ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ
Анотація
У статті досліджено теоретико-методичні основи конкурентоспроможності промислових підприємств. Запроваджено авторське визначення сутності поняття «конкурентоспроможність промислових підприємств». Виокремлено мету та завдання забезпечення конкурентоспроможності. Визначено проблемні питання забезпечення конкурентоспроможності промислових підприємств. Проаналізовано фактори зовнішнього та внутрішнього середовищ конкурентоспроможності. Виконано аналіз конкурентоспроможності вітчизняних підприємств авіабудівної галузі та перспективи їх розвитку. Оцінено конкурентоспроможність продукції АТ «Мотор Січ» та позиції компанії на світовому ринку. Визначено фактичний фінансовий стан господарської діяльності підприємства. Наведено динаміку експорту продукції запорізького підприємства. Внесено конкретні пропозиції щодо підвищення конкурентоспроможності промислових підприємств. Під час дослідження визначено, що конкурентоспроможність потенціалу підприємства слід розглядати як важливе стратегічне завдання. Доведено, що важливим атрибутом ринкової економіки є конкуренція, а проблема підвищення конкурентоспроможності стосується практично всіх сторін життя суспільства.
Посилання
2. Lukianenko D.G., Poruchnik A.M. (2006). Upravlinnya mizhnarodnoyu konkurentospromozhnistyu v umovakh hlobalizatsiyi ekonomichnoho rozvytku [Management of international competitiveness in the context of globalization of economic development]. Kyi: KNEU[in Ukrainian]
3. Antonenko K.V., Kotlyarova O.I. (2013). Innovatsiyna aktyvnistʹ yak faktor formuvannya konkurentnykh perevah vitchyznyanymkh kompaniy na svitovomu rynku [Innovative activity as a factor of formation of competitive advantages of domestic companies in the global market economy]. Zbirnyk naukovykh pratsʹ Kharkivsʹkoho natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu imeni H.S. Skovorody - Collection of scientific works of Kharkov national pedagogical University named after G. S. Skovoroda (p. 70-77) [in Ukrainian]
4. Mironyuk T.I., Tsema V.I. (2014). Suchasni problemy ta metody otsinky konkurentospromozhnosti [Modern problems and methods of assessing competitiveness]. Ekonomika kharchovoyi promyslovosti - Economics of food industry, 1 (21), 35-37 [in Ukrainian]
5. Sait Derzhavnoy sluzhby statystyky Ukrayiny [The state statistics service of Ukraine]. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua/
6. Richnyy zvit 2016 «Motor Sych» [Motor Sich annual report 2016]. Retrieved from http://www.motorsich.com/rus/profile/
7. Zvit emitenta Publichne aktsionerne tovarystvo «Motor Sich». «Zvit pro finansovyy rezulʹtat» [Issuer's report public joint stock company "Motor Sich"."Statement of financial performance."]. Retrieved from http://escrin.nssmc.gov.ua/rpt1522_sect51.aspx
8. Dikan N. (2008). Menedzhment [Management]. Kyiv: Znannya [in Ukrainian]
9. Karachuk, J.A. (2008). Pidvyshchennya efektyvnosti diyalʹnosti pidpryyemstva za rakhunok upravlinnya konkurentospromozhnistyu [Improving the efficiency of the enterprise at the expense of competitiveness]. Aktualʹni problemy ekonomiky - Actual problems of economy, 2, 60-66 [in Ukrainian]