ФОРМУВАННЯ РОБІТНИКА НОВОГО ТИПУ В ТЕОРІЇ ЕКОНОМІКИ ЗНАНЬ

Ключові слова: знання, нагромадження, нематеріальні ресурси, знаннєва економіка, робітники економіки знань, мережі знань, економіка навчання, робітники економіки навчання.

Анотація

У статті проаналізовано концепцію нового типу працівників у межах парадигми економіки знань. Проілюстровано еволюцію теорії економіки знань у XXI столітті. Продемонстровано, що зміни, які відбулися в ставленні до роботи, а саме соціальних взаємодій, інноваційної інфраструктури, соціально-економічної, правової та інституційної складової, спричинили появу та подальший розвиток специфічного середовища для нового виду діяльності працівників. Узагальнено найбільш змістовні наукові праці зарубіжних науковців. Наголошено на нематеріальній сутності вирішальної продуктивної сили економічного суспільства, необхідності генерувати, накопичувати та поширювати знання суб’єктами за допомогою особистих контактів через мережі знань. Зроблено висновок, що існує низка характеристик, які відрізняють продуктивність працівника, що займається фізичною працею та продуктивність працівника економіки знань. Робітники економіки знань орієнтовані на виконання завдань, прагнуть до особистої відповідальності, самостійності, постійних інновацій, вважають себе найціннішим активом організації, беруть участь у навчанні і викладанні. Указано, що неможливо оцінити вплив працівників економіки знань на діяльність організації, застосовуючи лише кількісний підхід. Новий тип працівників, тобто професіонали, що вирішують проблеми, обирає новий тип гнучкої організації, керівництво якої готове до змін. Продемонстровано, що сучасні працівники переважно шукають тимчасової роботи та короткострокових контрактів, на що вказує сучасна статистика ринку праці. Виявлено, що так звана кар’єра без меж сприймається менеджерами як концепція міжорганізаційного розвитку. Вона стає основою для накопичення та впровадження навичок та вмінь, здобутих працівниками знань. Проаналізовано, що уява та креативність, які є рисами, притаманними кожному працівнику нового типу, сприяють створенню наукоємної продукції, попит на яку створює на світовому ринку новий тип споживачів.

Посилання

1. Bell, D. (1999). The Coming of Post-Industrial Society: A Venture in Social Forecasting. Basic Books. Retrieved from https://b-ok.cc/book/2330217/f8ab0b [in English].
2. Castells, M. (2010). End of Millennium: The Information Age: Economy, Society, and Culture Volume III (Information Age Series). Wiley-Blackwell. Retrieved from https://b-ok.cc/book/859921/0e056e [in English].
3. Toffler, A., Toffler, H. (2006). Revolutionary Wealth. Knopf. Retrieved from https://b-ok.cc/book/3509713/c20698 [in English].
4. Drucker, Peter F. (1999). Knowledge-Worker Productivity: The Biggest Challenge. California management review, Vol.41, No.2. Retrieved from http://forschungsnetzwerk.at/downloadpub/knowledge_workers_the_biggest_challenge.pdf [in English].
5. Drucker, Peter F. (1992). The Age of Discontinuity: Guidelines to Our Changing Society. Harper & Row. Retrieved from https://b-ok.cc/book/1120334/7ea354 [in English].
6. Reich Robert B. (1992). The work of nations. New York: Vintage Books. Retrieved from https://b-ok.cc/book/3582109/00b975 [in English].
7. Brogan, M. L. (1992). Review of Robert B. Reich, The Work of Nations: Preparing Ourselves for 21st Century Capitalism. Retrieved from http://repository.upenn.edu/library_papers/36 [in English].
8. Davenport Thomas H. (2005). Thinking for a Living How to Get Better Performance and Results from Knowledge Workers. Boston, Massachusetts: Harvard Business School Press. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/248078273_Thinking_for_A_Living_How_to_Get_Better_Performance_and_Results_from_Knowledge_Workers [in English].
9. Brown, J.S., Duguid, P. (1991). Organizational Learning and Communities-of-Practice: Toward a Unified View of Working, Learning, and Innovation. Special Issue: Organizational Learning: Papers in Honor of (and by) James G., Vol. 2, No. 1 Books Retrieved from https://pdfs.semanticscholar.org/92f9/30c82c44515622 cc04819ae2f1cdfb2746ca.pdf?_ga=2.247470798.87929848.1583690470-925846657. 1583690470 [in English].
10. Lundvall, Bengt-äke, Johnson, B. (1994). The Learning Economy. Journal of Industry Studies, 2, 23-42 [in English]
11. Correia de Sousa, M., van Dierendonck, D. (2010). Knowledge workers, servant leadership and the search for meaning in knowledge‐driven organizations. On the Horizon, 3, 230-239 [in English]
12. Murgia, A., Armano, E., Maestripieri, L. (2017). Special issue The Precariousness of Knowledge Workers (part 2). Work Organisation, Labour and Globalisation. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/317352695_The_Precariousness_of_Knowledge_Workers_part_2_forms_and_critiques_of_autonomy_and_self-representation /link/59414e3e0f7e9bd3a9a5edc6/download [in English]
13. Arthu,r M.B., Rousseau, D.M. (2001). The Boundaryless Career: A New Employment Principle for a New Organizational Era. Oxford University Press USA [in English]
14. Burt, R.S. (2000). The Network Structure of Social Capital. Research in Organizational Behavior, 22, 345-423 [in English]
Опубліковано
2020-04-08
Як цитувати
Осаул , А. (2020). ФОРМУВАННЯ РОБІТНИКА НОВОГО ТИПУ В ТЕОРІЇ ЕКОНОМІКИ ЗНАНЬ . Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (1 (45), 123-127. вилучено із https://journalsofznu.zp.ua/index.php/economics/article/view/349
Розділ
Економіка праці, управління персоналом та маркетинг