КРОСФІТ ЯК ЗАСІБ ЗМІНИ АДАПТИВНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ОРГАНІЗМУ СТУДЕНТІВ ЗНУ
Анотація
В останні роки у багатьох підлітків відмічається інфантилізація в онтогенетичному розвитку, що також призводить до загального зниження рівня здоров’я, і не менш активного порушення різних відділів вегетативної нервової системи. Аналізуючи стан проблеми здоров’я, зокрема, студентів, помітно, що система формування здорового способу життя істотно підірвана, а нова – тільки створюється. У даному досліджені зроблена спроба звернута увага на впровадженні іноваційних технологій у навчальний процес студентства закладів вищої освіти. Мета – вивчення впливу систематичних занять кросфітом на рівень адаптивних можливостей серцево-судинної системи організму юнаків і дівчат 17-18 років. Об’єкт дослідження – навчально-тренувальний процес секційних занять із кросфіту. Суб’єкт дослідження – студенти 1 курсу Запорізького національного університету. Предмет дослідження – показники адаптаційного потенціалу системи кровообігу. Усі студенти і студентки були розділені на дві групи: експериментальну, представники якої протягом 8 місяців систематично займалися кросфітом і контрольну, представники якої займалися фізичною культурою за традиційною програмою з фізичного виховання Запорізького національного університету. Для оцінки впливу секційних занять з кросфіту на показники адаптаційного потенціалу системи кровообігу студентів, нами був проведений порівняльний аналіз динаміки функціонального стану організму. Отже, значення відносного приросту адаптаційного потенціалу серцево-судинної системи студенток експериментальної групи були в кілька разів вище, ніж у дівчат контрольної групи (відповідно 65,88±1,35% і 9,06±1,09%). У юнаків експериментальної групи засвідчено приріст їхніх загальних адаптаційних можливостей (відповідно на 80,32±1,68% проти 42,47±1,45% у представників контрольної групи). Міжгрупові співвідношення за величинами AМoh склали 11,20±1,30% і 6,61±1,36%, (Xh -6,39 ± 1,25% і -0,89 ± 1,41%, ПЕРС 19,51±1,38% і 7,98±1,35%. Це дозволило виявити позитивний вплив і високу ефективність систематичних занять кроссфітом в підвищенні адаптивних можливостей організму юнаків і дівчат 17-18 років. Засвідчена необхідність більш широкого поширення цього виду спорту серед студентів цього віку.
Посилання
2. Выприков Д. В. Кроссфит в повышении физической подготовленности студентов. Теория и практика физической культуры, 2017. №. 3. С. 16–26.
3. Зиамбетов В.Ю., Астраханкина Ю.С. Кроссфит как способ повышения эффективности физической подготовки студентов вуза. Молодой ученый. 2016. №7. С. 1061–1063.
4. Кокорев Д.А. Кроссфит тренировки как инновационный компонент в физическом воспитании студентов. Приоритетные направления развития науки и образования. 2016. №. 1. С. 8.
5. Леутко В.К. Воспитание физических качеств учащихся на уроках физической культуры путём рационального использования средств и методов системы кроссфит. Вісник. №139. Том 1. 2016, С. 116–119.
6. Ханевская Г.В., Сметанина В.Ю. Кроссфит как форма проведения занятий по физической культуре в высших учебных заведениях. Символ науки. 2016. №5. C. 212–214.
7. Шепелева М., Шевцова Е. Повышение уровня физической подготовки студентов вузов современными оздоровительными технологиями (на примере программы CrossFit). Ученые записки университета им. П.Ф. Лесгафта. 2016. №3. C. 255–258.
8. Hak P., Hodzovic E., Hickey B. The nature and prevalence of injury during CrossFit training. Journal of strength and conditioning research. 2013. [Epub ahead of print].