ВПЛИВ ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ КОРПОРАЦІЇ НА ЇЇ ФІНАНСОВИЙ СТАН
Анотація
У статті розглянуто сутність цінової політики і ціноутворення, та їх вплив на фінансовий стан корпорацій. Проаналізовано стан українського ринку пива, та визначено частку, яку займає аналізована група підприємств. Досліджено показники фінансового стану ПрАТ «Карлсберг Україна», визначено як саме на них впливає обрана цінова політика. Проведено оцінку доцільності використання застосовуваних стратегій ціноутворення на підприємствах корпорації. Досліджено потенційні шляхи покращення цінової політики та наведено прогноз у змінах частки ринку пива в Україні. Наведено шляхи та способи збільшення ефективності обраної цінової політики задля зростання обсягів збуту корпорації і стимулювання її конкурентоспроможності. В числі основних рекомендацій було перераховано підвищення цінової привабливості продукції, активну адаптацію до змін на ринку, подальшу сегментацію ринку та впровадження нових видів продукції, встановлення преміумних цін, рекомендовано інновацію в вигляді алгоритмічного ціноутворення, яке засноване на штучному інтелекті. Запропоновано впровадження цінових політик іноземних пивоварних компаній. В числі прикладів були наведені варіанти преміумного ціноутворення, цінової дискримінації та агресивного маркетингу, задля визначення корисних аспектів, які можуть стати рушієм для якісних позитивних нововведень.
Посилання
2. Ekonomichna teoriia Davyda Rikardo: svoieridnist ta sutnist [Economic theory of David Ricardo: originality and essence]. osvita.ua Retrieved from https://osvita.ua/vnz/reports/econom_theory/22005/ [in Ukrainian].
3. Böhm-Bawerk E. (2013). Osnovy teorii tsinnosti hospodarskykh blah [Fundamentals of the theory of value of economic goods]. Kyiv: n.p. [in Ukrainian].
4. Robert J. Dolan & Hermann Simon. (1997). Power Pricing: How Managing Price Transforms the Bottom Line. Bargain Price [in English].
5. Harry Macdivitt & Mike Wilkinson. (2011) Value-Based Pricing: Drive Sales and Boost Your Bottom Line by Creating, Communicating and Capturing Customer Value. [in English].
6. Kyrylenko V.V. (2007). Istoriia ekonomichnykh vchen: navchalnyi posibnyk [History of economic doctrines: a textbook]. Ternopil: Economic thought [in Ukrainian].
7. Ekonomichni pohliady M. Tuhan-Baranovskoho [Economic views of M. Tugan-Baranovsky]. referat-ok.com.ua Retrieved from http://referat-ok.com.ua/work/ekonomichni-pogljadi-m-tugan-baranovs/ [in Ukrainian].
8. Tormos Y.G. (2003). Tsiny ta tsinova polityka : navchalno-metodychnyi posibnyk dlia samostiinoho vyvchennia dystsyplin [Prices and price policy: study guide for self-study of disciplines]. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].
9. Korniev V.I. (2006) Tsinova polityka pidpryiemstva: monohrafiia [Price policy of the enterprise: monograph]. Kyiv: n.p. [in Ukrainian].
10. Gerasymchuk V.G., Rosenplanter A.E. (2007). Ekonomika ta orhanizatsiia vyrobnytstva: pidruchnyk [Economics and organization of production: textbook]. Kyiv: Znannya [in Ukrainian].
11. Zbilshennia prybutku pidpryiemstva. Novyi pidkhid do upravlinnia tsinamy [Increasing the company's profit. A new approach to price management]. Retrieved from https://ips.ligazakon.net/document/DG190120 [in Ukrainian].
12. Carlsberg Group. Latifundist.com Retrieved from https://latifundist.com/kompanii/2125-carlsberggroup [in Ukrainian].
13. PJSC “Carlsberg Ukraine”. Opendatabot Retrieved from https://opendatabot.ua/c/00377511 [in Ukrainian].
14. Dynamic Pricing Algorithms in 2021: The Power of Machine Learning. (updated: march 30, 2023). Retrieved from https://competera.net/resources/articles/dynamic-pricing-algorithm [in English].
15. Carlsberg Ukraine. Financial statements. carlsbergukraine.com Retrieved from https://carlsbergukraine.com/kompan-ya/akts-oneram/ [in English].
16. Beer Pricing 101 – How to Price Beer in an Ever Changing Market. encompasstech.com Retrieved from https://www.encompasstech.com/blog/beer-pricing-101-how-to-price-beer-in-an-ever-changing-market/ [in English].
17. Pricing in the country of beer. freakonomics.com Retrieved from https://freakonomics.com/2012/06/pricing-in-theland-of-beers/ [in English].
18. Advertising and markups: The case of the German brewing industry. econstor.eu Retrieved from https://www.econstor.eu/handle/10419/235199 [in English].