ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПСИХОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІНЦЯ
Анотація
У статті проаналізовано різні точки зору на професійну психологічну культуру, а саме за акмеологічним, психологічним та особистим підходами. За акмеологічним підходом професійна культура державного службовця розглядається як цілісна система, спеціальне новоутворення, яке регулює й прогнозує саморозвиток особистості та професійно важливі якості, які необхідні державним управлінцям. Якщо поглянути на професійну психологічну культуру з психологічного підходу, професійна культура державного службовця розглядається як система психологічних характеристик спеціаліста, яка визначає ефективність його професійної діяльності. На підставі особистого підходу професійна культура державних службовців сприймається як невід’ємна, визначальна інтегральна характеристика особистості державного службовця, що є умовою ефективної професійної діяльності та професійного самовдосконалення. Досліджено особливості формування психологічної культури державних управлінців. Сформульовано головні зовнішні та внутрішні умови навчального процесу, які відіграють важливу роль у процесі формування професійної психологічної культури. До зовнішніх педагогічних умов відносяться: зміст навчального матеріалу, методи навчання, соціально- економічні умови, педагогічні технології навчання, особистість викладача, матеріальні умови, соціальне середовище. Внутрішні умови залежать саме від того, кого навчають, тому сюди відносяться: потреби, здібності, мотиви, інтереси, ступінь активності, соціальна діяльність.
Посилання
Проблеми сучасної педагогічної освіти. Педагогіка і психологія. 2013. № 38. С. 238-243.
2. Гришина Е. Н. Становление психологической культуры государственного служащего средствами развивающих игр : дис. … канд. психол. наук: 19.00.13 / Российская академия государственной службы при Президенте Российской Федерации. Москва, 2001. 207 c.
3. Климов Е.А. Основы психологии : учеб. для вузов. Москва : ЮНИТИ, 1997. 295 с.
4. Сорокин П. Система социологии : в 2 т. Сыктывкар : Социология, 1991. Т. 1 : Социальная аналитика. Ч. 1, 2. 187 с.
5. Митина Л. М. Учитель как личность и профессионал : психологические проблемы. Москва, 1994. 216 с.
6. Бордовская Н. В., А. А. Реан. Педагогика : учебник для вузов. Санкт-Петербург : Питер, 2000. 304 с.