ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК ІННОВАЦІЙНИХ СЕКТОРІВ РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ

  • В.М. Вишняков Запорізький національний університет
  • К.А. Турчина Запорізький національний університет
Ключові слова: продуктові, ресурсні, техніко-технологічні, організаційні, інновації в туризмі, туристичний продукт, туристичні ресурси.

Анотація

Стаття присвячена формуванню нових інноваційних секторів туристичного ринку, які значно зможуть поліпшити розвиток туристичних послуг України. Зараз туризм відіграє важливу роль в економічному розвитку держави, стимулює розвиток елементів інфраструктури – готелів, ресторанів, підприємств торгівлі тощо. Туристична галузь зумовлює збільшення доходної частини бюджету за рахунок податків. Крім цього, туризм має широкі можливості для залучення іноземної валюти й різних інвестицій. Не менш важливою економічною функцією туризму є диверсифікація економіки, яка утворюючи галузі, обслуговує індустрію туризму, забезпечує зростання доходів населення та підвищення рівня добробуту нації. Туризм є важливим інструментом зміцнення думки про Україну у світі, формує наші цінності та сприяє розвитку привабливості країни, яка є результатом багатовікового культурного обміну, мовного розмаїття і творчості. Сучасна туристична галузь зазнає значних змін через перехід на більш досвідчені продукти, а також через швидке зростання ринку. Трансформація висуває високі вимоги до туристичної галузі кожної країни, саме інновації в туристичній галузі допомагають залишатися цікавим та популярним для вибагливих туристів двадцять першого століття. З’явилися нові пріоритети: інтелектуалізація виробничої діяльності, екологічність (зелена економіка), використання високих та природоохоронних технологій тощо. Уже не існує сумнівів щодо необхідності переходу туристично-рекреаційної індустрії України на інноваційну модель економічного розвитку. Практика доводить, що саме інноваційні зрушення на сучасному етапі розвитку галузі здатні забезпечити її конкурентоспроможність, підвищити якість послуг, забезпечити високі показники економічного росту.

Посилання

1. Aleksandrova, A. Ju. (2010). Mezhdunarodnyj turizm [International tourism]. Moskva: KNO RUS [in Russian].
2. Hajduk, A. B. (2013) Doslidzhennia rozvytku svitovoi turystychnoi industrii z vykorystanniam metodu stsenariiv. [Research on the development of the world tourism industry using the method of scenarios]. Rehional’na ekonomika - Regional economy, 3, 152-160 [in Ukrainian].
3. Jokhna M. A., & Stadnyk V. V. (2005) Ekonomika i orhanizatsiia innovatsijnoi diial’nosti [Economics and organization of innovation activity]. Kyiv: Akademiia [in Ukrainian].
4. Zhuraieva, K. A. Innovatsiini tekhnolohii u turyzmi [Innovative technologies in tourism]. Retrieved from http://www.geograf.com.ua [in Ukrainian].
5. Zakon Ukrainy «Pro innovatsijnu diial’nist’» 2002 r., № 36, st. 266 [Law of Ukraine "On Innovation Activity" 2002 y., № 36. article 266]. (2002). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR) - Information from the Verkhovna Rada of Ukraine (IVR) [in Ukrainian].
6. Mazurkevych, I. O., & Dziuba, T. A. (2014) Innovatsijni kontury rozvytku turyzmu: Osnovni svitovi tendentsii rozvytku innovatsijnoi diial’nosti turyzmu. [Innovative contours of tourism development: The main world tendencies of development of innovative tourism activity]. Aktual’ni problemy ekonomiky - Actual problems of the economy, 2, 137-147 [in Ukrainian].
7. Borysova, O. V. Innovatsijni stratehii pidpryiemstv turyzmu. [Innovative strategies of tourism enterprises] Efektyvna ekonomika - Effective economy. Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1946 [in Ukrainian].
8. Kyfiak, V. F. (2003) Orhanizatsiia turystychnoi diial’nosti v Ukraini. [Organization of tourism activity in Ukraine]. Chernivtsi: Knyhy-XXI [in Ukrainian].
9. Krasnokuts’ka, N. V. (2003) Innovatsijnyj menedzhment [Innovation Management]. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].
10. Liubitseva, O. (2003) Rynok turystychnykh posluh iak ob’iekt heohrafii turyzmu. [The market of tourist services as an object of geography of tourism]. Ukrains’kyj heohrafichnyj zhurnal - Ukrainian GeographicMagazine, 2 43-51 [in Ukrainian].
11. Mykhajlichenko, H. I. (2013) Osoblyvosti innovatsijnykh protsesiv u sferi turystychnykh posluh. [Features of innovative processes in the field of tourist services]. Problemy nauky - Problems of science, 5 19-24 [in Ukrainian].
12. Novykov, V.S. Ynnovatsyy v turyzme [Innovations in tourism]. Retrieved from http:/tourlib.net/books_tourism [in Ukrainian].
13. Fedulova, L.I. (2013) Metodolohichni osnovy otsiniuvannia innovatsijnoho potentsialu turystychnoho pidpryiemstva. [Methodological bases of estimation of innovative potential of tourist enterprise]. Ekonomichnyj chasopys – Economic magazine, 1-2, 80-83 [in Ukrainian].
Опубліковано
2019-03-31
Як цитувати
Вишняков, В., & Турчина, К. (2019). ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК ІННОВАЦІЙНИХ СЕКТОРІВ РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (1 (41), 73-77. вилучено із https://journalsofznu.zp.ua/index.php/economics/article/view/230
Розділ
Теоретико-прикладні аспекти економічних процесів в Україні та світі