ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ ДЛЯ ОСББ В УКРАЇНІ
Анотація
Одним з визначальних векторів розвитку країни, її регіонів і міст Стратегією сталого розвитку «Україна – 2020» визначено реалізацію реформи житлово-комунального господарства. Житлово-комунальна сфера, будучи важливим соціально-економічним видом діяльності, забезпечує населення вкрай потрібними житлово-комунальними послугами. Надання якісних житлово-комунальних послуг споживачам пов’язане з потребою комплексної трансформації визначальних засад функціонування житлово-комунальних послуг України, вдосконалення технології бюджетування цієї сфери, реформування системи державного її регулювання. Політичні чинники, втрата макроекономічної стабільності, відсутність чіткої методики прогнозування, неналежний стан державного управління бюджетними коштами стримують розвиток вітчизняного ринку житлово-комунальних послуг.
Усе окреслене призводить не лише до завищення вартості надання житлово-комунальних послуг, але й до поступового погіршення їх якості. Тому насамперед актуально та доцільно з’ясувати теоретичні та практичні засади функціонування підприємств та організацій, надавачів житлово-комунальних послуг, зважаючи на проблеми їх трансформації до умов відкритої економіки. Однією з основних передумов якісно нових перетворень в житлово-комунальному господарстві України є формування конкурентного середовища на ринку житлово-комунальних послуг, як дієвого механізму виходу галузі з кризи, розвиток нових форм управління житловим фондом (ОСББ, служб єдиного замовника, залучення приватних підприємств); проведення конкурсного відбору підприємств (керуючі компанії) до участі в наданні житлово-комунальних послуг. Реформування ринку житлово-комунальних послуг в Україні неможливе без детального вивчення закордонного досвіду країн, які вже досягли значних успіхів або перебувають на шляху перетворень ринку житлово-комунальних послуг.
Посилання
2. Apostolyuk O. (2016). Udoskonalennya mekhanizmy derzhavnogo regulyvannya konkurentnogo seredovyscha y cferi zhytlovo-kommunalnykh poslug. [Improved regulation of the competitive environment in housing and public utilities]. Vysnyk lvivskogo Universitety. Seria ekonomichna. Issue. 53. P. 47–53. [in Ukrainian].
3. Zapatrina І., Lebeda Т. (2013) Taryfna polityka yak krytychny factor rozvytky zhytlovo-kommunalnoy sfery [Tariff policy as a critical factor in housing and communal development]. Еkonomika Ukrainy. С. 66-76. [in Ukrainian].
4. Official website of the Ministry of Regional Development, Construction and Public Utilities of Ukraine. [Ofitsiyny sayt Ministerstva regionalnogo rozvytky, bydivnytstva ta zhytlovo-kommunalnogo gospodarstva Ukrayny]. Retrieved from: http://www.minregion.gov.ua/index.php?category=tp-stat. [in Ukrainian].
5. Association «OSBB ZAPORIZHZHIA» Site [Assotsiatsiya OSBB- Zaporizhzhia]. Retrieved from: https://www.facebook.com/OSBBzp/ [in Ukrainian].
6. UPRAVBUD Site. Retrieved from: https://upravbud.info/energoefektyvnist/hto-mozhe-buty-investorom-energoefektyvnyh-zahodiv-u-vashomu-budynku-rozyasnennya-minregionu/?fbclid=IwAR1UavYxz5A0n7kCum3ywDLPGkVyvJyFe-l3Q6g7kTRKEll-uWY8H7zNF2Y. [in Ukrainian].
7. State Committee on Energy Efficiency [Derzhenergoeffektyvnist]. Retrieved from: https://saee.gov.ua/uk/activity/plany-ta-zvity/. [in Ukrainian].