КОНЦЕПЦІЯ МАРКЕТИНГОВОГО ПЛАНУВАННЯ НА ДІЛОВОМУ РИНКУ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ
Анотація
Проведений аналітичний огляд інструментарію маркетингового планування на діловому ринку свідчить про проблему, яка пов’язана з недостатнім рівнем адаптивності систем управління до змін джерел та характеру зовнішніх даних. Це зумовлює складнощі в роботі з актуальною аналітикою з різних джерел і типів даних, необхідність врахування кількісної та якісної економічної інформації. Зазначена проблема потребує розробки нових концептуальних підходів, математичних методів і моделей для формування ефективних управлінських рішень, а також обґрунтування необхідності застосування інформаційних технологій на двох рівнях: технологічному (Великі Дані, OLAP-технології, нечіткі множини, нейронні мережі) та функціональному (цифровий маркетинг, управління людськими ресурсами та інші), що дасть змогу поєднати використання інструментарію четвертої промислової революції з перспективними напрямками маркетингового планування на діловому ринку у режимі реального часу. Розроблено концепцію моделювання маркетингового планування на діловому ринку із застосуванням інтелектуальних інформаційних систем, яка містить чотири рівня (концептуальний, методичний, модельний, інструментальний), об’єднує розроблені методи, моделі та інструменти для вирішення задач маркетингового планування та за рахунок реалізації розбудованої системи економіко-математичних моделей (зокрема, моделей і методів інтелектуального аналізу, використання нейромережевих технологій для прогнозування багатовимірних даних та нейро-нечіткого управління в режимі реального часу) дає змогу підвищити ефективність маркетингового планування. Концепція забезпечує обґрунтування системної взаємодії рівнів, яке відкриває шляхи модернізації існуючих інформаційних систем маркетингового планування на діловому ринку розробленим комплексом інструментів для підвищення економічної ефективності управління підприємством засобами інтелектуальних інформаційних систем.
Посилання
2. Chukhno, A. A. (2006). Informatsiina postindustrialna ekonomika: teoriia i praktyka [Information post-industrial economy: theory and practice]. Kyiv: Taras Shevchenko National University of Kyiv [in Ukrainian].
3. Berko, A. Yu., Vysotska, V. A., & Pasichnyk, V. V. (2009). Systemy elektronnoi kontent-komertsii [Electronic content commerce systems]. Lviv: Lviv Polytechnic Publishing House [in Ukrainian].
4. Havenko, M. S., & Orlov, O. O. (2019). Marketynhovi doslidzhennia konkurentnoi pozytsii pidpryiemstv torhivli [Marketing research of the competitive position of trade enterprises]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky ‑ Bulletin of Khmelnytsky National University. Economic Sciences, 5, 46–56 [in Ukrainian].
5. Nyzhnyk, V. M. (2019). Stratehichne upravlinnia na osnovi monitorynhu pokaznykiv diialnosti pidpryiemstv [Strategic management on the basis of monitoring of performance indicators of enterprises]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky ‑ Bulletin of Khmelnytsky National University. Economic Sciences, 4, 49–52 [in Ukrainian].
6. Nyzhnyk, V. M. Sharko, V. V., & Hromova, O. Ye. (2021). Formuvannia marketynhovo-lohistychnoi sluzhby promyslovoho pidpryiemstva [Formation of marketing and logistics service of an industrial enterprise]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky ‑ Bulletin of Khmelnytsky National University. Economic Sciences, 5, 12–16 [in Ukrainian].
7. Honchar, O. I., & Polishchuk, I. I. (2019). Marketynhovyi audyt yak instrument zabezpechennia mekhanizmu upravlinnia potentsialom pidpryiemstva [Marketing audit as a tool for ensuring the mechanism of enterprise potential management]. EESTI, 47, 53–58 [in Ukrainian].
8. Honchar, O., & Polishchuk, I. (2019). Intehratsiini faktory suchasnosti yak peredumovy rozvytku marketynhovo potentsialu [Integration factors of modernity as prerequisites for the development of marketing potential]. Zhurnal yevropeiskoi ekonomiky ‑ Journal of European Economics, 2, 154–166 [in Ukrainian].
9. Balabanova, L. V., & Zaremba, V. P. (2015). Orhanizatsiia marketynhovoho upravlinnia diialnistiu pidpryiemstv: kontseptsiia, metodolohiia doslidzhennia, stratehii optymizatsii [Organization of marketing management of enterprises: concept, research methodology, optimization strategies]. Donetsk: DonNUET monohrafiia. Donetsk : DonNUET [in Ukrainian].
10. Holodniuk, O. S. (2014). Formuvannia innovatsiinoi skladovoi marketynhovykh tekhnolohii pidpryiemstv – vyrobnykiv mineralnykh vod [Formation of the innovative component of marketing technologies of enterprises producing mineral waters]. Biznes Inform ‑ Business Inform, 3, 407–412[in Ukrainian].
11. Ivanov S. M. Modeliuvannia informatsiinykh system v ekonomitsi v epokhu Industry 4.0 [Modeling of information systems in the economy in the era of Industry 4.0]. Zaporizhzhia : vyd. FOP Mokshanov V. V. [in Ukrainian].