АНАЛІЗ КОНЦЕПЦІЇ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ТА ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКІВ З КУЛЬТУРОЮ МЕНЕДЖМЕНТУ
Анотація
Висвітлено сутність концепції стратегій корпоративної соціальної відповідальності, та її теоретичні основи. Питання конкуренції, конкурентних переваг, конкурентоспроможності в період інформатизації та глобалізації зумовили появу концепції Корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). Виявлено особливість стратегічної концепції КСВ та взаємозв’язок з культурою менеджменту, які притаманні кожному суспільству згідно з особливостями культури та їх специфікою, завдяки яким створюється певний вплив на суспільне мислення загалом та підприємства зокрема. Проаналізовані категорії та поняття КСВ та культури менеджменту. Розглянуто світові моделі при формуванні стратегій корпоративної соціальної відповідальності підприємств на світовому рівні. Серед концептуальних моделей КСВ виявлено дві загальні: Американська та Європейська. Проаналізувавши понятійно-категоріальний апарат суміжних понять та прямих термінів, які пов’язані з КСВ та культурою менеджменту, виявлено традиційно-культурний характер підприємств, морально-етичну складову, а також сукупність норм, спланованих при процесі взаємодії організації із зовнішнім та внутрішнім середовищем. Виявлено схожість категорій, які виникають серед різних науковців при визначені корпоративної культури. Виділено аналітичні спостереження згідно з формуванням концепції КСВ. Визначено особливість корпоративної соціальної відповідальності в Україні, де КСВ перебуває в стадії становлення й зароджується з досвідом від зарубіжних компаній та міжнародних організацій.
Посилання
2. Morhulets O. (2012). Menedjment sferu poslug [Service Management]. Kyiv: Center for teaching [in Ukrainian].
3. Shynkarenko O. (2010). Upravlenie personalom organizaciy pri vnedrenii standartov [Organization personnel management at implementation of standards]. Moscow: Publisher [in Russian].
4. Schein E. (2001). Organizaciyna cultura ta liderstvo [Organizational Culture and Leadership]. Saint Petersburg: Piter [in Ukrainian].
5. Andriukaitienė R. (2016). Kultyra menedgmenta i corporativnaya socialnaya otvetstvernosti [Management culture and corporate social responsibility]. Litva: LSU [in Lietuva].
6. Carroll A. (1991). Piramida korporativnoy socialnoy otvetstvenosti kak moral menegdmenta v organizacii [The pyramid of corporate social responsibility: toward the moral management of organizational stakeholders]. Saint Petersburg: Piter [in Russian].
7. Voronkova V. (2012). Teoretiko-metodologichni zasadu rozvutky sychasnogo sociymy v koneksti sinergetichnoy globalizacii [Theoretical and methodological principles of development of contemporary society in the context of synergistic globalization]. V.G. Voronkova, Gymanitarnuy vesnik – Humanitarian newsletter (pp. 190-195). Zaporizhya: ZGIA [in Ukrainian].
8. Lazorenko O., Kolyshko R., et al. (2012). Posobie po KSO bazovaya informacia po korporativnoy socialnoy ontetstvenosti [CSR allowance. Basic information on corporate social responsibility]. Moscow: Energia Publishing House [in Russian].