ЄДНІСТЬ НАВЧАННЯ РУХОВИМ ДІЯМ ТА РОЗВИТОК ФІЗИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДІТЕЙ 6-9 РОКІВ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ ФУТБОЛОМ
Анотація
Досліджено особливості викладання предмета “Фізична культура” в початкових класах. Доведено, що урок фізичної культури в школі як основна форма фізичного виховання, забезпечує активні рухи, необхідні для повноцінного функціонування організму дітей, які не беруть участі у відвідуванні спортивних секцій. Зʼясовано, що урок фізичної культури мусить зацікавити та залучити всіх учнів до навчально-виховного процесу і при цьому мати оздоровчий характер. Для того щоб виконати ці вимоги, потрібно використати фізичні вправи, які потребують у тих, хто бере участь, підтримувати оптимальну інтенсивність та регулюватимуть тривалість. Розглянуто шляхи підвищення ефективності фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку засобами футболу. Саме додатковий урок футболу, який упроваджено в практику фізичного виховання школярів, частково вирішує питання оптимізації фізичного виховання молодших школярів. Доведено, що зараз при проведенні уроків футболу в школі, процес навчання вимагає високого інтелектуального та нервово-емоційного навантаження, а також мінімальної рухової активності. Це проблемне питання є особливо актуальним для дітей віком 6-9 років. Коли дитина переходить до початкової школи із дитячого садка, її спосіб життя змінюється. Разом з цим підвищується частота захворюваності, тонус мʼязів знижується, послаблюється фізична працездатність, що призводить до погіршення їхньої успішності. Розглянуто специфіку організації занять із фізичного виховання учнів молодших класів; методи формування усвідомленої потреби у фізичному розвитку; основні моменти педагогічного керівництва пізнавальною діяльністю та мотивації до саморозвитку.
Посилання
2. Волков Л.В. Спортивна підготовка молодших школярів / Л. В. Волков. – К. : Освіта України, 2010. – 338с.
3. Гелецкий В.М. Теория физической культуры и спорта : учебное пособие / В.М. Гелецкий. – Красоярск : ИПК СФУ, 2008. – 342 с.
4. Дмор С. Визначення оптимальних параметрів фізичних навантажень у річному циклі занять футболом молодших школярів / С. Дмор // Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення. – 2013. – №4. – С. 65-69.
5. Дулібський А. В. Техніко-тактична підготовка юних футболістів : метод. посіб / А.В. Дулібський, Й.Г. Фалес. – К. : [б.в.], 2001. – 61 с.
6. Жилін Є.І. Особливості навчання руховим діям школярів молодших класів на прикладі футболу / Є.І. Жилін // Теорія та методи фізичного виховання. – 2012. – №8. – С. 18–38.
7. Столітенко Є. В. Фізичне виховання учнів 1–11 класів у процесі занять футболом : посібник / Є. В. Столітенко. – К. : Федерація футболу України ; Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України ; Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, 2011. – 297 с.
8. Худолій О. М. Оптимізація та управління процесу навчання руховим діям на уроках з футболу в 9 класах / О.М. Худолій, Л.С. Щипка // Теорія та методика фізичного виховання. – 2011. – №6. – С. 42–44.
9. Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів / Б. М. Шиян. – Тернопіль : Навчальний книга – Богдан, 2002. – 252 с.
10. Шутько В. В. Методика застосування рухливих ігор в початковій школі (за новою програмою) : методичні рекомендації / В.В. Шутько. – Кривий Ріг : ДНВЗ “КНУ” КПІ, 2014. – 47 с.