АНАЛІЗ СОЦІАЛЬНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА ТА КЛАСИЧНОГО ПІДПРИЄМCТВА З СОЦІАЛЬНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ
інтеграція, соціальне підприємництво, соціальний бізнес, класичне підприємництво, розвиток, відповідальність, соціум, тенденція
Анотація
Стаття присвячена дослідженню поняття «соціальне підприємництво» та «соціальний бізнес» через стрімкий розвиток та інтеграцію класичного підприємництва, основним принципам та бізнес-моделям. Авторами визначено роль соціальних проблем та соціуму як спонукального чинника створення соціальних підприємств. Надано теоретичне трактування понять «традиційне підприємство з соціальною відповідальністю», «соціальне підприємництво», «соціальний бізнес». Окреслено значимість соціальної відповідальності підприємств та співпраці бізнесу з соціальними підприємствами. На основі порівняльного аналізу визначено головні відмінності та спільні риси класичного підприємства з соціальною відповідальністю та соціального підприємництва, що дозволило виокремити переваги та недоліки кожної форми господарювання. Визначено світову тенденція розвитку соціального підприємництва та важливість впровадження соціальної відповідальності для бізнесу. Досліджено п’ять можливостей для розвитку соціального підприємництва в Україні. Обґрунтовано, що відсутність нормативно-правової бази регулювання соціального підприємництва є перешкодою розвитку соціального підприємництва та її закріплення як інноваційної форми господарювання. Проаналізовано дослідження щодо найкращої країни для розвитку соціального підприємництва та визначено країн-лідерів із розвитку форми господарювання з соціальними орієнтирами. Доведено, що головною метою функціонування соціального підприємництва є вирішення проблем соціуму, що є пріоритетним у діяльності, та отримання певної вигоди.
Посилання
2. Lunkina T. I., Ivanenko H. Yu. (2019) Osoblyvosti rozvytku sotsialnoho pidpryiemnytstva: zakordonnyi dosvid [Features of the development of social entrepreneurship: foreign experience]. Elektronne naukove fakhove vydannia z ekonomichnykh nauk «Modern Economics», № 5, S.142-147. URL : https://modecon.mnau.edu.ua. [in Ukrainian].
3. Kozhemiachenko, O.O., Solosich, O. S., Holub, M. O. (2018) Sotsialne pidpryiemnytstvo: svitovyi dosvid ta aspekty stanovlennia v Ukraini [Social entrepreneurship: world experience and aspects of becoming in Ukraine]. Suchasni problemy ekonomiky i pidpryiemnytstvo. № 21. S.140-149 [in Ukrainian].
4. Horishna, N.M. (2016) Fenomen sotsialnoho pidpryiemnytstva: sutnist i kryterii [The phenomenon of social entrepreneurship: essence and criteria]. Naukovyi Visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: «Pedahohika. Sotsialna robota». Vypusk 2 (39). S. 58-61. [in Ukrainian].
5. Pryshchak, M. D., Lesko, O. Y. (2016) Psykholohiia upravlinnia v orhanizatsii [Management Psychology in Organization]. Vinnytsia: VNTU, 2016. 150 s. [in English].
6. HR, Recruiting Trends in South Korea. URL : https://pidru4niki.com/1267100562889/politekonomiya/pidpriyemnitstvo_vidi_pidpriyemstv. [in English].
7. Social business is one of the trends. URL : https://biggggidea.com/practices/1196/. [in English].
8. Social entrepreneurship: where the world and Ukraine are moving. URL : https://zn.ua/ukr/SOCIUM/socialne-pidpriyemnictvo-kudi-ruhayutsya-svit-i-ukrayina-333573_.html. [in English].
9. 5 great opportunities for the development of social entrepreneurship in Ukraine. URL : https://delo.ua/business/5-mozhlivostej-dlja-rozvitku-socialnogo-pidprijemnictva-v-ukraji-341252/. [in English].
10. Social Entrepreneurship: An Effective Tool for Overcoming Social Challenges in Ukraine? URL : https://socialbusiness.in.ua/knowledge_base/sotsial-ne-pidpryiemnytstvo-efektyvnyy-instrument-podolannia-sotsial-nykh-vyklykiv-v-ukraini/ [in English].