ВИКОРИСТАННЯ МОДИФІКОВАНОЇ ПРОГРАМИ КІНЕЗОТЕРАПІЇ З АСИМЕТРИЧНОЮ ПОСТАВОЮ

  • В. С. Полковник-Маркова Харківська державна академія фізичної культури
Ключові слова: порушення постави, профілактор Євмінова, діти молодшого шкільного віку, стрічка-еспандер

Анотація

Мета статті – представити та науково обґрунтувати програму занять кінезотерапії дітей молодшого шкільного віку з асиметричною (сколіотич- ною) поставою. Матеріал і методи. В експерименті взяло участь 14 хлопчиків, які звер- нулися до реабілітаційних центрів із виявленою асиметрією тіла (сколіо- тичною поставою). Дітей було розділено на дві групи методом випадкової вибірки – контрольну та основну, у кожній групі – по 7 осіб. Середній вік в основній групі становив 8,71±1,11 років, а в контрольній – 8,57±0,98. Хлопчики основної групи займалися за авторською методикою, а кон- трольної – за загальноприйнятими рекомендаціями МОЗ України. Педа- гогічні та медико-біологічні дослідження проводилися з листопада 2019- го по грудень 2019 року. Курс кінезотерапії основної та контрольної груп тривав протягом 5 тижнів і передбачав: 3 рази на тиждень заняття в умовах реабілітаційного центру під керівництвом фізичного терапевта, а також самостійні щоденні заняття спеціальними фізичними вправами в домаш- ніх умовах після попереднього вивчення їх під час занять і інструктажу батьків дітей. За первинного й повторного дослідження застосовувалися клінічні методи (збір анамнезу, зовнішній огляд), оцінка за «Картою рей- тингу постави», дослідження силової витривалості м’язів тулуба, а також лікарсько-педагогічні спостереження в процесі занять кінезотерапії та методи математичної статистики. Результати. Представлено програму занять кінезотерапії, яка передбачала: вправи на профілакторі Євмінова, модифіковані використанням стрічок-еспандерів; залучення до занять балансування на сенсомоторній подушці та самостійних занять спеціаль- ними вправами вдома. Висновки. Під час дослідження нами було розро- блено і впроваджено в реабілітаційних центрах м. Харків програму кіне- зотерапії для хлопчиків із асиметричною (сколіотичною) поставою. На основі аналізу результатів клініко-функціонального обстеження доведено доцільність використання модифікованих вправ на профілакторі Євмінова для підвищення силової витривалості м’язів тулуба, яка є основою для формування правильної постави.

Посилання

1. Коцур Н.І., Товкун Л.П. Порушення постави в учнів середнього шкільного віку та її корекція засобами фізичної реабілітації. Young Scientist. № 4.1 (68.1), April, 2019. С. 47–52.
2. Кашуба В.А. Биомеханика осанки. Киев : Олимп. л-ра, 2003. 279 с.
3. Афанасьєв С.М. Теоретико-методичні основи фізичної реабілітації з функціональними порушеннями і дегенеративно-дистрофічними захворюваннями опорно-рухового апарату : дис. ... канд. наук з фіз. виховання та спорту : 24.00.03 – Фізична реабілітація. Дніпро, 2018.
4. Потапчук А.А., Дидур М.Д. Осанка и физическое развитие детей. Программа диагностики и коррекции нарушений. Санкт-Петербург : Речь, 2001. 166 с.
5. Носова Н.Л. Контроль пространственной организации тела школьников в процессе физического воспитания : дисс. … канд. наук по физическому воспитанию и спорту : спец. 24.00.02 – Физическая культура, физическое воспитание ранних групп населения. Киев, 2008. 198 с.
6. Альошина А.І. Профілактика й корекція функціональних порушень опорно-рухового апарату дітей та молоді у процесі фізичного виховання : дис. д-ра наук з фізичного виховання та спорту : 24.00.02 – Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення. Луцьк, 2015. 404 с.
7. Бубела О.Ю. 700 вправ для формування правильної постави : навч.-метод. посібник Львів, 2002. 164 с.
8. Лечебная физическая культура при деформациях и заболеваниях опорно-двигательного аппарата у детей : учебно-методическое пособие / сост. Н.И. Шлык, И.И. Шумихина, А.П. Жужгов; отв. ред. Н.И. Шлык. Ижевск, 2014. 168 с.
9. Пєшкова О.В., Авраменко О.М. Комплексна фізична реабілітація при сколіотичній поставі. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2009. № 2. 84–88 с.
10. Клапчук В.В. Функціональна діагностика при фізичній реабілітації : навч. посіб. Дніпропетровськ, 2009. 60 с.
11. Плахтій П.Д., Мухін В.М., Євмінов В.В. Профілактор Євмінова як засіб корекції порушень постави у школярів : навч. посібник. Кам’янець-Подільський : Абетка, 2006. 160 с.
Опубліковано
2020-11-05
Як цитувати
Полковник-Маркова, В. С. (2020). ВИКОРИСТАННЯ МОДИФІКОВАНОЇ ПРОГРАМИ КІНЕЗОТЕРАПІЇ З АСИМЕТРИЧНОЮ ПОСТАВОЮ. Фізичне виховання та спорт, (1), 81-86. вилучено із https://journalsofznu.zp.ua/index.php/sport/article/view/1530