ФІЗИЧНА ПІДГОТОВЛЕНІСТЬ СТУДЕНТІВ АГРАРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Анотація
У статті проаналізовано сучасні тенденції розвитку системи фізичного виховання для підвищення рівня фізичної підготовленості студентів аграрних спеціальностей вищих навчальних закладів. Установлено перспективні напрями вдосконалення процесу фізичного виховання. Мета дослідження полягає у проведенні аналізу й оцінці фізичної підготовленості студентів аграрних спеціальностей у вищих навчальних закладах. Матеріали і методи. Дослідження проводилось на кафедрі фізичного виховання Львівського національного аграрного університету у 2019–2020 навчальному році. У дослідженні взяли участь 70 студентів І курсу, які були віднесені до основної медичної групи. Для визначення рівня розвитку фізичних якостей ми обрали загальноприйняті нормативи державної системи тестування. Результати. За соціологічним опитуванням преважна частина студентів має інтерес до фізичної культури: 62,1% – середній ступінь зацікавленості в заняттях, тільки 54,2% студентів займались у спортивних секціях, дещо більша кількість студентів (58,4%), які продовжують заняття у спортивних секціях під час навчання в університеті. На думку опитаних студентів, фізичне виховання у виші повинне зміцнювати здоров’я (45,2%). Під час проведення тестування фізичних якостей студентів перших курсів на почату та в кінці навчального року ми встановили практично «синхронний» рівень розвитку фізичних якостей. Результати студентів першого курсу аграрних спеціальностей характеризуються статистичною стабільністю (p > 0,05), тоді як рівень їхніх резервних можливостей не дозволяє забезпечити високу працездатність студентської молоді. Висновки. За результатами аналізу наукової та методичної літератури можна констатувати широкий спектр наукових досліджень із даної проблематики. Як показує практика, результати наукового пошуку досі не повною мірою сприяють підвищенню фізичної підготовленості студентської молоді. Так, ми встановили незадовільний рівень фізичної підготовленості у студентів- аграрників, особливо низьким рівнем розвитку характеризуються такі фізичні якості, як: човниковий біг (спритність) (2,14 ± 0,98 бали) та нахил тулуба з положення сидячи, см (гнучкість) (р < 0,05).
Посилання
2. Воронин С. Личностно ориентированная физическая подготовка студентов непрофильных вузов. Теория и практика физической культуры. 2009. № 7. С. 59–64.
3. Грибан Г. Особливості фізичної підготовленості студентів вищих навчальних закладів України. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія «Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт». 2014. Вип. 118. С. 88–93.
4. Гринько В. Ставлення студентів до фізичного виховання і здорового способу життя та їх самооцінка рівня фізичної підготовленості. Слобожанський науково-спортивний вісник. Харків : ХДАФК, 2015. № 1 (45). С. 55–59.
5. Зеленюк О. Рейтингова система як засіб оцінки ефективності фізичного виховання студентів-медиків. Роль фізичної культури в здоровому способі життя : матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції. Львів, 1993. Ч. І. С. 7–8.
6. Круцевич С. Диференційований підхід у фізичному вихованні студентської молоді. Оптимізація процесу фізичного виховання. Тернопіль, 1997. С. 30–31.
7. Куц А. Модельные показатели физического развития и физической подготовленности детей Центральной Украины. Киев : Искра, 1994. 253 с.
8. Мозговий О., Донченко І. Загальна характеристика здоров’я студентів ВНЗ. Вісник Запорізького національного університету : збірник наукових статей. Фізичне виховання та спорт. Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2012. № 2 (8). С. 92–97.
9. Мунтян В. Мотиваційно-ціннісне ставлення студентів до навчання, фізичного виховання і здорового способу життя. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 15. Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2014. № 3 К (45). С. 182–188.
10. Петрина Р., Стадник В., Окопний А. Оцінювання показників фізичної підготовленості студентів ВНЗ. Молода спортивна наука України : електронний збірник наукових праць з галузі фізичної культури та спорту. Львів, 2013. Т. 2. С. 212–216.
11. Петрица П. Ставлення студентів до фізичної культури і спорту у процесі їх фізичного виховання. Молода спортивна наука України : збірник наукових праць з галузі фізичного виховання, спорту і здоров’я людини / за заг. ред. Є. Приступи. Львів, 2015. Вип. 19. Т. 2. С. 212–216.
12. Плачинда Т. Ставлення студентів до фізичної культури і спорту у процесі їх фізичного виховання. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2007. № 23. С. 38–42.
13. Решетников Н. Как же оценить физическую подготовленность. Теория и практика физической культуры. 1990. № 5. С. 41–43.
14. Рябцев В., Токар Д. Комплексная оценка физической подготовленности студентов по результатам контрольных упражнений. Теория и практика физической культуры. 1998. № 3. С. 11.