ПЕДАГОГІЧНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Ключові слова: учитель технологій, готовність, педагогічна модель, професійна діяльність, цифрові освітні ресурси, цифрові технології

Анотація

У статті представлено та схарактеризовано педагогічну модель формування готовності майбутніх учителів технологій до застосування цифрових освітніх ресурсів (ЦОР) у професійній діяльності. Педагогічна модель розглядається як умовна система, що відображає сутність професійної підготовки майбутніх учителів технологій в умовах цифровізованого освітнього процесу через такі її елементи, як мета, завдання, методи і форми навчальної взаємодії, засоби навчання, результати навчання та критерії їх оцінювання, а також педагогічні умови ефективної реалізації для забезпечення належного рівня готовності студентів до застосування ЦОР у процесі навчання та майбутньої професійної діяльності.Запропонована педагогічна модель ілюструє взаємозв’язки між основними функціональ ними компонентами, зокрема цільовим (визначає мету процесу навчання, спрямованого на формування готовності майбутніх учителів технологій до застосування ЦОР у професійній діяльності), інформаційно-змістовим (визначає принципи реалізації цифровізованого освітнього процесу, розкриває дидактичні функції ЦОР, відображає послідовність етапів формування готовності студентів до використання ЦОР), організаційно-діяльнісним (передбачає систему заходів, спрямованих на створення комфортного та доступного цифровізованого освітнього середовища, характеризує способи організації навчальної взаємодії із засобами цифрових технологій, визначає форми та методи роботи із ЦОР), оцінювально-аналітичним (відображає компоненти готовності студентів до застосування ЦОР, окреслює критерії, показники та рівні готовності майбутніх учителів технологій до застосування ЦОР).Представлена модель орієнтована на забезпечення належного вивчення особливостей професійної підготовки студентів педагогічних ЗВО в умовах цифровізованого освітнього процесу, узагальнення та систематизацію складників феномена готовності вчителя технологій до застосування ЦОР у професійній практиці, виділення ключових якостей і характеристик особистості фахівця, що забезпечують ефективну роботу із засобами цифрових технологій.

Посилання

1. Нищак І.Д. Структурно-функціональна модель методичної системи навчання інженерно-графічних дисциплін майбутніх учителів технологій. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Серія «Педагогіка». 2016. № 2. С. 108–114.
2. Павлютенков Є.М. Моделювання в системі освіти (у схемах і таблицях). Харків : Основа, 2008. 128 с.
3. Улич А.І. Обґрунтування педагогічної моделі формування графічної компетентності майбутніх учителів трудового навчання засобами цифрових технологій. Інноваційна педагогіка. 2022. Вип. 46. С. 178–182.
4. Філософський енциклопедичний словник / гол. ред. В.І. Шинкарук. Київ : Абрис, 2002. 742 с.
5. Google Classroom. URL: https://sites.google.com/view/classroom-workspace
6. Moodle. URL: https://moodle.org
Опубліковано
2025-07-01
Як цитувати
Оршанський, Л. В., & Нищак, Д. І. (2025). ПЕДАГОГІЧНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 216-222. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2025-2-28
Розділ
РОЗДІЛ VIII. ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