ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ

Ключові слова: економічний механізм, конкурентоспроможність, підприємство, управління, функції, підхід.

Анотація

Досліджено та проаналізовано процес формування економічного механізму забезпечення конкурентоспроможності промислових підприємств. Запропоновано визначення економічного механізму забезпечення конкурентоспроможності підприємств як сукупність правил, методів, алгоритмів вироблення керуючих впливів задля прийняття ефективних управлінських рішень. Наведено принципи щодо формування досліджуваного механізму: охоплення всіх сфер діяльності підприємства з урахуванням впливу внутрішнього й зовнішнього середовища для вироблення раціональних варіантів стратегічних управлінських рішень; спрямування на постійне відстеження економічної інформації для виявлення загроз і можливостей діяльності підприємства задля вибору найкращого варіанта управлінського рішення; забезпечення комплексного використання сучасних методичних підходів до збору інформації, діагностики, прогнозування на основі новітніх інформаційних технологій; використання інтелектуального аналізу даних для формування механізму забезпечення діагностичних процесів та прогнозування. Система економічних показників має бути достатньою для повноти відображення стану виробничої системи, задля пересвідчення, що виявлені відхилення потребують уточнення стратегії: залишити; змінити її, здійснюючи відповідні управлінські дії; статистичний інструментарій для виявлення загроз або можливостей у діяльності підприємства має бути здатним забезпечити потрібним обсягом інформації користувачів для прийняття ефективних стратегічних управлінських рішень; забезпечення наочності отриманих результатів для візуального аналізу. Визначено основні складові формування механізму забезпечення конкурентоспроможності. Доведено доцільність використання системно-ситуаційного підходу при формуванні економічного механізму забезпечення конкурентоспроможності промислових підприємств, що містить послідовність певних етапів. Сформовано загальні вимоги до впровадження складових механізму забезпечення конкурентоспроможності в системі управління підприємством: універсальність; гнучкість; наступність; оперативність; ефективність. Відповідно до цих вимог запропоновано детальну схему реалізації механізму забезпечення конкурентоспроможності промислового підприємства. Аналіз етапів запропонованої схеми дозволяє зробити висновок, що механізм забезпечення конкурентоспроможності з управлінням підприємством є як операційним, так і стратегічним. Реалізацію складових механізму конкурентоспроможності слід розглядати як одне з найважливіших завдань ефективного управління підприємством.

Посилання

1. Hrokh N.V., Tomchuk O.F. Doslidzhennia osnovnykh metodychnykh pidkhodiv otsinky konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [The study of basic methodological approaches assess competitiveness]. Retrieved from http://nauka.kushnir.mk.ua/?p=19220
2. Dragan A.I. (2006). Upravlenie konkurentosposobnost'ju predprijatij: teoreticheskie aspekty [Enterprise Competitiveness Management: Theoretical Aspects]. Moscow: GARKiI.
3. Zlyden I.M. (2014). Metodychni pidkhody do otsinky konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Methodological approaches to assessing competitiveness of enterprises]. Ekonomika: problemy teorii i praktyky -
Economics: problems of theory and practice, 213, 75-81.
4. Klymenko S.M., Omelianenko T.V., Barabas D.O., Dubrova O.S., Vakulenko A.V. (2006). Upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva [Management of competitiveness of the enterprise]. Kyiv: KNEU.
5. Barishpol N.S., Bondarenko S.M. (2017). Pidkhody do otsinky konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Approaches to the assessment of enterprise competitiveness]. Efektivna ekonomika – Effective Economics, 5. Retrieved from http://nauka.kushnir.mk.ua/?p=19220
6. Ansoff I. (1989). Strategicheskoe upravlenie [Strategic management]. Moscow: Ekonomika.
7. Porter M. (2001). Konkurencija [Competition]. Moscow: Vil'jams.
8. Fathutdinov R.A. (2004). Upravlenie konkurentosposobnost'ju organizacii [Management of competitiveness of the organization]. Moscow: Eksmo
9. Walker G. (2003). Modern Competitive Strategy. McGraw-Hill Publishing Co NY: Irwin
10. Tompson A.A., Striklend A.Dzh. (2002). Strategicheskij menedzhment: koncepcii i situacii dlja analiza [Strategic management: concepts and situations for analysis]. Moscow: Dialektika-Vil'jams.
11. Beridze T.M. (2016). Statystychnyj monitoryngh v systemi strateghichnogho upravlinnja pidpryjemstvom [Statistical monitoring in the enterprise strategic management system]. Kremenchuk: PP Scherbatykh O.V.
Опубліковано
2019-12-09
Як цитувати
Дашко, І. (2019). ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (4 (44), 16-21. вилучено із https://journalsofznu.zp.ua/index.php/economics/article/view/28
Розділ
Економіка та управління підприємствами