне виховання» у закладах вищої освіти України. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення. 2020. № 1. С. 119–131.
7. Гавришко С.Г., Гармата О.М., Кириченко В.М., Яковлів В.Л., Максимченко В.І. Організація та методика фізичного виховання здобувачів вищої освіти. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)» : збірник наукових праць / за ред. О.В. Тимошенка. Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. Вип. 6 (179). С. 81–85.
8. Согоконь О.А., Донець О.В., Шостак Є.Ю. Методологічні засади інтеграції природничо-наукової підготовки майбутнього фахівця фізичної культури. Вісник Національного університету Чернігівський колегіум імені Т.Г. Шевченка. 2022. № 173 (17). С. 97–105.
9. Технологія особистісно орієнтованого навчання. https://ivanushunsoroku.webnode.com.ua/navchalnі-tekhnologіi/osobistіsno-zorіentovane-navchannya/.
10. Тищенко В.О., Соколова О.В., Коваленко Є.О., Романець І.О. «Теорія і методика фізичного виховання у закладах вищої освіти»: сучасний науковий підхід. Фізичне виховання та спорт. 2024. № 4. С. 169–175.
Опубліковано
2025-05-27
Як цитувати
Тищенко, В. О., Коваленко, Ю. О., Соколова, О. В., Окопний, А. М., & Ковальчук, Л. В. (2025). ІНТЕГРАЦІЯ ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ В ДИСЦИПЛІНУ «ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ». Фізичне виховання та спорт, (1), 146-152. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2025-1-19
Розділ
РОЗДІЛ I. ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

<< < 1 2 3 4 > >>