ВІДНОСИНИ МІЖ HR-МАРКЕТИНГОМ І HR-БРЕНДИНГОМ В УПРАВЛІННІ ОРГАНІЗАЦІЄЮ

Ключові слова: управління персоналом, HR-менеджмент; HR-бренд; HR-маркетинг; управлінські процеси, бізнес-процеси, інформаційні процеси, корпоративний бренд, корпоративна стратегія, HR-стратегія.

Анотація

Стаття містить результати дослідження розуміння сутності HR-маркетингу та HR-брендінгу в управлінні організацією. Обумовлені межі поняття «організація» свідчать про те, що запропонований підхід взаємопов’язаної побудови комплексу HR-маркетингу та HR-брендінгу може бути використаний для різноманітних організацій, серед яких можуть бути державні та комерційні підприємства різного галузевого та міжгалузевого призначення, установи, проектні, громадські, благодійні організації тощо. Тісне переплетіння формування корпоративного, HR- та особистого бренду дозволить зменшити існуючі протиріччя, плиннність кадрів та сфокусувати увагу на ті функціональні і управлінські процеси, які мають найбільший вплив на результати реалізації загальної корпоративної стратегії організації. Розмежування зовнішнього і внутрішнього маркетингу дозволяє визначити позицію організації на ринку праці (або зайнятості, соціальної складової громадянського суспільства), а також сформувати враження від діяльності організації загалом та її окремих фахівців, а також враження працюючих та звільнених працівників також формують рейтинг HR-бренду.
Підхід зверху-вниз – від місії, стратегії, цільових заходів загального та HR-маркетингу дозволяють з плином часу сформувати рейтинговий загальний та HR-бренд. І, навпаки (знизу до верху), відомі за рахунок популярних продуктів та послуг компанії стають кращими роботодавцями та вирощують власні таланти з високим особистим рейтингом. Процеси побудови HR-бренду є стратегічними та входять не тільки в стратегічну гілку цілей HR-менеджменту та маркетингу, а і є присутніми в кожній цільовій гілці загальної стратегії. Причиною такого комплексного підходу є посилення значення людського капіталу в розвитку організацій. Запропоновані підходи та рекомендації щодо побудови HR-стратегії, маркетингу й бренду дозволять організаціям різних форм і масштабів позиціонувати себе як організацію, що сприяє власному розвитку та зростанню професійних і особистих позитивних якостей її персоналу.

