ТЕРАРОБІКА ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ПРОЦЕСУ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ
Анотація
Рух протягом дня подовжує тривалість нашого життя. Загалом, досягнення належного рівня фізичної підготовки є важливим для міцного здоров’я. Метою дослідження є вивчення впливу використання фітнес-технологій (тераробіки) на уроках фізичної культури як засобу підвищення інтересу учнів до занять. Гіпотеза дослідження полягала в тому, що впровадження розробленої методики з використанням фітнес-технологій (тераробіки) підвищить інтерес до уроків фізкультури у дівчат середнього шкільного віку та позитивно вплине на їхню фізичну підготовленість. Об’єкт дослідження – процес фізичного виховання. Предмет дослідження – показники фізичної підготовленості. Предмет дослідження – учні середньої школи (дівчата 12-13 років). Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел (здійснено пошук інформації та з’ясування обґрунтованості проблем наукового дослідження); педагогічне тестування (фізичної підготовленості); методи математичної статистики (використовуються для обробки емпіричних даних на етапах дослідження). Результати дослідження. Спостерігається незадоволеність традиційними уроками фізкультури значної кількості школярів, що впливає на зниження рівня їхньої фізичної підготовленості та втрату інтересу до фізкультури. В ході експерименту визначено ефективність реалізованої програми із застосуванням фітнес-технологій – тераробіки у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи, що визначається статистично значущими змінами внутрішньогрупових показників школярок. Зросла і кількість дівчат з найвищим рівнем освітньої активності. Висновки. Доведено, що використання засобів тераробіки в процесі фізичного виховання дівчат старшого шкільного віку сприяло істотній оптимізації показників фізичної підготовленості обстежених школярок. Результати дослідження рекомендовані для практичного використання в системі фізичного виховання дітей шкільного віку.
Посилання
2. Griban G. et al. Formation of the Students’ Volitional Qualities in the Process of Physical Education. 2020. International Journal of Human Movement and Sports Sciences. № 8(6). P. 505–517.
3. Janssen I., LeBlanc A. G. Systematic review of the health benefits of physical activity and fitness in school-aged children and youth. International journal of behavioral nutrition and physical activity. 2010. Т. 7. № 1. P. 1–16.
4. Karpov V. Y. et al. Modern approaches to preventing drug addiction by means of physical activity and sports. Biology and Medicine. 2015. Т. 7. № 5. P. 1–4.
5. Laureano J. et al. Effects of marginalization on school physical education programs: A literature review. Physical Culture and Sport. Studies and Research. 2014. Т. 64. № 1. С. 29–40.
6. Rickwood G. School culture and physical activity: a systematic review. Canadian Journal of Educational Administration and Policy. 2013. № 143. P. 88–96.