ЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ ГАНДБОЛУ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
На сучасному етапі розвитку українського суспільства відбувається процес дисгармонійного зростання майбутніх поколінь із зміщенням акценту в сферу інтелектуального розвитку та нівелюванням сфери фізичної. Ці процеси зумовлено рядом об’єктивних причин, а саме науково-технічною революцією, що призвела до гіперпопулярності інформаційних технологій, недостатньою пропагандою та розвитком масового спорту, а також зниження загального показника здоров’я нації. Особливо яскраво ці процеси відбуваються в середовищі студентської молоді, коли внаслідок динамічного зростання навчального навантаження відбувається значне зниження рухової активності, що своєю чергою часто призводить до розвитку гіподинамії та гіпокінезії, які здійснюють негативний вплив на формування молодого організму та призводять до погіршення їхнього здоров’я. Засвідчено, що Реформування процесу фізичного виховання студентів науковці вбачають у зміні підходів і пріорітетних напрямків, впровадженні ефективних форм, методів і засобів фізкультурно-оздоровчої діяльності. Вибір засобів фізичного виховання повинен здійснюватися з урахуванням принципів максимальної реалізації і забезпечення комплексності вирішення завдань профільованого фізичного виховання. Отже, фізичне виховання студентської молоді необхідно спрямовати на розвиток професійно важливих якостей, що задовільнять вимоги до майбутніх фахівців різних напрямів. Мета дослідження – виявити особливості гандболу як мотиваційного чинника оптимізації рухової активності студентської молоді. Методи дослідження – теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури та документації, аналіз документальних матеріалів, контент-аналіз, метод анкетування. У новітніх програмах фізичного виховання студентів закладів вищої освіти надто мала увага приділяється використанню гандболу як потужного засобу фізичного та духовного розвитку студентів.
Посилання
2. Минина К.А., Микрюков М.Ю. Профессионально-прикладная физическая подготовка студентов экономического профиля на основе спортивно-ориентированного физического воспитания. Москва : Просвещение, 2015. С. 563.
3. Наговицын Р.С. Мотивация студентов к занятиям физической культурой в вузе. Фундаментальные исследования. 2011. Т. 2. №. 8. 122–128.
4. Тищенко В.О. Динаміка показників функціонального стану нервової системи гандболістів високої кваліфікації. Науковий часопис Нац. пед. ун-ту ім. М. П. Драгоманова. Серія 15: зб. наук. пр. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. 2(83)17, С. 106–111.
5. Тищенко В.О. Стан проблеми контролю тренувальної та змагальної діяльності в системі підготовки команд високої кваліфікації з гандболу. Фізична активність, здоров’я і спорт: [наук.-теорет. журн.] Львів : ЛДУФК, 2016. № 4 (24). С. 39–49.
6. Тищенко В.О. Малиш М.І. Формування мотивації до фізичного самовдосконалення студенток ВНЗ. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. Зб. наук. пр. ВДПУ ім. Михайла Коцюбинського. Вінниця, 2015. С. 727–731.
7. Тищенко В.О. Гандбол: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. Запоріжжя : Акцент Інвест-трейд.2014. 232 с. ISBN 978-966-2602-57-IX.
8. Цьось А., Шевчук А., Касарда О. Рухова активність у мотиваційно-ціннісних орієнтаціях студентів. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. 2014. № 4. С. 83–87.