ФІЗИЧНА ПІДГОТОВЛЕНІСТЬ УЧЕНИЦЬ 7–9-Х КЛАСІВ ЗА НАЦІОНАЛЬНИМИ СТАНДАРТАМИ КИТАЮ
Анотація
У статті представлено результати комплексного аналізу рівня фізичної підготовленості учениць 7–9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів Китайської Народної Республіки на основі виконання основних тестових вправ, що входять до переліку національних стандартів фізичного виховання. Оцінювання здійснювалося за чотирма рівнями досягнень: «відмінно», «добре», «задовільно» та «незадовільно». До складу тестів увійшли: біг на 50 м, стрибок у довжину з місця, нахил тулуба вперед із положення сидячи, присідання за 1 хвилину та біг на 800 м. Отримані результати дали змогу простежити динаміку змін фізичної підготовленості школярок із віком. У 7-му класі найвищі результати були зафіксовані у вправах на гнучкість (22,41% – «відмінно») та стрибок (17,24% – «відмінно»), що свідчить про відносно вищу підготовленість у координаційно-гнучкісному компоненті. Водночас бігові вправи виявили нижчий рівень готовності. У 8-му класі зберігається високий показник «добре» у бігу та присіданнях (46,67 %), однак відзначено зростання частки оцінок «задовільно», що особливо актуально у тестах на витривалість. У 9-му класі зафіксовано тенденцію до зменшення кількості оцінок «відмінно» (до 18,18%) і зростання частки оцінок «задовільно» (до 50,0%), що може свідчити про поступове зниження функціональної підготовленості з віком. Загалом аналіз указує на домінування середнього рівня фізичної підготовленості серед учениць та виявляє потребу в удосконаленні організації фізичного виховання для дівчат середнього шкільного віку. Результати можуть бути використані для корекції навчальних програм і вдосконалення змісту національних стандартів з урахуванням вікових особливостей розвитку дівчат.
Посилання
2. Москаленко Н., Круцевич Т., Пангелова Н. Теоретичні аспекти проблеми контролю та оцінки навчальних досягнень школярів із фізичної культури. Спортивний вісник Придніпров’я. 2021. № 2. С. 101–110. doi.org/10.32540/2071-1476-2021-2-101-110
3. Павлова Ю. Оцінювання грамотності у фізичній культурі дітей шкільного віку: основні підходи та інструменти. Науковий дискурс у фізичному вихованні і спорті. 2023. № 1. С. 47–57.
4. Пальчук М.П., Кенсицька І.Л., Даруга А.Р., Ши Яньцзе. Рухова активність і індекс маси тіла дівчат 11–12 років. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. 2023. Вип. 7(167). С. 146–149. DOI: 10.31392/NPU-nc.series15.2023.7(167).30
5. Трачук С.В., Дєдух М.О., Воробйов М.І., Голуб В.А., & Чень Х. Фізична компетентність китайських учнів 8–9 класів щодо грамотності у фізичній культурі і спорті. Olympicus. 2024. № 2. С. 199–205.
6. Трачук С., Ген Янь. Фізична активність учнів середньої школи Китайської Народної Республіки. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2021. № 4. С. 50–53. DOI: 10.32652/tmfvs.2021.4.50–53
7. Andrieieva O., Yerakova L., Maksymenko A., & Bozhenko-Kurylo O. (2024). Justification for the system of corrective measures to improve the physical condition of adolescent girls through health-enhancing recreational physical activity. Theory and Practice of Physical Culture and Sports. 2024. № 3(1). Р. 50–57. DOI: 10.69587/tppcs/1.2024.50
8. Bakiko I., Krutsevich T., & Trachuk S. Effect of Physical Development Self-Assessment Indicators on Value Orientation Structure Formation in Senior School Age Students. Physical Education Theory and Methodology. 2022. № 22 (2), 151–157. https://doi.org/10.17309/tmfv.2022.2.01
9. Bose S., Hor S., Firdaus S.B., Mandal S., Singha P.S., Ghosh S., Panda B., Ghosh D. (2023). A cross-sectional study of the association of Body Mass Index and Physical Fitness Index of college students of Madpur region of West Midnapore district of West Bengal, India. Indian J Clin Anat Physiol. 2023. № 10(1). Р. 41–45.
10. Central Committee of the Communist Party of China State Council of China. Healthy China 2030 Blueprint Guide. 2016. Available: http://www.gov.cn/zhengce/201610/25/content_5124174.htm
11. Chen P, Wang D, Shen H, Yu L, Gao Q, Mao L, Jiang F, Luo Y, Xie M, Zhang Y, Feng L, Gao F, Wang Y, Liu Y, Luo C, Nassis GP, Krustrup P, Ainsworth BE, Harmer PA, Li F. Physical activity and health in Chinese children and adolescents: expert consensus statement, Br J Sports Med, 2020, 54(22):1321–1331. doi: 10.1136/bjsports-2020-102261.
12. Declaration of Helsinki (2013). Retrieved from https://www.wma.net/policies-post/wma-declaration-of-helsinkiethical-principles-for-medical-research-involving-human-subjects
13. Fan X, Cao Z-B. Physical activity among Chinese school-aged children: national prevalence estimates from the 2016 physical activity and fitness in China-The youth study. J Sport Health Sci. 2017. № 6. Р. 388–394. DOI: 10.1016/j.jshs.2017.09.006
14. Geng Y., Trachuk S., Ma X.M., Shi Y.J., & Zeng X. Physiological Features of Musculoskeletal System Formation of Adolescents Under the Influence of Directed Physical Training. Physical Activity and Health. 2023. №(1), 1–12. DOI: https://doi. org/10.5334/paah.217
15. Li Y., Zhang F., Chen Q., Yin X., Bi C., Yang X., Sun Y., Li M., Zhang T., Liu Y., Chen T., Suzuki A., Haneda S. Levels of Physical Fitness and Weight Status in Children and Adolescents: A Comparison between China and Japan. Int J Environ Res Public Health,. 2020. № 17(24), 9569. DOI: 10.3390/ijerph17249569
16. The State Council. The People’s Republic of China (2016). Outline of the «Healthy China 2030» Plan, Available: http://www.gov.cn/zhengce/2016-10/25/content_5124174.htm
17. Xiaofen D. Keating, Rachyl Stephenson, Xiaolu Liu, Jeff Colburn. Cross-Cultural Comparison of Youth Fitness Testing in China and the US: An Ecological Systems Model Approach. ICHPERSD Journal of Research. 2019. № 10 (2). Р. 20–27.
18. Zhang F., Bi C., Yin X., Chen Q., Li Y., Liu Y., Zhang T., Li M., Sun Y., Yang X. Physical fitness reference standards for Chinese children and adolescents. Sci Rep. 2021. № 11(1), 4991. DOI: 10.1038/s41598-021-84634-7

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
ISSN (Print) 





