ВПЛИВ СЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ ІЗ ФУТБОЛУ НА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК ТА ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ СТАН СТАРШОКЛАСНИКІВ
Анотація
На основі теоретичного аналізу встановлено, зміст основного підходу до фізичного виховання учнівської молоді повинен базуватися на розширенні масовості секційних занять, що проводяться як у межах, так за межами шкільного розкладу. Це значно підвищить рівень рухової активності школярів. Секційні заняття забезпечать високий рівень якості фізичного виховання, що виявляється у випередженні рівня фізичної підготовленості, серйозному поліпшенні показників здоров’я і психологічної стійкості до стресових ситуацій. Серед численних видів спорту, які культивуються в системі фізичного виховання України, футбол займає одне з провідних місць. На основі експериментальних досліджень встановлено, що регулярні заняття футболом в умовах секційних занять сприяли помітному покращенню морфофункціонального стану та підвищенню рівня загальної та спеціальної фізичної підготовленості учнів старшого шкільного віку. Достовірних змін наприкінці навчального року зазнали показники проби Штанге, проби Генчі, індекс Скібінського. За всіма показниками, що характеризують діяльність серцево-судинної системи, відбулися позитивні зміни. За пробою Руф’є відмічено найбільший відносний приріст (47,46%).
Посилання
2. Проект Закону України «Про Загальнодержавну соціальну програму розвитку фізичної культури і спорту на 2013-2017 роки» [Текст]. Мiнiстерство молоді та спорту України, 2013. URL: http://dsmsu.gov.ua/index/ua/ material/8969.
3. Гацко О. В., Євдокимова Л. Г., Соляник Т. В., Пушкарьов Ю. В. Вплив фізкультурно- оздоровчих занять в позашкільних секціях на рівень здоров’я учнів 5-6 класів. Scientific journal «sciencerise: pedagogical education». № 4(12). 2017. С. 46–49.
4. Франків Є.Є. Позашкільна діяльність учнів середнього шкільного віку та її вплив на здоров’я. Науковий часопис НПУ ім. М.П.Драгоманова. 2013. №7. С. 363–368.
5. Бібіков Є.М. До питання про вплив футболу на рухову активність дітей молодшого шкільного віку. Молодий вчений. № 4 (44). 2017. С. 34–38.
6. Ткаченко С.М. Проблема збереження здоров’я школярів на уроках футболу в школі. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Сер.: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. 2014. Вип. 118(3). С. 276–278.
7. Томенко О.А., Деменков Д.В. Сучасний стан організаційно-методичного забезпечення гурткових занять із футболу зі школярами. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2014. № 3(41). С. 101–105.
8. Алексєєва О.В. Відбувся фінал Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу». URL : http://www.aafu.org.ua/data/library/library5.pdf.