Посилання

1. HR and Marketing: Building Your Employer Brand Together https://www.emotivebrand.com/hr-and-marketing.
2. Barrow, Simon and Mosley, Richard (2005) The Employer Brand: Bringing the Best of Brand Management to People at Work, UL: John Wiley & Sons Ltd.
3. Sartain, L., Schumann, M. (2008) Brand from the inside: Eight essentials to emotionally connect your employees to your business, John Wiley & Sons.
4. Burchel, Michael, Robin, Jennifer (2010) The Great Workplace: How to Build It, How to Keep It, and Why It Matters John Wiley & Sons, Nov 23, 2010 - Business & Economics.
5. Mosley, Richard (2014) Employer Brand Management: Practical Lessons from the World's Leading Employers. John Wiley & Sons, Oct 20, 2014 - Business & Economics.
6. Minchington, Brett (2010) Employer Brand Leadership. A Global Perspective Collective Learning Australia.
7. Burkholder, Nicholas C., Edwards, Preston J. and Sartain, Sr., Libby (2004) On Staffing: Advice and Perspectives from HR Leaders https://books.google.com.ua/books?isbn=0471480932.
8. Tanwar, Karnica and Prasad, Asha (2016) Exploring the Relationship between Employer Branding and Employee Retention Global Business Review 17(3S) 186S–206S IMI SAGE Publications sagepub.in/home.nav DOI: 10.1177/0972150916631214 http://gbr.sagepub.com.
9. Brewster, C. (1999) Strategic Human Resource Management: The Value of Different Paradigms. In: Festing M. (eds) Management International Review. Journal of International Business. Gabler Verlag, Wiesbaden.
10. Kearns, Paul (2010) HR Strategy. Routledge.
11. Grohmann, O. (2015) HR Strategy. In: Zeuch M. (eds) Dos and Don’ts in Human Resources Management. Springer Gabler, Berlin, Heidelberg.
12. Kim, H. & Sung-Choon, K. Strategic HR functions and firm performance: The moderating effects of high-involvement work practices. Asia Pac J Manag (2013) 30: 91. https://doi.org/10.1007/s10490-011-9264-6.
13. Kroon, B., Van De Voorde, K. & Timmers, J. High performance work practices in small firms: a resource-poverty and strategic decision-making perspective Small Bus Econ (2013) 41: 71. https://doi.org/10.1007/s11187-012-9425-0.
14. Chow, I.H., Teo, S.T.T. & Chew, I.KH. (2013) HRM systems and firm performance: The mediation role of strategic orientation. Asia Pac J Manag 30: 53. https://doi.org/10.1007/s10490-012-9288-6.
15. Jan, A.P. Hoogervorst, Paul, L. Koopman & Henk van der Flier (2011) Human resource strategy for the new ICT-driven business context, The International Journal of Human Resource Management, 13:8,1245-1265, DOI: 10.1080/09585190210149501
16. Mosley, Richard, Schmidt, Lars Employer Branding For Dummies John Wiley & Sons, Jan 19, 2017 - Business & Economics
17. Sparrow, P., Hesketh, A., Hird, M., Marsh, and C., Balain, S. (2010) Using Business Model Change to tie HR into Strategy: Reversing the Arrow. In: Leading HR. Palgrave Macmillan, London.
18. Beulen, E., Ribbers, P. (2011). Managing IT Outsourcing, Second Edition. London: Routledge Tafti, A., Mithas, S. & Krishnan, M.S. Inf Technol Manage (2007) Information technology and the autonomy–control duality: toward a theory 147. https://doi.org/10.1007/s10799-007-0014-x.
19. Pereira V., Malik A. (2015) Case-Study Analysis. In: Human Capital in the Indian IT/BPO Industry. Palgrave Studies in Global Human Capital Management. Palgrave Macmillan, London
20. Saravanan P., Vasumathi A. (2017) A Study of the Human-Resource Practices and Challenges Confronted by Human-Resource Experts in an Indian IT Firm, Bangalore. In: Lau E.,
21. Law, K., Tse, D. & Zhou, N. J Does human resource management matter in a transitional economy? China as an example Int Bus Stud (2003) 34: 255. https://doi.org/10.1057/palgrave.jibs.8400026.
22. Mehta, N., Oswald, S. & Mehta, A. J Inf Technol (2007) Infosys Technologies: improving organizational knowledge flows 22: 456. https://doi.org/10.1057/palgrave.jit.2000115
23. Kidd, J.M., Hirsh, W. & Jackson, C. Journal of Career Development (2004) Straight Talking: The Nature of Effective Career Discussion at Work 30: 231. https://doi.org/10.1023/B:JOCD.0000025113.48212.75.Tan L., Tan J. (eds) Selected Papers from the Asia-Pacific Conference on Economics & Finance (APEF 2016). Springer, Singapore.
24. Kasasben, Emas, Ali, Harada, Yoshifumi and Noor, Idris MD (2015) Developing A Conceptual Model For the Relationship Between Human Resource Management, E-Business Strategies and Competitive Advantage Journal of Internet Banking and Commerce http://www.icommercecentral.com/open-access/developing-a-conceptual-model-for-the-relationship-between-human-resource-management-ebusiness-strategies-and-competitive-advantage.php?aid=84469
25. Hesket,h A., Sparrow P., Hird M. (2010) The Future Scenario for Leading HR. In: Leading HR. Palgrave Macmillan, London
26. Purvis, J. (2016) Human Resources Marketing and Recruiting: Essentials of Digital Recruiting. In: Zeuch M. (eds) Handbook of Human Resources Management. Springer, Berlin, Heidelberg
27. Ross, Peter , Blumenstein, Michael , (2013) "Cloud computing: the nexus of strategy and technology", Journal of Business Strategy, Vol. 34 Issue: 4, pp.39-47, https://doi.org/10.1108/JBS-10-2012-0061
28. Shah, S., Sarangi, S. (2015) Are you Game?: Exploring Gamification as an HR Strategy in the Changing Timesю SAMVAD, - samvad.sibmpune.edu.in
29. Evans, Richard (2016) The Talent Magnet: Employer Branding and Recruitment Marketing Strategies to Attract Millennial Talent, CreateSpace Independent Publishing Platform
30. Trost A. (2014) Framework Conditions. In: Talent Relationship Management. Management for Professionals. Springer, Berlin, Heidelberg
31. Tafti, A., Mithas, S. & Krishnan, M.S. Inf Technol Manage (2007) Information technology and the autonomy—control duality: toward a theory 8: 147. https://doi.org/10.1007/s10799-007-0014-x
Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати
Левицька , І. В., & Климчук , А. О. (2020). ВІДНОСИНИ МІЖ HR-МАРКЕТИНГОМ І HR-БРЕНДИНГОМ В УПРАВЛІННІ ОРГАНІЗАЦІЄЮ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (4 (48), 114-120. вилучено із https://journalsofznu.zp.ua/index.php/economics/article/view/1783
Розділ
Економіка праці, управління персоналом та маркетинг