АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ-САЙТУ

  • С.М. Іванов Запорізький національний університет
  • М.С. Шевченко Запорізький національний університет
Ключові слова: веб-сайт, конверсія, відвідуваність, трафік переходів.

Анотація

Запропоновано набір методик, комплексне застосування яких дає змогу отримати оцінку діяльності підприємства «Comfy» і як веб-ресурсу, і як комерційної організації. Проаналізовано актуальність застосування веб-сайтів в Україні та необхідність їх комплексного оцінювання, розрахунку ефективності веб-сайту. Розглянуто досягнення вчених в таких наукових напрямах, як торговельна діяльність в умовах змін механізмів та технологій її організації, теоретико-прикладні аспекти електронного ритейлу. Виділено невирішене питання щодо конкретних методів оцінки ефективності діяльності організацій, що займаються електронною торгівлею в мережі Інтернет. Проаналізовано динаміку цільової аудиторії веб-сайту, на основі статистичних даних сайту компанії «Comfy». Розглянута географія відвідувачів сайту на основі даних, наданих Google Analytics. Зроблено висновок, що 93% відвідувачів – це аудиторія з України, та наведена таблиця розподілу географії українських відвідувачів сайту. Розглянуто множина сервісів статистики, за допомогою яких можна проаналізувати і оцінити успішність пошукового просування, контекстної реклами та інших способів розкрутки сайту в Інтернеті для компанії «Comfy». Для поглибленого аналізу веб-сайту «Comfy» використано Google Analytics, за допомогою якого визначена статистична інформація: загальна кількість переходів на сайт за певний період, джерело переходів; сторінки, які відвідували користувачі; ключові слова, за якими вони знайшли сайт; час їх перебування на ресурсі; глибину перегляду. Проаналізовано цілі просування конкретного сайту і за сформованими звітами Google Analytics. Проаналізовано показник конверсії та його вплив на продажі, при незмінній відвідуваності сайту. Зроблено висновок, щодо ставлення відвідувачів та покупців. Наведено основні послідовності конверсій веб-сайту «Comfy». Проведена оцінка рентабельності веб-сайту шляхом підрахунку рентабельності витрат і продажів за 2018 рік по місяцях. Виділено переваги і недоліки сайту компанії «Comfy», а саме: сайт має задовільні показники цитованості й гарні позиції в пошукових запитах. Середня кількість переглядів сайту на день складає понад тисячу, що є достатнім рівнем показника. За аналізом веб-сайту «Comfy» виявлено, що на головній сторінці немає великої кількості тексту, і, з точки зору зручності користування сайтом, сторінка легко зрозуміла для сприйняття, а одним з головних недоліків сайту з точки зору пошукової оптимізації, а також юзабіліті є повільне завантаження більшості сторінок сайту.

Посилання

1. Apopij, V.V., & Mishuk, I.P. (2009). Organizaciya torgivli [Organization of trade]. Kyiv: Centr uchbovoyi literaturi [in Ukrainian].
2. Balabanov, I.T. (2001). Elektronnaya kommerciya [E-commerce]. St. Petersburg: Piter [in Russian].
3. Ligonenko, L.O., Nosulich, A.M., & Novikova, N.M. (2014). Ekonomika torgivli [Trade Economy]. Kiev: Nats. torg.-ekon. un-t [in Ukrainian].
4. Astahova, I.E. (2006). Marketing: navchalnij posibnik [Marketing: a tutorial]. Kharkiv: Harkivskij nacionalnij ekonomichnij universitet [in Ukrainian].
5. Pavlova, V.A. (2014). O problemah razvitiya onlajn-torgovli v Ukraine [About problems of development of online trade in Ukraine]. Ekonomichnij nobelivskij visnik – Economic Nobel Bulletin, № 1 (7), 349-354 [in Russian].
6. Savicka, N.L., & Polevich, K.V. (2014). Tendenciyi rozvitku merezhnogo ritejlu yak drajvera suchasnoyi globalnoyi ekonomiki [Trends in network retail development as drivers of the modern global economy]. Efektivna ekonomika – Effective economy, № 9. Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua [in Ukrainian].
7. Ofitsiyniy sayt kompaniyi «Comfy» [The official website of company «Comfy»]. comfy.ua. Retrieved from https://comfy.ua/harkov/sale/?&partner=google&gclid=EAIaIQobChMIn677wMmN4QIVEh0YCh1bpwjmEAAYASAAEgLcGfD_BwE&gclsrc=aw.ds. [in Ukrainian].
8. Ofitsiyniy sayt Google Analytics [The official website of Google Analytics]. analytics.google.com. Retrieved from https://analytics.google.com/analytics/web/provision/?authuser=0#/provision. [in Ukrainian].
Опубліковано
2019-07-03
Як цитувати
Іванов, С., & Шевченко, М. (2019). АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ-САЙТУ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (2 (42), 66-72. вилучено із https://journalsofznu.zp.ua/index.php/economics/article/view/243
Розділ
Економіко-математичне моделювання та інформаційні технології в економіці