ОСОБЛИВОСТІ ПОЛІКУЛЬТУРНОГО ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ АКТОРІВ У СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ
Анотація
Статтю присвячено виявленню значення та впливу полікультурного виховання на формування професійних та особистісних якостей майбутніх акторів. Зазначено, що, оскільки полікультурне виховання є невід’ємним складником полікультурної освіти та виходить за межі простого ознайомлення з різноманіттям культур, то однією із цілей та завдань полікультурного виховання майбутніх акторів є формування та розвиток особливого набору компетентностей у сфері міжкультурного діалогу. Актор не просто взаємодіє з представниками інших культур, але вживається в образи, переносить смисли, формує емоційний відгук у глядача незалежно від культурного тла. Таким чином, полікультурне виховання передбачає формування у студентів-акторів спеціальних компетентностей, необхідних для повноцінної участі в міжкультурному діалозі, що сприяє побудові толерантного суспільства. Під спеціальними компетентностями у сфері міжкультурного діалогу розуміється сукупність знань, умінь, навичок та особистісних якостей, що дають змогу ефективно та відповідально взаємодіяти з представниками різних культур у творчій діяльності, приймати обґрунтовані рішення в нестандартних ситуаціях, ураховуючи особливості міжнародної комунікації та соціокультурних відмінностей.До основних спеціальних компетенцій, які зазначені у статті, належать: когнітивна компетентність, комунікативна компетентність, емпатія та емоційний інтелект, толерантність і прийняття інакшості, рефлексивні здібності. У статті розкривається зміст спеціальних компетентностей. Особливо звертається увага на методи і прийоми формування спеціальних компетентностей. У висновку підкреслено, що полікультурне виховання майбутнього актора є не факультативом, а основою професійної спроможності. Формування перелічених компетентностей вимагає упровадження активних, дослідницьких та рефлексивних методів навчання, таких як проєктна робота, етюди, культурний аналіз ролей, робота з акцентами, культурне самоспостереження та міжкультурний театр. Ці форми забезпечують цілісний розвиток актора як медіатора культурних смислів.
Посилання
2. Токменко О.Н. Мовні тенденції Ради Європи в контексті глобалізації. Іноземні мови в навчальних закладах, 2004. № 3. С. 112–115.
3. Хоменко Т. Людина культури у мультикультурному світі сучасності: комунікативний аспект. Вісник Львівського університету. Серія «Журналістика». № 34. Ч. 2. С. 209–2016.
4. Bullen Chr. AI for drama teachers: Curtain up, code in. URL: https://www.dramaandtheatre.co.uk/content/features/ai-for-drama-teachers-curtain-up-code-in (дата звернення: 19.05.2025).
5. Cozart D., Dotts B., Gurney J., Walker T., Ingall A. & Castle J. Critical and Contemporary Issues in Education. URL: https://open.online.uga.edu/critical-contemporary-education/ (дата звернення: 22.04.2025).
6. Karacsony P., Pásztóová V., Vinichenko M., Huszka P. The Impact of the Multicultural Education on Stu- dents’ Attitudes in Business Higher Education Institutions. URL: file:///C:/Users/jinac/Downloads/education-12-00173-v2.pdf (дата звернення: 07.05.2025).
ISSN (Print) 






