ВПЛИВ ТРЕНУВАНЬ РІЗНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ НА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК І ФУНКЦІОНАЛЬНУ ПІДГОТОВЛЕНІСТЬ ЮНАКІВ ТА ДІВЧАТ В УМОВАХ ПОЗАШКІЛЬНОЇ СПОРТИВНОЇ СЕКЦІЇ

  • В. О. Пономарьов
  • Ю. О. Коваленко
  • І. Г. Сорока
Ключові слова: юнаки, дівчата, позашкільні спортивні секції, фітнес-програма, функціональні показники, загальна витривалість

Анотація

Під час теоретичного аналізу проблеми встановлено, що з огляду на сучасні тенденції розвитку молодіжної культури доступними і популярними видами занять фізичними вправами в мовах позашкільних спортивних секцій, що сприяють розвитку аеробних можливостей, є фітнес і аеробіка та їх різновиди і поєднання. Експериментальним шляхом обґрунтовано застосування фітнес- програм у фізичному вихованні школярів в умовах позашкільного спортивного закладу і визначено особливості їх впливу на фізичний розвиток та функціональні можливості кардіореспіраторної системи. Доведено ефективність розробленої фітнес-програми, яка застосовувалася протягом 64 навчально-тренувальних занять. Суттєвих позитивних змін зазнали показники морфофункціонального стану організму школярів 17-18 років, підвищився рівень загальної витривалості. Достовірних змін зазнали показники фізичного розвитку експериментальної групи, окрім ваги тіла, екскурсії грудної клітини та динамометрії лівої кисті у юнаків, та в дівчат – у вазі тіла (тенденція до достовірності), в об’ємі і екскурсії грудної. У контрольній групі, як у юнаків, так і в дівчат достовірних змін показників фізичного розвитку не відмічено. У юнаків і дівчат в експериментальних групах, що займалися за розробленою фітнес-програмою, відбулися достовірні зміни в усіх функціональних показниках кардіореспіраторної системи, окрім АДс, АДд та АП. Проте рівень показника АП змінився на вищий у юнаків та дівчат експериментальної групи. За тестом Купера також відмічено достовірні зміни показників юнаків та дівчат лише експериментальної групи.

Посилання

1. Аксьонова О. П., Півненко Ю. В. Науково-методичний проект “Урок здоров’я”. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Вип. 3К 1 (70). 2016. С. 267–271.
2. Венгерова H.H. Аэробные возможности организма девушек как показатель уровня их физической работоспособности; Нац. гос. ун-т физ. культуры, спорта и здоровья им. П.Ф. Лесгафта, Санкт-Петербург. Ученые записки университета имени П.Ф. Лесгафта. 2009. № 5 (51). С. 19–23.
3. Лисицкая Т. С., Лисицкая Т. С., Сиднева Л. В. Аэробика. Частные методики: в 2 т. Москва : Федерация аэробики, 2002.
4. Ситникова М. В. Рекреативно-оздоровительный потенциал аэробики [Текст] М. В. Ситникова. Смоленск, 2006. С. 5–15.
5. Макаров А. Н., Алиев М.Н. Исследование влияния циклических упражнений аэробной производительности на развитие общей выносливости у студентов специальной медицинской группы. Теория и практика физической культуры. 1993. № 7. С. 36–38.
6. Москаленко Н. Педагогічні інновації у фізичному вихованні. Спортивний вісник Придніпров’я. 2009. № 1. С. 19–22.
7. Москаленко Н. Система заходів з формування знань основ здорового способу життя у загальноосвітніх навчальних закладах. Спортивний вісник Придніпров’я. 2008. № 1. С. 28–32.
8. Круцевич Т.Ю. Управление физическим состоянием подростков в системе физического воспитания: дис. …д-ра. наук по физ. вос. и спорту: 24.00.02 / НУФВСУ. Киев, 2000. 510 с.
9. Григорьев В. И., Давиденко Д. Н., Малинина С. В. Фитнесс-культура студентов: теория и практика. Санкт-Питербург: ГУЭФ, 2010. 228 с.
Опубліковано
2019-05-23
Як цитувати
Пономарьов, В. О., Коваленко, Ю. О., & Сорока, І. Г. (2019). ВПЛИВ ТРЕНУВАНЬ РІЗНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ НА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК І ФУНКЦІОНАЛЬНУ ПІДГОТОВЛЕНІСТЬ ЮНАКІВ ТА ДІВЧАТ В УМОВАХ ПОЗАШКІЛЬНОЇ СПОРТИВНОЇ СЕКЦІЇ. Фізичне виховання та спорт, (1), 49-56. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/sport/article/view/491

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 > >>