ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ ВІДДІЛУ ПРОДАЖІВ ПІДПРИЄМСТВА ЕЛЕКТРОННОЇ ТОРГІВЛІ

  • А.А. Трясорук
  • Н.К. Максишко
  • О.І. Баштанник
Ключові слова: функціональний аналіз, електронна торгівля, відділ продажів, бізнес-процеси, моделювання бізнес-процесів

Анотація

У статті досліджено та систематизовано функції відділу продажів на підприємстві електронної торгівлі з метою подальшого використання у розробці проекту створення системи підтримки прийняття рішень відділом продажів. Аналіз здійснено з використанням методів систематизації, узагальнення, функціонального аналізу та графічного представлення процесів і взаємозв’язків мовою UML. Виділено основні функції будь-якого відділу продажів на торговому підприємстві та додаткові, з урахуванням особливостей діяльності підприємств електронної торгівлі. Досліджено взаємозв’язки підрозділів відділу продажів на підприємстві електронної торгівлі. Проаналізовано поняття, особливості та проблеми функціонування відділу продажів на підприємстві електронної торгівлі. Одним з головних проблемних аспектів функціонування відділу продажів на підприємстві електронної торгівлі визначено різноманітність існуючих структур в залежності від типу підприємства та особистого бачення підприємця, як результат відсутності єдиної ефективної системи створення відділу продажів на підприємстві електронної торгівлі. Визначено, що усі зазначені недоліки ускладнюють створення ефективного відділу продажів на підприємстві електронної торгівлі та, як наслідок, значно впливають на рентабельність та економічну привабливість таких підприємств. З метою систематизації функцій одного з найбільш важливих для генерування прибутку підприємства відділів, із застосуванням мови UML розроблено модель представлення функціональних процесів і внутрішніх взаємозв’язків. Результати проведеного функціонального аналізу відділу продажів на підприємстві електронної торгівлі планується використати для розробки проекту відповідної автоматизованої системи підтримки прийняття рішень.

Посилання

1. Khurana, A. (2009). Information Technology for Retailing: 1E. Indian Institute of Management. Ahmedabad : Tata Mcgraw Hill Education Private Limited.
2. Khurana, A. (2019). Advantages of E‑commerce Over Traditional Retail. Retrieved from https://www.thebalancesmb.com/advantages-of-ecommerce‑1141610
3. Khurana, A. (2019). Advantages And Disadvantages of E-Commerce. Retrieved from https://www.thebalancesmb.com/ecommerce-pros-and-cons‑1141609
4. Khurana, A. (2019). Defining the Different Types of E-Commerce Businesses. Retrieved from https://www.thebalancesmb.com/ecommerce-businesses-understanding-types‑1141595
5. Khovrak, I.V. (2013). Elektronna komertsiia v Ukraini: perevahy ta nedoliky – [Electronic commerce in Ukraine: advantages and disadvantages]. Ekonomika. Finansy. Pravo – Economy. Finances. Right. No. 4. P. 16–20. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecfipr_2013_4_7 [in Ukrainian]
6. Krasnokutska, N.S., & Kardovska, N.S. (2012). Systemnyi pidkhid do upravlinnia prodazhamy v internet-mahazyni– [A systematic approach to sales management in an online store]. Ekonomichna stratehiia i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh – Economic strategy and prospects for the development of trade and services. No. 1(1). P. 216–224. Retrieved from https://docplayer.net/amp/223760214-Sistemniy-pidhid-do-upravlinnya-prodazhami-vinternet-magazini.html [in Ukrainian]
7. Danko, T., & Yavorska, N. (2021). Osoblyvosti rozvytku internet-torhivli ta porivnialna kharakterystyka z tradytsiinoiu torhivleiu – [Features of internet trading development and comparative characteristics with traditional trade]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society. No. 33. Retrieved from https://doi.org/10.32782/2524–0072/2021–33–43 [in Ukrainian]
8. Bokovets, V., & Davydyuk, L. (2021). Elektronna torhivlia i yii znachennia dlia rozvytku biznesu – [E‑commerce in Business Development]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky – Herald of the Khmelnytskyi National University. Economic sciences. No. 1. P. 210–213. Retrieved from http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2021/07/2021–1-ЕН‑37.pdf [in Ukrainian]
9. Retail e-commerce sale worldwide from 2014 to 2023 (in billion US dollars). www.statista.com. Retrieved from https://www.statista.com/statistics/ 379046/worldwide-retail-e-commerce-sales
10. Iak zminiuiutsia zvychky ukrainskykh internet-pokuptsiv. Rezultaty doslidzhennia CBR – [How the habits of Ukrainian Internet buyers are changing. Results of the CBR study]. RetailersUA. Retrieved from https://retailers.ua/uk/news/menedjment/11463-kak-menyayutsya-privyichki-ukrainskii-internet-pokupateley-rezultatyi-issledovaniyacbr [in Ukrainian]
11. Mocherny, S.V. (Eds.). (2000). Ekonomichna entsyklopediia – [Economic encyclopedia]. Vols. 1–3. Kyiv : Vydavnychyi tsentr «Akademiia». [in Ukrainian]
12. Avtomatyzatsiia viddilu prodazhiv – [Automation of the sales department]. torgsoft.ua. Retrieved from https://torgsoft.ua/soft/avtomatizaciya-otdela-prodazh/ [in Ukrainian]
13. Shcho take CRM‑systema ta yak vona pratsiuie? – [What is a CRM system and how does it work?]. www.terrasoft.ua. Retrieved from https://www.terrasoft.ua/page/definition-crm [in Ukrainian]
14. Iak pratsiuvaty z analitykoiu prodazhiv? – [How to work with sales analytics?]. business.diia.gov.ua. Retrieved from https://business.diia.gov.ua/en/ handbook/prodazi/ak-pracuvati-z-analitikou-prodaziv [in Ukrainian]
Опубліковано
2023-02-10
Як цитувати
Трясорук, А., Максишко, Н., & Баштанник, О. (2023). ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ ВІДДІЛУ ПРОДАЖІВ ПІДПРИЄМСТВА ЕЛЕКТРОННОЇ ТОРГІВЛІ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (2 (54), 43-47. https://doi.org/10.26661/2414-0287-2022-2-54-07
Розділ
Економіко-математичне моделювання та інформаційні технології в економіці