ЦИФРОВІЗАЦІЯ МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ ЯК ФАКТОР УСПІХУ НА МІЖНАРОДНИХ РИНКАХ

Ключові слова: міжнародні ринки, війна, глобальні ринки, світова економіка, онлайн маркетинг, цифровізація, підприємництво, малі і середні підприємства (МСП), конкурентоспроможність, реформи, стратегія розвитку

Анотація

Інновації та цифровізація мають серйозний вплив на конкурентоспроможність бізнесу, і він стрімко зростає. Але проблема полягає в тому, що значна частка українських виробників це не усвідомлює, сподіваючись на перевірені але застарілі методи ведення бізнесу. Більшість МСП використовують стандартні комп’ютерні інструменти та програмне забезпечення на рівні базових процесів (електронна бухгалтерія, коммунікація, використання сайтів та соц-мереж). Однак лише одиниці з представників МСП користуються цифровими технологіями для планування та прогнозування економічної діяльності бізнесу, а послуги хмарних обчислень, які стали популярними в розвинутих економіках, майже не використовуються українським бізнесом. В статті проаналізовані причини такої ситуації, надані результати опитування керівників МСП щодо цифровізації процесів на їх виробництвах, запропоновані системні рішення в галузі розширення можливостей бізнесу у сфері міжнародної онлайн-торгівлі.

Посилання

1. Enhancing the Contributions of SMEs in a Globaland Digitalised Economy. OECD. 2017. URL: https://www.oecd.org/industry/C-MIN-2017-8-EN.pdf.
2. Akcaoglu E. Small Firm International Entrepreneurship / E. Akcaoglu, R. Wehner. //WürzburgInternationalBusinessForumInternationalBusinessConference. – 2019. – P. 82.
3. Shevchenko I. O. Adaptation of the Business Model of Ukrainian Enterprises to Digital Trade on Global Markets. Abstracts of VII International Scientific and Practical Conference Bordeaux, France (December 12 – 14, 2022). URL:https://eu-conf.com/wp-content/uploads/2022/12/Theoretical-methods-and-improvement-of-science.pdf#page=69
4. Gensler S., Dekimpe M. G. and Sciera, B. (), Evaluating Channel Performance in a Multichannel Environment”, Journal of Retail and Consumer Services, 2007, no. 14 (1), PP. 17–23.
5. Fang-Fang Tang and Xiaolin Xing, “Will the Rise of Multi-Channel Retailing Reduce Pricing Efficiency” Elsevier Advanced Technology Publications; 2001, URL:https://go.gale.com/ps/i.do?id=GALE%7CA79030436&sid=googleScholar&v=2.1&it=r&linkaccess=abs&issn=00224359&p=AONE&sw=w&userGroupName=anon%7E57790d4b&aty=open-web-entry
6. Laroche, M., Kiani, I., Economakis, N. and Richard, M. O. (2013), “The Impact of Multi-Channel Marketing on Online Consumer Search Behavior: the Power of Multiple Connection Points”; Elsevier Advanced Technology Publications; 2014, URL: https://www.researchgate.net/publication/275910270_Effects_of_Multi-Channel_Marketing_on_Consumers’_Online_Search_Behavior_The_Power_of_Multiple_Points_of_Connection
7. ChatterJee S. and Kar A. K., “Why SMEs Use Social Media Marketing and What Is the Impact: Empirical Insights from India” International Journal of Information Management; 2020, no. 53, URL: https://e-tarjome.com/storage/panel/fileuploads/2020-05-03/1588493215_E14802-e-tarjome.pdf
8. Martin Thomas, The Financial Times Guide to Social Media Strategy; Fabula, 2020, ISBN 9786170964915, p. 390.
9. K.V. Shymanska, Ph.D. in Economics, Associate Professor V. V. Bondarchuk, Ph.D. in Economics, Associate Professor, State University “Zhytomyr Polytechnic”, “Analysis of Marketing Possibilities of Using Online Channels for Promoting Products to Foreign Markets by Ukrainian SMEs”; 2022; ISSN 2664-245X No. 1 (99) URL: https://doi.org/10.26642/jen-2022-1(99)-49-56
10. Lavrynenko S., Kharchenko S., MisIurova K., Management of Innovative Development of Enterprises: Theoretical Aspect. Abstracts of VII International Scientificand Practical Conference Bordeaux, France (December 12-14, 2022). – P.P. 125-129. URL: https://eu-conf.com/wp-content/uploads/2022/12/Theoretical-methods-andimprovement-of-science.pdf#page=69
11. Tserkovna A. V., Karelova K. S. The Influence of Digitalization on the Development of Small and Medium-sized Businesses in Ukraine. ISSN 2413-9998 Market Economy: Modern Management Theory and Practice. Volume 19. Issue 2 (45) – P. P.328-339.
12. Kateryna Markevich. Digitization: Benefits and Ways to Overcome Challenges. Razumkov Center. September 6, 2021. URL: https://razumkov.org.ua/statti/tsyfrovizatsiia-perevagy-ta-shliakhy-podolannia-vyklykiv
13. Fishchuk V., MatIushko V., Chernev E. Ukraine 2030 – a Country with a Developed Digital Economy. Ukrainian Institute of the Future. 2020. URL: https://strategy.uifuture.org/kraina-z-foroventoyu-cifrovoyu-ekonomikoyu.html (accessed on: August 02, 2023).
14. Yrjölä M., Saarijärvi H., and Nummela H., “The Value Propositions of Multi-, Cross-, and Omni-channel Retailing”, International Journal of Retail & Distribution Management, 2018, No. 46 (11–12), P. P. 1133–1152.
15. “Digital Agenda of Ukraine”, (“Digital agenda – 2020)”, – GS “HI-TECH OFFICE UKRAINE”, 2017, URL: https://www.slideshare.net/tsnua/ss-72226573
Опубліковано
2024-11-13
Як цитувати
Федоров, Д. (2024). ЦИФРОВІЗАЦІЯ МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ ЯК ФАКТОР УСПІХУ НА МІЖНАРОДНИХ РИНКАХ. Фінансові стратегії інноваційного розвитку економіки, (3 (63), 59-65. https://doi.org/10.26661/2414-0287-2024-3-63-09
Розділ
Теоретико-прикладні аспекти економічних процесів в Україні та світі